Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek northern light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek northern light

    Korting op 420shop
    Woot!

    M'n eerste echte post op dit forum. Ik heb een week geleden de beslissing genomen om
    vanaf de toekomst "zelfvoorziend" te werk te gaan voor m'n favoriete hobby. Maar omdat ik
    er geen boodschap aan heb om binnen 3 maand geen resultaat te boeken ben ik gaan opzoeken
    en op dit forum terecht gekomen. Vorig weekend kocht ik voor mezelf een darkroom-kweektentje
    met de nodige toebehoren voor een goede start.

    Ik plantte de zaadjes in speciaal gekochte aardezakjes (foto's hieronder) en het eerste juffrouwtje heeft
    deze middag haar kopje boven aarde gestoken. Ik start dus maar een nieuwe topic op. hopelijk kan ik
    de komende weken goede resultaten boeken, en indien niet hier de nodige tips en tricks verzamelen!
    hieronder nog vlug ff de eerste foto's!


    Light up!


    foto 3.jpgfoto 2.jpgfoto 1.jpg

    #2
    Re: eerste kweek northern light

    Die dame zal misschien voorzichtige hulp nodig hebben om dat zaadhoesje kwijt te spelen. Misschien beter verplaatsen naar kweekverslagen? Succes alleszins. Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek northern light

      Ik heb precies dezelfde tent ik ga je volgen. Veel succes!😄

      Peace✌️


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek northern light

        wel, ik heb deze middag inderdaad gezien dat het zaadhoesje er nog aan was blijven hangen. maar wou toch nog eventjes de natuur zijn gang laten gaan en afwachten wat het resultaat is als ik binnen enkele uren thuiskom. misschien is ie er af, gezien ze pas gisterenavond haar kopje bovenstak. Ik wacht vooral met spanning af wanneer haar 3 vriendinnetjes zullen opstaan!

        light up!

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek northern light

          Hier zijn we weer! Update 2

          vandaag is m'n 2de dame uitgekomen, ook voel je aan de 2 andere datze op komst zijn!
          Hieronder vind je opnieuw wat foto's, ik denk er over na op straks voeding te gaan maken
          en de eerste 2 dames vanavond te verhuizen naar de tent. De twee andere zou ik dan ook
          overpotten als ze bovenkomen een dezer dagen. Dit kan geen kwaad veronderstel ik.
          we willen vooral de groei van de grootste stek niet afremmen.. nog enkele snelle vragen,
          hoe zit het met het bewateren/voeden? Hoe vaak en hoeveel doe ik dit best? Tnx voor de
          hulp jongens!

          light up!
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek northern light

            hey Impro, welkom!! is dat een dr 90 of dr 60?
            Welke hps lamp geruik je 250 HPS of 400 HPS?
            Op de laatste foto te zien heb je bij dit ene plantje al redelijk strek!
            Ik zou niet te lang wachten met overpotten maar zou ze niet direct in de batmix (of kweet nie wat gij gebruikt als potgrond)zetten ivm overvoeding. (dit is mijn idee erover, ieder heeft zo zijn manier)
            Verder int begin niet teveel water geven (de wortels moeten moeite doen om water op te zoeken, je mag het ze niet te gemakkelijk maken he)
            IVM voeden: in het begin niet voeden zou ik zeggen, eventueel wel een rootstimulator bijgeven. (ik geef rootjuice van boi-bizz)
            voor de rest mucho's succes en zoals Rodigan zegt, mssn beter bij de kweekverslagen posten, ik heb dit vriendelijk gevraagd aan de admin (heb dezelfde fout gemaakt) en binnen een dag stond het op zijn plaats.
            grtz reiko
            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek northern light

              Ivm batmix. ik heb in 2013 mijn skunk zaailingen rechtstreeks in batmix verplant.
              Nadat ik ze had ontkiemt in turftabletten. en ze hadden zeker geen last van overvoeding, terwijl de EC waarde tussen 2 en 2,5 ligt.
              De stikstofwaarde is 3 en zeker niet jachtig.
              En ga ik in de toekomst nog gebruikk maken van Batmix? neen
              ik vindt de smaak en geur niet beter dan er voor.


              veel sucses met u NL kweek.

