Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 3x royal bud automatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

    Reeds je ballast eens vervangen?
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #17
      Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

      Pootjes van de lamp zitten wel strak in de fitting ?
      Verlengsnoer er al eens tussenuit gehaald ?
      Doet-ie het zonder timer ertussen ook niet ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

          bedankt voor de reacties ben met de shop van levering ook aan het mailen mss dat ik een nieuwe ballast krijg opgestuurt :/ heb het opgemeten en is niks mis mee verschilt nauwelijk iets een vriend van mij heeft de ballast open gemaakt en is op het eerste zicht niks mis mee alles zit goed vast niks is verbrand ik heb het verlengsnoer ook al vervangen ng steeds niks en zonder timer gaat hij ook niet zomaar aan ik moet iedere ochtend als hij een paar uur uit is geweest een paar tikjes geven op de ballast en opeens schiet hij aan maar als ik hem maar een min of 10 uitlaat gaat hij meteen weer aan wanneer ik hem in plug snap het niet :p vind het niet zo erg voor daar iedere keer paar tikjes op te geven smorgens maar als ik me dan eens overslaap of niet thuis ben zal de plantjes ook niet tegoed doen :/
          mvg firstgreen

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          en nog iemand die een goeie topic weet inverband met hydro want ik zou mss achter deze kweek mss naar hydro gaan omdak ik veel lees dat het veel beter is dan op aarde of is dat niet aan te raden daarmee wil ik er meer over lezen en leren maar vind niet de juiste informatie die ik zoek

          Comment


            #20
            Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

            In uw geval, als beginner, zou ik het voorlopig enkele kweekjes bij aarde houden.
            Probeer eerst vertrouwd te raken met correcte pH en EC waardes en het "lezen" van je plant want zonder die kennis loopt een hydrokweek gegarandeerd slecht af.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #21
              Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

              Hydro nee ff nog niet doen. Je kunt testen of je hydro wat vindt door een plantje hydrophonisch te zetten (correct gespeld?) oftewel deep water culture (DWC)
              Dit werkt op ongeveer dezelvde manier maar er zit een beetje verschil in. Vooral in de kosten.

              Ff een paar keer op aarde lijkt me wel beter ivm ervaring opbouwen. Niet te overhaast


              Heb je de kabels met tin ingelood?
              Er mogen geen losse draadjes op de balast dat weet je toch he.
              De uiteinden van de draad naar lamp en balast moet je voorsolderen zodat je niet elke keer vonkensprong krijgt.
              Dit kan er na 2x al voor zorgen dat je kabeld geen goed contact meer maken omdat er steeds een mini kabeltje doorbrand.


              Zitten alle kabels wel vast?
              Kabels voorsolderen of kabelhoedje erop knijpen kan je probleem verhelpen.
              Zit de lamp goed erin gedraaid?
              Anders je tijdklok eens controleren.
              Laatste optie is gewoon een nieuwe balast claimen. (garantie?)
              Last edited by Sudoma; 15 January 2014, 11:43.

              Comment


                #22
                Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                Heb zelf ook een 90x90x180 tentje, alleen heb ik de 600w HPS lamp (niet zeker van afkorting), ziet er mooi uit alleen best klote van je lichtprobleem..
                Zelf heb ik gewoon een nieuwe klok gekocht en hierna heb ik geen enkel probleem meer gehad met men lamp.

                Good luck en zal zeker volgen :d

                Comment


                  #23
                  Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                  hallo bedankt voor de reacties ik zal het dan nog een beetje bij aarde houden want idd met ec en ph waarden is nog niet te makelijk heb er al veel over gelezen maar in de praktijk is het wat anders :p en vind het spijtig nu kan ik het alleen met strips testen zal binnenkort achter een metertje gaan want ik geef ik voedingslijn van aptus dus is wel belangerijk dat de waarden juist liggen want op die strips heb je een te grote marge @weedmakeslaugh leuk leuk ik ben echt zeer tevreden over het tentje en idd het is echt klote die lamp vanmorgen ook weer twee uur te laat aan wegens overslapen :s ahja en inverband met de lamp scheelt het veel op je afrekening of valt dat nog mee zou met de tijd ook naar hps willen gaan maar hoe zit dat kwa extra kosten ?? fotos volgen om de week van de plantjes

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  @ sudoma oke zal eens allemaal opzoeken en leren wat het juist inhoud je plantje hydrophonisch zetten of op dwc bedankt

                  goh ik zelf heb er niets aan gedaan alles zat al vast en in mekaar als het toekwam heb wel alles gecontroleert of alles goed vastzat aarding zit goed ander klokje heb ik al gebrobeerd fittingen veranderd nieuw tussensnoer andere lampen etc en ikzelf en een vriend zien niks in de ballast het is en tneon he geen hps en idd denk ook dat nieuwe ballast best gaat zijn ben in onderhandeling met de shop kdenk dat het eerlijk gezegt geen brobleem gaat zijn want ze boden in de eerste mail al aan voor nieuwe lampen op te sturen omdat ze dachten dat het daar aan lag maar spijtig genoeg duurdt het iedere keer paar dagen tegen ik een mail terug heb maar we zien wel :p stay positive :d

                  Comment


                    #24
                    Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                    Je kunt er idd beter de tijd voor nemen en een beetje ervaring opdoen.

