Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

    Korting op 420shop
    Yuu.

    Ik ben vandaag begonnen aan en nieuwe hobby :wietjes kweken of toch een poging tot.
    Zaadjes zijn aan het ontkiemen.maar ondertussen heb ik al heel wat informatie gelezen hier maar ik zit nog met een vraag.
    Mijn tent is maar 120 hoog en de lamp moet al 30cm boven de plantjes hange mijn potten zijn al 25 cm dus wilt dat zeggen dat mijn plantjes 65 hoog mogen zijn op zijn max wat niet veel is hoe houd ik ze klein? en is 65 niet zeer klein? ik ken er nog niets van dus info of raad is zeer welkom.


    Alvast bedankt

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


    Niet allemaal tegelijk he

    #2
    Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

    Hee Michael, wat je zou kunnen doen is de lst of scrog methode gebruiken. Met beide manieren maak je meer gebruik van je ruimte, en de planten zullen lager blijven.
    Wat je ook zou kunnen doen is echt kleine plantjes neerzetten. Toch zou ik gaan voor de lst of scrog methode.

    LST: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...male-opbrengst
    Scrog: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...creen-Of-Green

    Ik kweek zelf op ruimtes van 80cm hoog, dus dit is wel mogelijk. Dat weet ik uit eigen ervaring
    Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

    Comment


      #3
      Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

      Danku man. Had er nog niet van gehoord..scroggen wel maar lst niet en denk wel dat ik het zeker ga proberen. je kan er een dikke bos van maken op die manier. Maar er is mij gezegd dat scroggen met autoflowers moeilijk is? Ligt het met lst dan niet hetzelfde. Heb 3 x think different van dutch passion en 1x aurora borealis van organic earth.tent is 60x60x120 dus 4 op die lst manier lijkt mij moeilijk of denk ik dit verkeerd? Heb trouwens maar een hps lamp van 150 wat als dat er iets toe doet? Meer zou mijn temp te veel omhoog halen heb ik gelezen..

      Alvast bedankt voor je antwoord heb meteen iets gelezen dat ik zeker wil proberen .

      Comment


        #4
        Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

        zie niet in waarom je niet zou kunnen scroggen met autoflowers, wel is het zo dat deze meestal niet worden getopt wat ik met scrog wel altijd doe, maar autoflowers toppen is wel degelijk mogelijk.
        lst of scrog? Ik ben vertrouwder met scroggen, is minder werk en veel gemakkelijker omdat met lst vaak naar een rondere vorm streeft is dit alles van zelf sprekend en vergt dat meer ervaring dan een mooi scrognet opvullen al zal dat ook niet voor de eerste kweekjes zijn of je moet geluk hebben dat je je lampen optijd op 12/12 zet inplaats van de gebruikelijke 18/6 uur.

        Groetjes!

        Comment


          #5
          Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

          Ik denk dat ik die lst ga proberen. En k was van plan om cyclus van 18/te doen van begin tot einde? Volgens de informatie die ik heb gelezen is dat goed voor een autoflower? Maar jij zegt 12/12 waarom zou dit beter zijn? Als ik verkeerd zit met die 18/6 hoor ik het graag hoeveel het beste zou zijn?

          Comment


            #6
            Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

            18/6 of 20/4 is zo ver ik weet het beste voor een autoflower. Zelf draai ik 18/6 met autoflowers en dit gaan prima, misschien moet je nog even rond kijken bij kweekverslagen.
            Of rechts boven in staat de zoek functie. Veel vragen zijn al beantwoord!!
            Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

            Comment


              #7
              Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

              Gewoon toppen die autoflowers.
              Dan blijven ze redelijk klein en het verhoogt daarenboven de opbrengst.
              (Spreek uit ervaring)

              Scroggen of LST zou ik bij autoflowers niet aanraden!

              Verder is 18/6 goed voor autoflowers.
              Doe het persoonlijk op 15/9 met zeer goede resultaten.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                @Gamm: Ik spreek uit ervaring dat Scroggen heel goed gaat met de meeste soortjes.

                Maar toppen is inderdaad ook een oplossing, met men stomme kop helemaal vergeten
                Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

                Comment


                  #9
                  Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                  Scroggen met autoflowers? Heb je dat reeds gedaan? Heb het bepaalde mensen al zien proberen op andere fora met weinig succes...

                  Bij scroggen wordt het meestal het netje eerst gevuld en worden planten dan pas in de bloei gezet.
                  Een autoflower zal tijdens haar 3 weken groei geen netje gaan opvullen hoor.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                    Dit klopt maar ik kweek ook op ruimtes... 40x40cm bijv. Inderdaad in een ruimer hok is dit lastiger omdat de autoflowers zelf de bloei bepalen.
                    Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

                    Comment


                      #11
                      Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                      @scantraxx ik heb veel van de kweekverslagen al gelezen en idd veel antwoorden gevonden op mijn vragen.maar nu wist ik niet of mijn tentje van 120hoog wel genoeg was. en als ik die lst niet doe zoude mijn planten mss te groot worden mits de afstand van de lamp etc.

                      bedankt voor de antwoorden

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Nog en vraagje erbij.
                      Ik heb van plagron de royal mix en er staat dat die 6 weken voorbemest is? Wil dit dan zeggen dat ik 6 weken geen voeding of iets moet geven? Of telt dit niet voor mijn autoflowers?

                      Comment


                        #12
                        Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                        Niemand hier een antwoord op?

                        Comment


                          #13
                          Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                          Beetje ongeduldig ja?...

                          Autoflowers hebben zowiezo minder voeding nodig. De eerste 6 weken zul je dus inderdaad niet moeten bijvoeden als je met Royal mix werkt. Je kunt het kweekschema van Plagron op hun website raadplegen.

                          Verder raad ik je aan om slechts de helft van de voorgeschreven dosis voeding te gebruiken voor autoflowers.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment


                            #14
                            Re: mogelijk probleem met hoogte van mijn tent

                            Oke bedankt

                            Comment

                            Bezig...
                            X