Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie mening graag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Jullie mening graag

    Nu valt me wel op dat je alles door de members wilt laten beantwoorden nogmaals heel veel van deze info is gewoon algemeen en vrijwel overal te vinden.
    En 3kw/m? wat houdt dat in? hoe kun je uberhaupt kweken of iets aan je temperatuur doen zonder dat je weet waar je mee werkt?
    Het komt nu een beetje over alsof je eigenlijk gewoon helemaal niks hebt opgezocht of weet waar je mee bezig bent. Geloof me als je eerst een paar dagen besteed aan de kennis op doen, scheelt je dat weken in herstellen van je fouten en mislukte oogst. Zoals jij het beschrijft zou je niet heel de tent gebruiken vol met planten dus zou betekenen dat die 3 x 600 watt heel kort op elkaar hangt boven zomaar een paar plantjes? dat zouden je planten nooit kunnen trekken....weet je zeker dat wat je hier vertelt helemaal klopt? met zon oppervlakte en zo weinig kennis...ook lijkt er weinig moeite in gestoken om te leren eerst dus het interesse in de hobby ontbreekt...ik gok dat er iets meer achter deze kweek zit.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

    Comment


      #32
      Re: Jullie mening graag

      Oorspronkelijk geplaatst door Ganjalf_The_Green View Post
      Nu valt me wel op dat je alles door de members wilt laten beantwoorden nogmaals heel veel van deze info is gewoon algemeen en vrijwel overal te vinden.
      En 3kw/m? wat houdt dat in? hoe kun je uberhaupt kweken of iets aan je temperatuur doen zonder dat je weet waar je mee werkt?
      Het komt nu een beetje over alsof je eigenlijk gewoon helemaal niks hebt opgezocht of weet waar je mee bezig bent. Geloof me als je eerst een paar dagen besteed aan de kennis op doen, scheelt je dat weken in herstellen van je fouten en mislukte oogst. Zoals jij het beschrijft zou je niet heel de tent gebruiken vol met planten dus zou betekenen dat die 3 x 600 watt heel kort op elkaar hangt boven zomaar een paar plantjes? dat zouden je planten nooit kunnen trekken....weet je zeker dat wat je hier vertelt helemaal klopt? met zon oppervlakte en zo weinig kennis...ook lijkt er weinig moeite in gestoken om te leren eerst dus het interesse in de hobby ontbreekt...ik gok dat er iets meer achter deze kweek zit.


      Dat noemen ze dus amateuristisch )))
      Ik begin nu pas te begrijpen dat ik allerlei dingen veel serieuzer moest gaan nemen. Dus je hebt gelijk ja, sommige dingen heb ik niet goed gedaan, maar vooral de temperatuur, dat is de grootste boosdoener denk ik.

      ik weet nog niet hoe ik deze ga regelen, of een lamp eruit halen, of vervangen door 400w,

      3 kw/m beteken drie keer een meter in kwardraat. dus dat is 3 bij 1.
      computers were made to solve problems that did not exist before them

      Comment


        #33
        Re: Jullie mening graag

        waarom heb je voor 3 keer 600 gekozen dan? hoeveel planten in welke grootte potten staan er dan?
        en hoeveel hoogte heb je?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

        Comment


          #34
          Re: Jullie mening graag

          Oorspronkelijk geplaatst door Ganjalf_The_Green View Post
          waarom heb je voor 3 keer 600 gekozen dan? hoeveel planten in welke grootte potten staan er dan?
          en hoeveel hoogte heb je?

          Ik denk dat je het weet, hoe het gaat als je naar zo een shop gaat, dan zeggen ze tegen je dit moet je hebben, dat moet je hebben, dus ik maar gedaan
          Ik heb standaard opstel, wat ze in de shop standaard noemen, 11L poten, met canna aarde, en 3 lampen was de advies, ze zeiden dat standaard dan 1 lamp per kantenmeter wordt gebruikt.
          Zo gezegd zo gedaan
          hoogte, is volgens mij 2 meter.
          dus ik heb een tent van 2 bij 3, en aan de lange zijde heb ik lampen en daaronder planten, en ernaast dus filter en ventilator, en kleine instap plaats.
          computers were made to solve problems that did not exist before them

