Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

    Korting op 420shop
    Heej iedereen, hier ben ik weer:d

    Zoals eerder vermeld had ik dus een berging van 1.60m breed 1m diep en 2.30 hoog. In deze berging is een kraan en afvoerbuis aanwezig van het afwasmachine vroeger.(misschien de mogelijkheid om een irrigatiesysteempje te maken, iemand ervaring mee?)

    Nu was mijn idee om een tent van 90x90x200m te zetten, met 600w lampen en 2-3 plantjes omdat ik overal zie dat als je je plant genoeg ruimte geeft je oogst veel mooier is.Afzuiging, en al derest ook erbij alleen heb ik hier niet zoveel ertvaring in. het is een appartement dus zou zowiso ook een goede filter moeten dat je buiten de berging echt bijna niets ruikt.
    Zoals eerder vermeld rook ik voornamelijk voor mijn IBS,
    maar ik zou liegen als ik niet zeg tot ik er ook van geniet.

    Ziehier foto's:foto 3.jpgfoto 2.jpgfoto 1.jpg

    Heb vandaag de hele berging leeggemaakt en morgen met detol en anti insecten behandelen.
    Als jullie ervaringen met deze tent of ongeveer dezelfde ruimte hebben, gelieve te reageren want ik ben echt bang tot ik iets verkeerds ga doen, en dat is echt het laatste van mijn bedoelingen..

    Tot snel en alvast bedankt voor de info

    #2
    Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

    Een tent neerzetten is sowieso al handig, echter als je met 600watt lampen gaat werken zou ik een tent van minimaal 1 meter nemen (best nog 1.20x1.20, dit is aan jezelf) en bijvoorbeeld 1.80/2 hoog. Ik vind zelf hoe groter de tent, hoe makkelijker de temperatuur te regelen. Of andersom.. 90x90x180 met een 400 watt lamp aangezien je de ruimte er niet voor hebt.
    Daarnaast mis ik een veilige schakelkast en een brandblusser automatisch, dit is echter veiligheid en dat is natuurlijk aan jou zelf.
    Een goede afzuiger... voor 90x90x2 zou ik zelf dan gtools met fancontroller van 350m3 nemen.

    Een irrigatiesysteem.. Koop een ton van 100 liter, doe er een pompje in, sluit dat aan op die dingen die je in de grond zet (naam even kwijt), doe er een timer/schakelklok tegenaan en je geeft automatisch water
    Echter, veel creatiever ben ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.

    Verder is de tip: lees wat door, probeer wat en leer vooral van het lezen.

    Ik hoop dat je eruit komt zo,

    Groetjes en succes
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #3
      Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

      Ja de kast enzo ook, dit is wat ik tot nu toe kan bedenken:
      -afzuiging (welke nog geen idee maar zostil en geurloos mogelijk
      -ventilator( een volstaat wel in de kleine ruimte denk ik)
      -koolstoffilter( extra voor de geur)
      -Lampen (400/600 Wat, maar ik zou echt liefst 600 hebben, aangezien dat normaal een vrij groot verschil in oogst)
      -Reflective kap( precieze naam ken ik niet, maar het zou zo in 2golfjes moeten gaan die weerkaats het licht van de lamp
      -Potgrond/koko's (iemand enig idee welke het best is?)
      -zaadjes (is het beter van stekken te beginnen of zaadjes)
      -ducktape (alleslucht en licht dicht maken)
      -potten (welke maten)
      -elektrische timers(voor de lampen en eventueel het water)
      -Meststoffen (voedingsmiddelen)
      -pH/(vochtigheidsmeter)
      -Glazen potten (curreren of zoiets)

      Mike01, dankjewel voor je feedback, het irrigatiesystem lijkt me wel interessant, alleen weet ik niet of ik een 100l vat in men berging krijg... Zou een 20/50l ook kunnen?

