Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen van een beginnende kweker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen van een beginnende kweker

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Na veel gelezen te hebben, ben ik 7 weken terug begonnen met mijn eerste plantje. Dit is een autoflower (royal dwarf) en heb er 1 staan, puur om te proberen en voor eigen gebruik. Nu gaat alles opzich redelijk in mijn ogen, de plant is iets gestrekt omdat ik geen super lamp gebruik, geen kweekkast/tent heb en geen voeding gebruik.
    Ik weet dus dat deze oogst niet super zal zijn, maar het gaat mij er nu meer om dat ik het voltooi van zaad tot joint. Ik heb tot nu toe al best veel geleerd van deze kweek. Ik probeer ook goed te kijken wat er gebeurd in bepaalde situaties (veel licht / weinig licht, veel water / weinig water, en geen voeding etc.) Al deze leermomentjes wil ik meenemen naar een volgende kweek, zodat ik daar echt naar omstandigheden goede plantjes kan neerzetten.

    Echter wil ik nadat deze geoogst is, een nieuw zaadje potten. Ik weet nog niet welke soort. Nu wil ik er een lamp bij zetten, zit zelf te denken aan gewone spaarlampen, dit moet kunnen lijkt me?! Nu zag ik online ook al speciale kweek spaarlampen van 150w enzo, die kan ik prima gebruiken voor 1 a 2 plantjes per keer lijkt me?

    Qua voeding wil ik niet echt iets toevoegen, ik ben meer van het natuurlijke kweken. En alles wat die plant opneemt komt ook in de wiet in mijn ogen. Of kan een wietplant niet zonder voeding?

    Nu weet ik dat het licht belangrijkste is, vandaar ook interesse in een lamp. Ik wil echter mijn stroomverbruik minimaliseren zodat hier niks opvalt (ik zit gehuurd en huur inclusief g,w,e) Dus wat is dan mijn beste optie? Om zoveel mogelijk uit mn plant te halen met zo min mogelijk kosten qua stroomverbruik.

    Hoop dat jullie mn verhaal snappen, begrijpen en me verder kunnen helpen!!

    thnxx

    #2
    Re: Vragen van een beginnende kweker

    hey korkss!

    zo'n spaarlamp van 150 watt is inderdaad een goede keuze als je 1 of 2 plantjes wilt zetten zonder te veel wattage, als je echt niets wil bijvoegen zou ik je aanraden om specifieke grond in een growshop te gaan halen of gewoon te voeden met biologische voedingslijnen zoals bijvoorbeeld plagron alga bloom/grow.

    je kan ook men kweekje bekijken met de plug and grow lamp van 125w hier => http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-binnenkweek

    Comment


      #3
      Re: Vragen van een beginnende kweker

      Op welke site heb je veel gelezen dan ?
      Check eens wat kweekverslagen in de micro-sectie, ik denk dat je daar alle antwoorden kunt vinden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X