                    Deep water culture is geheel afwijkend van hydro omdat bij hydro eigenlijk je potten woren bewaterd waarna de wortels weer drooggelegd worden (wel vochtig naatuurlijk) Stom eigenlijk want in de natuur zoeken wortels altijd water op.
                    Bij dwc staan de wortels altijd nat! Zoniet wordt het niks.

                    Als je begint met een stekje maken van jou plantjes en deze op dwc gaat zetten kun je tussendoor wel alvast kennismaken met dwc en/of hydro
                    Je zou eventueel 1 potje kunnen vullen met schone hydro korrels en het proberen met zelf bewateren en voeden.

                    Ph en ec meter is niet altijd noodzakelijk maar naar mijn mening wel zo handig als het 99% goed moet.

                    Deep water culture kan gewoon in een doorzichtige cola fles.
                    Wat alu folie erom en stekkie erin mikken. Kun je elke dag wortels zien groeien en zo.
                    Je kunt dan ook aan het water zien wanneer de voeding eruit is want deze wordt dan helder. Vooral met kleurstof voor te bakken is dit leuk.
                    Is niet optimaal maar zo kun je er eens kennis mee maken.

                    Hydro vindt ik persoonlijk weer wat moeilijker omdat de hydro korrels vaak de ph beinvloeden ook al zijn deze gespoeld.

                    Maar goed suc6 met lezen.

                    Comment


                      #25
                      Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                      haha bedankt maar in die 1ne tekst ben ik al veel wijzer geworden en idd kan er beter mijn tijd voor nemen eerst eens zien hoe die plantjes lopen en daarna zien we wel we leren terwijl bij ps algemeen (heb er sinds gisteren een nieuw plantje bijgezet royal automatic )

                      Comment


                        #26
                        Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                        leuk verslag je dat je hebt, ik pak gelijk me relaxe stoel en ga der rustig bij zitten om het te volgen.
                        ik wil zelf ook weer een kastje gaan bouwen met t-neon, tegen de tijd dat die klaar is zullen hier de kweek verslagen komen gr...

                        Comment


                          #27
                          Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                          leuk die royal auto.
                          Altijd goed een andere erbij te zetten. Wel rekening houden dat je niet teveel hoge en kleine zet anders moet je ze gaan buigen/knakken of toppen

                          Comment


                            #28
                            Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                            ja oke is goed maar zal het momenteel maar bij 3 houden :p en ben van plan voor hierna 3 anezia haze automatic te planten die ik heb liggen zie er al naar uit :p
                            en nog een vraagje iemand ervaring met de 150W Spectrabox Pro-III led mss met de tijd eentje in huis halen maar vind te watt wat weinig maar anders is het te duur voor het moment maar is sowiso beter dan die tneon 2x75 watt of niet ???

                            Comment


                              #29
                              Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                              Waarom geen 150 hps? Goedkoper in aanschaf en beter in de bloei.

                              Led heb ik geen goede ervaringen mee gehad, alhoewel er nu toch wel al goede resultaten behaald kunnen worden met led.

                              Ik raad het je niet af maar ook niet aan

                              Comment


                                #30
                                Re: eerste kweek 3x royal bud automatic

                                ja idd ik geef je gelijk heb er al veel zitten aan denken aan hps maar ik ben bang voor te hoge energie kosten :/ of valt dat nog goed mee want hoor altijd die kosten die kosten of is het pure??taboe ik weet je copenseert dat op je gebruik wegens de plantjes maarja ik heb al veel berekeningen gelezen maar zoals ik al gezegt heb moet me nog wegwijs maken in de electriciteit :p en kon het niet laten voor nog een paar fotos te nemen :d ; ) 20140116_202115[1].jpg20140116_202125[1].jpg20140116_202043[1].jpg20140116_202053[1].jpg20140116_202024[1].jpg20140116_202033[1].jpg

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                ja idd ik geef je gelijk heb er al veel zitten aan denken aan hps maar ik ben bang voor te hoge energie kosten :/ of valt dat nog goed mee want hoor altijd die kosten die kosten of is het pure??taboe ik weet je copenseert dat op je gebruik wegens de plantjes maarja ik heb al veel berekeningen gelezen maar zoals ik al gezegt heb moet me nog wegwijs maken in de electriciteit :p en kon het niet laten voor nog een paar fotos te nemen :d ; 20140116_202115[1].jpg20140116_202125[1].jpg20140116_202043[1].jpg20140116_202053[1].jpg20140116_202024[1].jpg20140116_202033[1].jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X