      Mvg

      Pieter Post

      Comment


        #4
        Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

        Oke, de afzuiging.. G-tools, met fancontroller.
        Ventilator, clip fan
        Koolstoffilter, prima klima 350 m3
        Lamp 400 watt, als jij 600 wilt moet je zelf weten, denk dat je moeite krijgt met temp onder controle te houden en dan plaats je er 5 ipv 3, probleem opgelost.
        Adjust a wing heet zon kap die jij bedoeld volgens mij.
        Ik vind persoonlijk zaad beter, 2 weken groeien op 18/6 daarna over op 12/12
        Ducktape, als je fatsoenlijke tent neemt is het al dicht?
        Potten, voorgroeien in 11L en dan overpotten naar 18 of 20 liter, afhankelijk hoeveel er in je tent past en wat jij wilt.
        Schakelklok, Darvin DV12 voor je lampen, anders heb je kans dat de boel doorbrand of in de fik vliegt, de schakelklok zorgt voor veilig schakelen. (vergeet de auto blusser niet)
        Meststoffen, kijk een naar Plagron complete voedingen, alles compleet voor rond de 50 euro.
        Weckpotten om te curen en op een donker en koel plekje bewaren, niet gelijk erin stoppen ,eerst hakken en op ze kop hangen met de G-tools fan zachtjes aan, week of 2 en dan in potten.

        Jaa, het kan ook met 10 liter, 20 liter, 30 liter en wat je maar wilt, google: water irrigatie systeem, vind je heel wat van die dingen met uitleg.

        Hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden.
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


          #5
          Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

          Oorspronkelijk geplaatst door mike01 View Post
          Oke, de afzuiging.. G-tools, met fancontroller.
          Ventilator, clip fan
          Koolstoffilter, prima klima 350 m3
          Lamp 400 watt, als jij 600 wilt moet je zelf weten, denk dat je moeite krijgt met temp onder controle te houden en dan plaats je er 5 ipv 3, probleem opgelost.
          Adjust a wing heet zon kap die jij bedoeld volgens mij.
          Ik vind persoonlijk zaad beter, 2 weken groeien op 18/6 daarna over op 12/12
          Ducktape, als je fatsoenlijke tent neemt is het al dicht?
          Potten, voorgroeien in 11L en dan overpotten naar 18 of 20 liter, afhankelijk hoeveel er in je tent past en wat jij wilt.
          Schakelklok, Darvin DV12 voor je lampen, anders heb je kans dat de boel doorbrand of in de fik vliegt, de schakelklok zorgt voor veilig schakelen. (vergeet de auto blusser niet)
          Meststoffen, kijk een naar Plagron complete voedingen, alles compleet voor rond de 50 euro.
          Weckpotten om te curen en op een donker en koel plekje bewaren, niet gelijk erin stoppen ,eerst hakken en op ze kop hangen met de G-tools fan zachtjes aan, week of 2 en dan in potten.

          Jaa, het kan ook met 10 liter, 20 liter, 30 liter en wat je maar wilt, google: water irrigatie systeem, vind je heel wat van die dingen met uitleg.

          Hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden.
          https://www.google.be/search?q=prima...2F%3B270%3B270
          en met 5 ipv 3 bedoel je dan plantjes?

          Thanks voor de snelle reactie :d

          Comment


            #6
            Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

            Ik zou uitgaan van 4 plantjes, dat vult je kast makkelijker dan 2 of 3 (2 rijen van 2 is gewoon handig.) Zet 5 zaadjes, dan kun je er nog eentje dumpen die niet uitkomt of niet wil groeien.Met 600 watt licht heb je een bijbehorende afzuiging nodig (400 kuub ofzo) maar dan kun je er prima mee werken, en je zult het zeker terugzien in je opbrengst. (Nederlanders lijken wel net zo zuinig met licht als met broodbeleg. )In de zomer zul je altijd meer moeite hebben met de temperatuur. Je zou vooruit kunnen kijken, en een regelbare VSA kopen zodat je kunt switchen naar 400watt als het buiten warm wordt.