          Comment


            #35
            Re: Jullie mening graag

            ok en hoe dicht bevolkt heb je het dan staan? want als je 3x2m vol zet met 11l potten kom je toch zo aan de 50-60 stuks?
            Hoe ver hangen je lampen uit elkaar? dus hoeveel licht vangt ieder plantje gemiddeld? van 1 lamp het licht of van 2 of alle 3?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

            Comment


              #36
              Re: Jullie mening graag

              Oorspronkelijk geplaatst door Ganjalf_The_Green View Post
              ok en hoe dicht bevolkt heb je het dan staan? want als je 3x2m vol zet met 11l potten kom je toch zo aan de 50-60 stuks?
              Hoe ver hangen je lampen uit elkaar? dus hoeveel licht vangt ieder plantje gemiddeld? van 1 lamp het licht of van 2 of alle 3?

              van elkaar 40-50 cm ? zoits, ja ik denk dat ze wel van elkaar zeker licht vangen. maar hoeveel weet ik niet, ze hangen 50cm van de toppen, we hebben in totaal 35 planten. een paar waren in begin all dood, niet overleeft.
              computers were made to solve problems that did not exist before them

              Comment


                #37
                Re: Jullie mening graag

                dan hangen ze veel te laag...en dan van zowel watt dan wil dat wel met temperatuur.
                en hoelang had je voorgroei en was dat ook met die zelfde 600 watt op zelfde afstand tot de plant?
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                Comment


                  #38
                  Re: Jullie mening graag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ganjalf_The_Green View Post
                  dan hangen ze veel te laag...en dan van zowel watt dan wil dat wel met temperatuur.
                  en hoelang had je voorgroei en was dat ook met die zelfde 600 watt op zelfde afstand tot de plant?
                  nee, de voor groei was dus eerst een lamp dan later, 2, dan derde 18 uur. in de 2 weken. daarna alle drie 12 uurlang.
                  computers were made to solve problems that did not exist before them

                  Comment


                    #39
                    Re: Jullie mening graag

                    dat verklaard ook waarom ze zo klein zijn
                    2 weken voorgroei dus vanaf dat ze boven de grond zijn?

                    Hps is in de groei redelijk waardeloos en zoiezo niet erg rendabel.
                    Ik denk zoiezo dat je huidige kweek je meer gaat kosten dan opleveren als je kijkt naar de stroom die je nu verbruikt en wat je er straks af gaat krijgen.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                    Comment


                      #40
                      Re: Jullie mening graag

                      Nu hebben we hier een aantal uitdrukking, deze gaan als volgt.

                      Geen foto's, kweek heeft nooit plaatsgevonden.

                      Foto's zeggen meer dan 1000 woorden.

                      Overdaad Schaad

                      en

                      Meten is weten.

                      Dus, als er iemand vraagt om foto's,plaats je deze even.

                      Als iemand je vraag om de lampen hoger te hangen, geef je even direct antwoord of je dit gedaan hebt of niet.
                      Als er wordt gevraagd om even de thermometer te lezen op verschillende plaatsen, dan schrijf je deze even op en publiceert ze.
                      Heel aardig van Ganjalf om je te helpen,maar hij is ook superman niet en kan alleen maar gissen wat er aan de hand is.


                      Wellicht, zijn jouw planten al te ver verbrand en zullen ze nooit een rendabele opbrengst leveren.
                      In sommige gevallen is het goedkoper om de stekker er uit te trekken, dan aan te blijven rommelen.

                      QnQ, gaf je direct dit antwoord, en persoonlijk ben ik het met hem eens.

                      Ieder uur, dat je geen info geeft op deze vragen, kost je ongeveer 0,264 Cent aan stroom.

                      Dus nu al 4,224 Euro en de klok loopt door.
                      Last edited by Escargot; 6 January 2014, 08:01.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #41
                        Re: Jullie mening graag

                        O.K Q gaat mss kort door de bocht, maar dat is ook de houding van de TS .. men oogst wat men zaait, tenzij men 'gesnapt' word.

