Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Davin v12 schakelkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Davin v12 schakelkast

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb hier en daar al gelezen dat je best een davin v12 schakelkast gebruik,klopt dit?
    Of is dit niet noodzakelijk?

    Ik gebruik ook geen schakelklok om mijn licht etc automatisch aan en uit te doen,Is dit belangerijk dat ik dit wel heb of niet egt?

    Ik heb mij er wel een aangeschaft (schakelklok) maar ik stak hem in het stopcontact en er kwam en blauw flitsje en de vsa maakte ook even een geluidje.

    Nu heb ik wat opzoek werk gedaan.
    Heb al gelezen in enkele topics over de davin v12 maar ik vroeg mij af komt dit niet door de schakelklok zelf?
    Ik gebruik momenteel een hps lamp en die zou blijbaar als opstartstroom 2.5A gebruiken en als die aanstaat 1.8A,Nu heb ik de gegevens van de schakelklok bekeken en die kan maar 2A als opstartstroom aan,Is dus doorgebrand of wat dan ook.

    Maar als ik nu een betere schakelklok koop die een hogere opstartstroom heeft en die 2.5A wel aankan is mijn probleem dan niet opgelost?

    Of zijn er kenners van elektriciteit die denken dat mijn probleem elders ligt?

    Greetz Sorento

    #2
    Re: Davin v12 schakelkast

    ik denk dat je best een schakelklok kan halen
    anders moet je echt elke dag op de juiste tijden de stekker erin of eruit doen
    en het is een heel stuk veiliger als zon goedkoop klokje
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: Davin v12 schakelkast

      Wel handig als je er even bij zet wat voor lamp je hebt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Davin v12 schakelkast

        Momenteel gebruik ik een 150watt hps

        Comment


          #5
          Re: Davin v12 schakelkast

          Ik zou het alleen al adviseren om elke dag de lamp op de juiste tijden aan en uit te zetten.
          Er zijn ook wel schakelklokken die 4A kunnen schakelen alleen met mijn 400 watter zou ik het niet doen heb er al teveel ellende aan ondervonden
          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

          Comment


            #6
            Re: Davin v12 schakelkast

            Hoi Sorento,
            Die davin 12 is een veilige manier van werken.( er zit een aparte relais in die de stroom onderbreekt moest je iets van kortsluiting ofzo hebben)
            Ikzelf gebruik 400 w HPS ,ik weet niet zeker of je voor een 150 w HPS effectief die davin nodig hebt, maar ik denk dat je die kunt gebruiken ervoor. iK BEN ALLESZINS KONTENT DAT IK DIE DAVIN 12 HEB.
            Het is handig, en zoals Audio aangeeft moet je dan elke dag op het juiste tijdstip de lamp aan en uit doen zonder die schakelklok (ieder zijn bezigheid natuurlijk )
            Veiligheid eerst zeg ik altijd!
            grtz
            Last edited by reiko; 28 January 2014, 13:29.
            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

            Comment


              #7
              Re: Davin v12 schakelkast

              Oke zal mij er toch maar eentje aanschaffen dan.

              bedankt voor de reacties

              Comment


                #8
                Re: Davin v12 schakelkast

                Ik ben van mening bij hps altijd een relais/davin dv12 ertussen Of het nou 600w of 100w gaat.
                Dit gaat idd om veiligheid je zal niet de eerste zijn waar de keet af fikt.
                Ik heb er 1 van g-tools voor 4 lampen of 1 lamp en wat fans ofsow die was goedkoper dan de davin dv12 dacht ik.
                Wie zoekt zal wat vinden

                Comment


                  #9
                  Re: Davin v12 schakelkast

                  Ik heb eerst de DV12 aangeschaft, nu ga ik de tent en andere spullen halen.
                  Als je al vonkjes krijgt lijkt het mij toch noodzakelijk.

                  Je kan natuurlijk nog van alles gaan uitzoeken en proberen, maar het antwoord is hier al gegeven.

                  And by the way, mij is het die 70 euro wel waard hoor...
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Davin v12 schakelkast

                    Als je niet net als ik in staat bent je eigen schakelkasten te bouwen dan is een prefab kast wel aan te raden
                    Ik heb zelf al eens een 5a relais vast laten bakken op een 400 W evsa hier was de leeftijd de bepalende factor nu zit er een 10 a relais in en werkt perfect met de 600 W evsa
                    Tevens als je hem zelf bouwt kan je extra's inbouwen
                    Ik heb bijv 4 uur per dag m'n circulatiepomp aan
                    En 24 uur de beluchtingspomp
                    met het licht gaat ook de actieve inblaas aan
                    12 uur licht naar het bloeihok
                    18 uur licht naar de moeder en stekkenhok
                    Last edited by AudioSystemRolla; 7 February 2014, 11:37.
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment

                    Bezig...
                    X