Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie mening graag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jullie mening graag

    Korting op 420shop
    Beste dames en heren,

    ik heb aantal vragen over het kweek proces, ik ben beginner / amateur in dit geheel.

    Ben begonnen met een tent en 600W lampen.

    zit nu in de 7de week dus nog een te gaan ongeveer, maar heb aantal problemen.

    het gaat om soort : Buble ( voor mij is het geheel voor het eerst, dus ik hoorde bubels of PP, iedereen koopt PP, daar ben ik nu achter gekomen, maar in de tijd dat ik ging starten waren er allen bubles beschikbaar.)

    1. de plantjes zijn heel klein, dus plus minus 30 cm.
    2. heel veel toppen zijn klein, dus sommige zijn netzogroot als een vingertop, en andere iets groter maar niet zoals je ze ziet op youtube etc...
    3. ze zijn nu all begonnen met bruin worden, dus de haartjes van meeste topjes zijn voor 30-40% bruin geworden, terwijl ik nog in de bloei periode zit ?!


    ik heb de lampen altijd rond de 40-50 cm van de planten toppen gehouden,

    heb wel wat temperatuur schommelingen, soms 29 soms zelfs tot 35 grade warm , over het algemeel als het koud is buiten dan rond 30-31, op de termometer in de tent deze hangt terhoogte van de toppen en is niet beschermd, dus onder direct licth, ik weet niet of dat wat uitmaakt ? ik had ongeveer 2 grade verschill gemeten met bescherming van direct licht.

    had wel wat problemen met vocht, namelijk te weinig vocht, over het algemeel zie ik altijd LL op mijn thermometer staan, als ik wat water ging sproeien ging dat LL in 30-40-50 % vocht veranderen, maar dat is maar voor halv uur een uur, en dan als ik niet sproeide ging het tot 15-10 en dan weer LL.

    en zo is het hele periode gegaan, ik heb dus elke dag een keer besproid tot 5de week, daarna ben gestopt door advies van kennisen.

    voeding.

    eerste 18 uur periode 2 weken ongeveer, had root stimulator gegeven, paarse fles.
    daarna met gewone canna voeding en sinds anderhalve week bloombastic erbij .

    heb altijd PH waarde rond 5.8-5.9 gehad, en de voeding waarde rond de 1.9-2.0 dus zoals het werd aangeraden door kenners...

    heb een keer in de tussen tijd van die kleine groene beestjes gehad, aan de onderkant van de plantjes, dus onder de bladeren, heb toen met biologisch spul besproeid en alles was weg. ik had toen wat geel wordende bladeren, en na besproeien is dat weg.

    Maar nu zit ik dus met de probleem dat de periode nadert, en ze zijn te vroeg bruin aan het worden (denk ik dan) en ze zijn allemaal klein, ik weet niet of dat normaal is, voor bubbel, maar het ziet er echt te klein uit allemaal.

    ik had in begin zo begrepen dan bubbels meer tijd nodig hadden maar wel goed resultaat leverden, dat valt dus zwaar tegen...

    extra info :

    raar maar alle planten aan de randen van de tent en hoeken zijn supper mooi, groot, grote toppen, heel gezond, bijna geen enkele gele bladeren, zien er echt top uit.

    ik heb de inblaas buis om de 1 week andere kant op laten blazen, heb 2 van die hang / stand wentilatoren die de lucht alle kanten op sturen.

    heb in de donkere periode ongeveer tussen 16-20 graden gehouden.


    waarom, zijn mijn plantjes klein ? en de toppen ook ? en waarom zijn ze te vroeg bruin aan het worden ?

    iemand enig idee ?

    alvast bedankt.
    computers were made to solve problems that did not exist before them

    #2
    Re: Jullie mening graag

    Hoi, ik ben zelf nog niet zo lang bezig maar eerst en vooral 29 tot 35 graden is volgens mij veel te hoog!!!!
    Sproeien doe je niet met je hps aan!!! ook hier GELEZEN.
    Dat helpt mssn een beetje maar is ook weer direct verdampt en is idd niet van lange duur.
    Hoe groot is je tent??????( in een Dr 90 is die lamp van 600 watt wel redelijk veel, moeilijk om je temperatuur te regelen zo)
    En een foto geeft natuurlijk altijd een beter overzicht.
    Hoe lang heb je ze op 18/6 gezet?????
    Is dit autoflower????
    Voor de rest succes en nog veeeeel LEZEN.
    Last edited by reiko; 4 January 2014, 23:49.
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

    Comment


      #3
      Re: Jullie mening graag

      Omdat je compleet zonder kennis denkt even 3 kilo wiet te maken.
      Begin maar met alles eruit te gooien.
      Het komt mij voor alsof je kweekt voor de verkoop ? (dit is een hobby/eigen gebruik forum)
      Last edited by QnQ; 5 January 2014, 00:08.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Jullie mening graag

        Comment


          #5
          Re: Jullie mening graag

          het is voor eigen gebruik, maar ik doe dit niet alleen voor me zelf, we zijn 3 vrienden, en we hebben besloten om zelf eigen wiet te kweken en te roken.
          Dus het is niet voor verkoop, het is voor eigen gebruik.
          Het probleem is, dat men van alle kanten allerlei adviezen krijgt, en ik wou gewoon onafhankelijke partij horen.
          QnQ ik zou niet te snel gaan oordelen, ik weet wie je bent en wat je wilt. Maar zoek werk ergens anders. thanks but no thanks, je zal ten eerst nooit achter komen waar ik zit, en zelfs daarna, nooit achter komen waar mijn tentje zit, en zelfs als je erachter komt, dan nog is het niet waard, geloof me is te klein, maak je zelf niet belachelijk. heb je niets te vertellen ? laat anderen dan even communiceren.
          computers were made to solve problems that did not exist before them

          Comment


            #6
            Re: Jullie mening graag

            Tsja....als je zo tegen Q begint...

            heb ik geen zin meer om jou te woord te staan

            Veel geluk
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: Jullie mening graag

              Ik weet niet wie je bent, waar je zit e.d.
              Interesseert mij vrij weinig, waarom zo'n verdedigende houding aannemen na een bericht?