                        T.S komt op een forum, stelt een vrij dubieuze vraag, krijgt een antwoord van hetzelfde kaliber, begint te schelden, maakt uiting van een wel zeer gewichtig ego en gaat dan de mensen de les spellen .. terwijl de T.S wel de persoon is die ons 'iets kwam vragen'.

                        ik weet wie nu in een hoekje zou moeten zitten ..

                        mijn excuses, ik heb mijn bericht aangepast in een quote, omdat ik zelf met het schaamrood op de wangen hoor te zitten, ik sloeg gewoon anderhalve pagina tekst over .. dit antwoord hoorde bij de laatste reply op pagina 1 .. ik hebbe dus niks gezegd. mijn excuses aan al diegene die na pagina 1 reageerden, maar vooral aan de topicstarter .. ik moet eerst ff gaan lezen wat er na pagina 1 is gezegd ..
                        Last edited by EL Guerilliero; 6 January 2014, 08:08.

                        Comment


                          #42
                          Re: Jullie mening graag

                          als mensen willen kweken goed steun krijgen ze
                          maar begin klein (anders is het geld weg gooien )
                          ik probeerde onder een 600w zo min mogelijk te zetten (plantjes)
                          en er zo veel mogelijk te trekken (opbrengst) dan ben je je hobby aan het uitoefenen
                          wil je dan groter kost het minder en je hebt niet zoveel kopzorgen

                          ik draai nu met een maat samen in tentje 120x120x205
                          hebben 15st en halen onder een 600w in 2,5maand
                          1k droog van uit stek breken het zooitje af pakken alles in en hebben bijde halve k
                          voor eigen gebruik tot we er door zijn bouwen we het boeltje weer

                          zoek je hulpmail prive

                          gr den

                          Comment


                            #43
                            Re: Jullie mening graag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
                            Nu hebben we hier een aantal uitdrukking, deze gaan als volgt.

                            Geen foto's, kweek heeft nooit plaatsgevonden.

                            Foto's zeggen meer dan 1000 woorden.

                            Overdaad Schaad

                            en

                            Meten is weten.

                            Dus, als er iemand vraagt om foto's,plaats je deze even.

                            Als iemand je vraag om de lampen hoger te hangen, geef je even direct antwoord of je dit gedaan hebt of niet.
                            Als er wordt gevraagd om even de thermometer te lezen op verschillende plaatsen, dan schrijf je deze even op en publiceert ze.
                            Heel aardig van Ganjalf om je te helpen,maar hij is ook superman niet en kan alleen maar gissen wat er aan de hand is.


                            Wellicht, zijn jouw planten al te ver verbrand en zullen ze nooit een rendabele opbrengst leveren.
                            In sommige gevallen is het goedkoper om de stekker er uit te trekken, dan aan te blijven rommelen.

                            QnQ, gaf je direct dit antwoord, en persoonlijk ben ik het met hem eens.

                            Ieder uur, dat je geen info geeft op deze vragen, kost je ongeveer 0,264 Cent aan stroom.

                            Dus nu al 4,224 Euro en de klok loopt door.

                            Dat geheel is niet bij me thuis, maar bij mijn maat, dus ik moet eerst die kant op, dus ik probeer straks wat meer info te geven, lampen zijn all wat omhoog getrokken. ga zo kapjes regelen voor de temperatuur meter.

                            foto's heb ik meer tijd nodig, ik moet ze eerst in een grafische programma afbreken, en zoals ik all zei heb fulltime baan dus daarom weinig tijd.
                            computers were made to solve problems that did not exist before them

                            Comment


                              #44
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                              Comment


                                #45
                                Re: Jullie mening graag

                                Tsja, daar hebben we ook weer een voordeel hier.
                                Frankrijk, nucleair paradise...

                                Maar goed, je hebt gedaan wat je nu kunt.
                                Het is echt nakijken, is het het waard om de kweek af te maken of niet.

                                Dat kunnen we alleen zien aan de te verschaffen informatie, de foto's etc.
                                dan moeten we kijken, of het probleem per direct is te tackelen.
                                Daarna nog eens kijken of de planten voldoende zullen opleveren.


                                Al met al, een hoop factoren die mee spelen.

                                Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

                                We hebben allemaal ons schoolgeld moeten betalen.

                                Laters
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X