            Wat irrigatie betreft: Ik zou dat niet graag direct aan de waterleiding hangen: Te veel risico op enorme lekkages. Met een voedingsvat kan de schade nooit groter zijn dan de inhoud van het vat. Bovendien kun je er de voeding pretting in doseren. Op aarde kun je "blumat" doseerdingetjes gebruiken. Google maar eens op die naam. Voor iets van 2 tientjes heb je een startset voor 5 planten.
            Last edited by Blani; 9 December 2013, 20:31.

            Comment


              #7
              Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

              @blani; ook met 90x90x180 met een 600 watt wordt het vrij warm daarbinnen, ik had zelf altijd moeite ermee, maar als Blani zegt dat het kan, zal het ongetwijfeld kunnen.

              Meer deze http://www.degrowshop.eu/schakelkasten/davin-dv-12/
              Die: http://www.degrowshop.eu/luchttechni...a-klima-420m3/
              die: http://www.degrowshop.eu/water-irrig...spin-12-delig/
              en die: http://www.degrowshop.eu/water-irrig...en/vat-50-ltr/
              en die: http://www.degrowshop.eu/water-irrig.../rp-micra-400/
              Die kan ook wel: http://www.degrowshop.eu/verlichting...adjust-a-wing/

              OF helemaal makkelijk: http://www.degrowshop.eu/complete-kw...600w-compleet/

              Ehm, veel herrie, ik vind zelf van niet.. Hoe anderen daarover denken weet ik niet.
              Last edited by mike01; 9 December 2013, 20:37. Reden: 1 vergeten
              Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

              Mike's 5x special kush #1 (RQS)

              Comment


                #8
                Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                Bedankt voor het vertrouwen, Mike, maar ik ben alleen absoluut betrouwbaar als het over natuurkunde gaat. Wat kweken betreft hooguit 99%.

                Volgens de natuurkunde is het natuurlijk mogelijk om 600 watt te koelen in een klein tentje. (Je hebt geen idee wat voor grote kerncentrales ze in kleine hokjes koel kunnen houden - meestal.)

                Wat de opbrengst betreft kwam ik eens wat heel interessante tabellen tegen over licht/oppervlak versus opbrengst: http://anype.com/SURF/http://www.ang...production.htm . Heel kort samengevat: Als je je vastlegt op 400 watt en daar het maximum uit wil halen, dan is 1 bij 1 meter een mooi oppervlak. Maar: Lig je vast op een vierkante meter en wil je /daar/ het maximum uithalen, dan ligt de top bij 1000 watt of meer. 't Is maar wat je beperking is.

                Comment


                  #9
                  Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                  Zou deze (http://www.degrowshop.eu/luchttechni...a-klima-420m3/) niet te zwakzijn? 360 optimale luchtstroom?
                  En bij een druppelaar lees ik bijna overal dat de druk een enorm probleem is en hij dus niet het optimale water aan de planten geeft
                  En inderdaad ik bedoelde de adjust a wing reflector :d

                  En nu lees ik net op het einde de complete:p als ik die neem kan er toch niet veel mis gaan? maar is 160cm niet ietsje te laag? dan worden de planten tochmaar maximum 1m-1.10m?
                  En blani ik wil ook liefst 600 watt indien dit natuurlijk niet te warm word. Mijn berging is zoals eerder vermeld 1.60m breed 1m diep en 2.30 hoog, zou een tent zoals deze dan geen optie zijn?
                  http://www.focusbong.com/index.php?r...9#.UqYeSfTuJ8E

                  De grootte van deze tent lijkt me praktischer maar ik denk dat die paar centimeters wel een verschil gaan make ivm de tempertatuur niet? Zeker als ik 600wat hang wat men bedoeling toch is, wel 4 mooie gezonde planten maken uiteindelijk :d

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Dus is de 600 watt ook echt rendabeler Blani?
                  EN wasaan het denken om cheese of een kush variant te zetten, zijn deze moeilijk te houden of is dit mogelijk voor eerstekweek mits de nodige aandacht en onderhoud?