              Maar als je zo in je eerste topic begint op het forum: je begint met dit topic als ik en daarna ga je verder als wij, nadat je op broodkweken wordt aangesproken, ik vind het een beetje twijfelachtig..... eerlijk gezegd denk ik dat Q werd aangevallen met een reden.
              Last edited by ceBep; 5 January 2014, 02:19.

              Comment


                #8
                Re: Jullie mening graag

                wat een raar bericht joh...ik raad je aan een ander forum te zoeken want hier zul je weinig hulp krijgen met zon instelling...

                De beste wensen!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                Comment


                  #9
                  Re: Jullie mening graag

                  Schijnbaar heeft hij hier al onder een andere naam gelopen aangezien hij QnQ kent??
                  Jezelf voorstellen in het desbetreffende topic is ook een vereiste

                  Comment


                    #10
                    Re: Jullie mening graag



                    tevens zou ik niet tegen de schenen stampen van de vaste members hier

                    zo ga je iedereen tegen krijgen

                    maar goed , veel geluk met die pro run van je

                    groetjes
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                      #11
                      Re: Jullie mening graag

                      Afgezien van de commotie,zijn je temperaturen belachelijk hoog geweest,vooral de terugschommeling naar 16 a 20 vanaf 30+c.

                      Comment


                        #12
                        Re: Jullie mening graag

                        Ik heb het zo gehad met mensen die te lui zijn om anderen te helpen, tegenwoordig gaat het alleen maar om geld.
                        ik kwam hier voor advies, niet om voor een pro kweker / crimineel te worden uitgemaakt.
                        wat mij betreft is het simpel, ik vraag iets en als iemand hier het waard of interessant vind om mede mens te helpen of te adviseren dan doe je het en anders hoef je je vooroordeel niet te pushen.
                        En verder ben ik van niemand bang, ook all zou hij de admin hier zijn, ik heb niets misdaan, ik heb om hulp / advies gevraagd en in plaats daarvan komt iemand mij veroordelen.
                        Zulke mensen ken ik veel willen of kunnen niet helpen en gaan dan zuren en schuld geven en vingertje wijzen.
                        ik heb verder geen andere profiel hier, nooit gehad ook, wel paar keer op forum geweest en gelezen.
                        en ik neem geen verdedigende positie, ik laat gewoon weten hoe ik denk. Wil je je mening / advies niet geven, ook bedankt. Laat geef anderen dan de kans.
                        Ik dank diegene die mij toch een ontopic mening hebben gegeven en alvast diegene die gaan geven.
                        computers were made to solve problems that did not exist before them

                        Comment


                          #13
                          Re: Jullie mening graag

                          als je vragen hebt dan moet je maar even goed lezen, en goed zoeken vooral.

                          wij krijgen geen geld om jou advies te geven ofzo. Al krijg ik geld toe..

                          Comment


                            #14
                            Re: Jullie mening graag

                            ik wip nog even binnen voor je weer gaat, ook ik spring op de meer lezen trein .. tjoeetjoeee

                            Comment


                              #15
                              Re: Jullie mening graag

                              Reden om bang te zijn is er niet.
                              Jouw Topic komt over, broodkwekers materiaal te zien, je praat over meerdere lampen van 600 Watt.
                              Dit forum is voor hobby kwekers, daar zijn regels geschreven, voor deze vorm van kweken.

                              In deze regels staat,dat wij geen informatie mogen geven aan, zowel "minderjarigen" als "mensen die het te groot aanpakken om logischerwijs voor eigen voorziening te kweken"

                              QnQ als een van onze meest gewaardeerde kwekers, wees je op de regels, zoals hem door het forum gevraagd is, dit te doen.

                              Wat nog het sterkste is, dat hij je idd. van advies voorzag, in deze kleine post, heeft hij je exact verteld wat je met deze kweek kan doen.

                              Je krijgt dus dubbel op, en even een les, de belangrijkste van dit forum, je wordt op de regels gewezen en als klap op de vuurrpijl een duidelijk kweekadvies.

                              Licht is gewicht, dat is waarschijnlijk wat je in de kweekshop hebt gehoord, echter, de andere twee, wilde je blijkbaar niet horen en dat zijn de uitspraken "meten is weten" en "overdaad schaad"

                              Dat is er precies aan de hand, een probleem van meten is weten, hiermee bedoel ik niet horizontaal.

                              Je kwam hierom advies, en geeft aan niet bang te zijn voor zowel andere gebruikers als de admin, geloof me, de enige reden dat je niet gebanned bent, is dat je ontkent, broodkweker te zijn.


                              Mijn advies, even een mooi voorstel topic schrijven en waarschijnlijk is het handig, even een persoonlijk excuus naar QnQ te schrijven.

                              Zolang het niet duidelijk is dat dit is gebeurd, zal er niemand op dit forum, zich geroepen voelen jou ook maar van het kleinste kweekadvies te voorzien.

                              Behalve deze en die is niet voor jou, deze is voor die arme, arme plantjes.
                              Zet in godsnaam die lamp een 30-35 Cm hoger, je bent ze levend, langzaam aan het grillen.

                              Hoogstwaarschijnlijk is het te laat.

                              We wachten op jouw excuus.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X