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek northern light

                Hoi, het is een dr90. En ik gebruik een hps400. waarom zou je ze niet direct in
                de potten planten? Uiteindelijk zou ik liefst zo min mogelijk overpotten..
                En dan best eerste dagen gewoon water geven? Volgens het plastron kweekschema
                moet ik al vanaf Week 1 terra grow, power roots en pure enzym gaan geven..
                de potgrond is van canna. Deze kreeg ik van de growshop mee bij de tent.

                Light up!

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek northern light

                  Als ze strekken-als-spaghetti krijgen ze niet genoeg licht.
                  Heb je de lamp niet aan, of hangt-ie veel te hoog ?

                  De eerste 2 weken zeker geen voeding geven. Alleen (weinig!) water.
                  Dan nog eens zien hoe groot ze zijn enzo, misschien nog wel een weekje wachten.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek northern light

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    @ OK13: Ikzelf gebruik ook batmix, ik heb eerst stekpotgrond gebruikt ,dan verpot in universele aarde+een toevoeging van batmix, dan pas volledig in de batmix maar zoals gezegd ieder zijn manier he
                    Zelf gebruik ik geen ec-meter.

                    @ impro: Van het PLAGRON-schema kan ik niet meespreken, ik gebruik producten van bio-bizz.
                    Ik heb zelf ook dr90 met 400 HPS.
                    veel succes toegewenst met de NL kweekje.
                    grtz
                    Last edited by reiko; 19 January 2014, 17:59.
                    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek northern light

                      Batmix is te zwaar gevoed voor de kleintjes ik heb veel aangetaste jonkies in batmix voorbij zien komen.
                      Zou zonde zijn als je begint met overvoeding.

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek northern light

                        Best neem je een pot, vulje die voor de helft met batmix, daarOP een vierde lightmix of laag-bemeste grond, endarop wat stekaarde. Dan zet je je zaadje in de stekaarde en hoe groter je plant wordt, des te verder de wortels sullen rijken, des te meer bemest de grond is. Dat probeeer ik nu altans

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek northern light

                          Hier zijn we weer, update 3!

                          Alle zaadjes zijn ondertussen uitgekomen en hebben blaadjes gekregen. we zijn ondertussen 12 dagen ver en ik geef enkel water, dankzij
                          jullie tips. Ik ben ook van plan dit nog een goeie week zo te houden. Tevens heb ik de lamp sinds gisteren verlaagd van 1.00m boven de
                          stekjes naar 75cm. Einde de week zou ik ze dan verlagen naar 50cm boven de stekjes. Alles lijkt goed te gaan, Echter daar was ik van
                          overtuigd tot ik deze middag thuis kwam en de grootste stek zag.. Deze had zich helemaal langs de bodem gelegd, met als gevolg dat ook
                          de blaadjes terug naar "boven" (lees opzij) zijn gaan verdergroeien, doch deze morgen stond hij nog netjes recht.. Ik heb een soort steunbalkje
                          gemaakt waar ik hem nu heb ingezet (zie foto's) en hoop dat hij het zo volhoud. Tevens denk ik er over enkel deze stek al over te schakelen op
                          voeding, zodat hij iets vlugger sterk wordt en zo terug zijn eigen blaadjes kan dragen, wat denken jullie? Tevens nog enkele vraagjes over het verdere
                          verloop. Ik heb momenteel een temperatuur van 20-22 graden als de licht uit is, en 26-28graden met de lamp aan. dat lijkt me relatief goed. Waar ik
                          me meer zorgen om maak is de luchtvochtigheid, deze schommelt namelijk bestendig tussen 37% en 42%, wat mij nogal aan de lage kant lijkt niet?
                          Alvast bedankt voor jullie hulp en advies!


                          light up!

                          foto 1.jpgfoto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 4.jpg
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek northern light

                            Ik zou de pot tot de rand vullen. Liefs tot de lobblaadjes. Dan heb je die structuurtje niet nodig.
                            Ik weet niet wat voor lamp je gebruikt, maar 1m lijkt me wel heel hoog. Gaan ze van strekken..
                            Ik heb en 250W HPS en die hangt 30cm boven de dames.

                            LV weet ik niet zo veel van
                            -

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek northern light

                              De luchtvochtigheid hoef je je ook niet druk om te maken iig.
                              Wel zal je wat meer moeten gaan lezen want voeding in zo vroeg stadium is vragen om problemen.
                              Kijk wat verslagen van andere door dan zie je hoe hun het doen.
                              En je lamp laten zakken op de go3ie hoogte

                              Comment

                              Bezig...
                              X