                  Comment


                    #10
                    Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                    1.60 is HEEL erg laag inderdaad. Daar kun je eigenlijk alleen autoflowers in kweken. Vergeet ook niet dat je planten 60 centimeter onder je lamp moeten staan, en dat potten toch ook gauw 30 centimeter hoog zijn. Dat laat 70 centimeter over voor je planten, en dat is niet veel.Kun je niet op de een of andere manier die hele kast gebruiken, in plaats van een tentje in de kast? Dan heb je fantastisch de hoogte en de ruimte. Eventueel kun je (met folie) een kleiner deel afschermen om al je licht op 1x1 meter te focussen, dan heb je de rest vrij om kachels/luchtdrogers/ventilatoren neer te zetten. Dan moet je natuurlijk wel de hele kast lichtdicht maken... 't Is maar een idee...

                    Comment


                      #11
                      Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                      Daar heb ik ook aan gedacht, maar dat leek me ongemakkelijker dan tent ook qua geur en discretie. En de tent die ik in de link zette, is toch ook al 2meter hoog? eigenlijk zou ik 1m x 1m x 2,20 moeten kunnen vinden maar dan kan ik lang gaan zoeken denk ik.
                      Als de hele ruimte gebruiken een optie was zou ik deze ook meteen kiezen, maar dan kost het ook weer meer en is het veel onhandiger ivm opzetten en afbreken, en de kasten die erin staan gaan er natuurlijk ook allebei uit.
                      VOlgende vraag is zeer moeilijk te beantwoorden maar laten we uitgaan van een tent 1 x 1 x 2, met 600wat lampen en 4 planten, zou ik dan aan de 40-50g per plant droog komen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                        Wat hoeveelheden betreft: Op 60x60 centimeter zit je op 0.36 vierkante meter. Meer dan een kilo per vierkante meter is onrealistisch, dus voor jou is een kleine 400 gram het hoogst haalbare. Een expert-kweker, op hydro, zou dat misschien halen onder een 400 watt lamp, maar jij, als beginner, op aarde, mag blij zijn met 2 ons.Zet er echter 600 watt boven, en je mag meteen hopen op 2.5 of 3 ons. Dus ja, dat lijkt me lonend.Laten we zeggen dat jij, als beginneling, met een kweek op aarde op 60x60 centimeter, 2 ons zou moeten oogsten onder 400 watt en 2.5 ons onder 600 watt. Een expert zou 4 ons kunnen halen onder 400 watt en 5 ons onder 600 watt. Om meer dan 5 ons te oogsten heb je meer oppervlak nodig.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Hmm... Vragen en antwoorden lopen een beetje door elkaar heen. Je bent nuchter, hoop ik? Ik niet namelijk, en als we allebei stoned zijn, dan wordt het een puinhoop. Ikzelf draaide mijn eerste kweken op 60x80 centimeter, op aarde, steeds met 4 planten. Eerste oogst op 400 watt: 50 gram per plant. Daarna op 600 watt: 75 gram per plant. (Later, op cocos, 600 watt op 1 vierkante meter: 130 gram per plant. )
                        Last edited by Blani; 9 December 2013, 21:09.

                        Comment


                          #13
                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ende tent gaat minimum 1m op 1m op 2m zijn kleiner ga ik niet voor, zeker omdat ik de 600watt lampen wil

                          Comment


                            #14
                            Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                            Dat ziet er prima uit allemaal.

                            Zeg: Je afzuiging, waar gaat die eigenlijk heen? Die moet toch wel naar buiten, eigenlijk. Heb je daar rekening mee gehouden?

                            Comment


                              #15
                              Re: Wilt gaan opstarten, dit is mijn idee.

                              het tentje was gewoon een voorbeeld, in die optie kun je je eigen tent kiezen of samenstellen zeg maar Klik op die site; kweektenten compleet secret jardin en huppakee, keuze genoeg.

                              @blani: geloof je direct al, ik weet namelijk geen reet van natuurkunde.
                              Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                              Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                              Comment

                              Bezig...
                              X