Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogte plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoogte plant

    Korting op 420shop
    Hallo medestoners ,

    Ik heb een vraag/probleem, ik wil met mijn eerste kweekje gaan starten (binnen). Ik alleen een zeer beperkte ruimte beschikbaar, namelijk 30cm hoog 15cm diep en 15 cm breed. Is het mogelijk om hier van start te gaan met mijn eerste kweek? Ik weet dat er niet veel in past maar wil toch het max. eruit halen, hoeveel is dat?
    Welk soort groeit dan ook niet zo hoog (of evt. bovenkant afknippen :p) maar wel in de breedte?
    Welke lamp(en) zijn hier dan het meest geschikt voor?

    Ik heb het een en ander gelezen over de af en aanvoer,
    1. de aanvoer moet tegenover de afvoer zitten (onder en bovenkant) hoe kan het lucht aanzuigen terwijl de pc fan op de bodem ligt? Zou het dan een mogelijkheid zijn
    2. met de 'vuile' lucht zou je dan boven op de pc fan of er aan vast een actieve koolstoffilter kunnen plaatsen?
    3. hoeveel pc fans met welke 'kracht' heb ik nodig voor mijn ruimte?

    Luchtvochtigheid,
    Ik heb gelezen dat dat zeker een rol speelt bij de groei/bloei fase.
    Hoe kan ik dat regelen dat de luchtvochtigheid hoog/laag wordt?
    Zou ik dat dan ook kunnen meten?

    Alvast bedankt!

    Hoop spoedig NUTTIGE informatie te zien. AUB niet kijk hier of daar want ik ben niet zo goed in zoeken:p
    Ik wil graag alles netjes op een rijtje dus een makkelijk overzichtje wat ik evt. moet inkopen om mijn ruimte compleet te maken.

    #2
    Re: Hoogte plant

    nuttige info: zorg voor een groter hok/kast

    30cm .. gezien geen verdere uitleg ga ik er van uit dat die 30cm ook de lamp en de pot moet omvatten .. dan heb je welgeteld 5cm over op voorwaarde dat je met TL of CFL gaat werken

    voor een plantje van 5cm hoef je geen filter en afzuiging te installeren .. het zal ruiken naar joint, dus als niemand zich aan een joint stoort komt het goed ..

    bedenk je plannetje nog eens opnieuw

    toppen en in de breedte gaan werken is ideaal alleen vraagt zoiets een minimum aan oefening voor je het werkelijk in de vingers hebt .. niks is onmogelijk maar dit komt aardig in de buurt

    reken 10cm voor je lamp
    reken 10 cm voor je pot wil je wat halen (en 10 is te klein !! te is nooit goed)
    maximum 10cm over --> plant mag niet tegen lamp aan groeien dus je moet er een paar cm afdoen om 'goed' te zitten ..

    weinig plant .. te weinig plant vind ik ..

    hopend dat de volgende replyer je meer en vooral meer nuttige info geven kan ..

    cheers

    Comment


      #3
      Re: Hoogte plant

      Het sop is de kolen niet waard, mijn gedacht!
      Maar ja," alles" kan he de dag van vandaag. kijken bij de microkweekjes mssn !
      je zult toch effen de moeite moeten doen om wat te lezen en te zoeken naar een antwoord anders denk ik dat je niet zoveel respons gaat krijgen hier.
      Nog eens goed over nadenken zou ik zeggen.
      Succes met je keuzes
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

      Comment


        #4
        Re: Hoogte plant

        Waar wil je in kweken , je brood trommel ? of steek je ons de gek aan ?

        Comment

        Bezig...
        X