Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje - Eerste Kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje - Eerste Kweek

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Vraagje - Eerste Kweek

    Nou als je negen afjes hebt , begin dan daarmee zou ik zeggen.
    Het is idd niet verstandig om deze afjes en je gewone planten samen in een hok te zetten.
    Afjes doen het goed bij een constante lichtregeling 18/3 , 15/9 , of zelfs 20/4.
    Je gewone planten moet je laten voorgroeien op 18/6 en in de bloei zetten op 12/12. (12/12 is niet aan te raden voor afjes dus.) (weinige lichturen voor de periode dat ze meegaan = weinig opbrengst.)
    Kijk dan eens naar da topics van berry ryder of gamm enzovoort, dit zijn de masters van de afjes .
    grtz en succes verder.
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

    Comment


      #3
      (foto's)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Vraagje - Eerste Kweek

          Die autoflowers zou ik buiten zetten. Die zijn daarvoor ontwikkeld heh...
          Die orange Bud is voor binnen.

          Mgoe, alles kan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Vraagje - Eerste Kweek

              Je hebt 400w hps ?
              Die moet nu al aan heh...door het licht en de zwaartekracht weet een zaadje wat boven en onder is en zonder licht gaan ze de lucht in.
              Zou die niet te hoog hangen, 60-70cm hooguit, en de lamp zo laten hangen als ze niet teveel strekken.
              Dan kunnen ze er rustig naar toe groeien tot ze op zo'n 40cm zitten, da's de "streefhoogte" tussen 400w en plantjes
              Lamp mag op 18/6 vanaf nu tot de oogst.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Vraagje - Eerste Kweek

                Maak gerust een kweekverslagje aan.
                Dan springen we zo nu en dan wel eens binnen om te kijken hoe alles verloopt.

                Laat je niet uit het lood slaan door mensen die beweren dat autoflowers niks voor binnen is.
                Mits goede behandeling kunnen ze zeer mooie resultaten leveren.

                Veel succes in ieder geval!
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagje - Eerste Kweek

                    Gewoon een ventilator bedoel je toch? Geen afzuiger (of aanzuiger...)

                    Die zijn wel aan te raden. Niet alleen voor je temperatuur, al helpt het daar ook enorm. Maar ook omdat je planten daar steviger van worden , een beetje wind op de bast. Liefst niet constant op dezelfde plek richten (als het geen zwenk is). Al heb ik zelf uiteindelijk een clip-on aan m'n lampekap gehangen zodat ie op de lamp/"in de kap" blaast - en zo de wind weer naar beneden kaatst. Dus wel stationair, maar hopelijk toch een beetje verdeeld van de ene naar de andere hoek van mijn hok.
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagje - Eerste Kweek

                      Volgens mij is constante luchtstroom van n fan, niet goed als m echt op de lamp richt...!!! Maar hou mij ten goede..!

                      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraagje - Eerste Kweek

                        Momenteel hangt mijn actieve inlaat met koolstoffilter helemaal bovenaan ; niet op de lamp gericht.

                        drOOp, ik had het idd over een gewone ventilator. Een clip-on lijkt me wel een goede tip ; denk dat ik daarvoor ga gaan.. Ik ga die waarschijnlijk bovenaan de tent bevestigen en dagelijks de richting een beetje aanpassen.


                        Ik verwacht vandaag via de post een pH test-setje. Heb totnogtoe gewoon water gebruikt zonder de pH te meten. Is het verstandig om tijdens de 3e/4e week van de kweek wel te beginnen met het meten van de pH ? Of beter wachten tot de volgende kweek ? Ik had namelijk ergens gelezen dat dit mogelijk slecht zou zijn voor de plantjes ?

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraagje - Eerste Kweek

                          Die luchtbevochtiger laat je best achterwege.
                          Kweken uit zaad vereist geen hoge LV. Dit is enkel voor stekken.
                          Ikzelf zit de ganse kweek zo rond de 45% wat perfect te doen is.

                          Hoe hoger de LV, hoe hoger de kans op toprot naar het einde van de kweek toe.

                          Verder verkort hoge LV de levensduur van je koolstoffilter.

                          Gooi die dus maar uit de tent.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraagje - Eerste Kweek

                            Oorspronkelijk geplaatst door hatsijoe View Post
                            Volgens mij is constante luchtstroom van n fan, niet goed als m echt op de lamp richt...!!! Maar hou mij ten goede..!
                            Daar heb ik nog nooit over gehoord. Kan iemand me meer vertellen?
                            Rough! Rough! Arrrr..

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraagje - Eerste Kweek

                              Gamm, ik had gelezen op de site van growhop alien dat een hogere lv tijdens de eerste weken goed was voor de groei maar er ook voor zorgt dat het plantje in de laatste weken van z'n cyclus beter bestand is tegen toprot e.d... Heb zelf ook wel de indruk dat ze een pak harder groeien sinds de luchtbevochtiger erbij staat.
                              Het is nu dag 21 en ik kan hier en daar kleine haartjes/topjes zien ontwikkelen maar nog heel pril. Ik heb de luchtbevochtiger net uit de tent gehaald ; nu even afwachten hoe het gaat met de l.v.

                              Maar ik zou toch willen weten wat jullie van diit citaat denken. Er staat nl. niets bij dat het specifiek over stekken zou gaan.

                              '' Een wietplant ontwikkelt zich sneller bij een hogere lv tijdens de groei. Indien mogelijk is het aan te raden om te zorgen voor een lv van ongeveer 80.Hierdoor krijg je een snellere ontwikkeling vd wietplant en kun je de groeiperiode inkorten. Naarmate de groei vordert verlagen we de lv tot zo'n 70 wanneer de bloeiperiode zal beginnen. Tijdens de bloeiperiode is het aan te raden een lagere luchtvochtigheid te hanteren. De eerste 4 weken vd bloeiperiode tracht je een lv aan te houden beginnende met 65 tot uiteindelijk 55 aan de vierde week bloei. Dus iedere week tracht je de lv iets lager te krijgen want naarmate de toppen beginnen te ontwikkelen kan een te hoge lv tot toprot leiden. De laatste weken vd bloeiperiode trachten we de lv rond de 40-45 te houden.
                              ...
                              Wietplanten die tijdens de groei van een hoge lv genoten ZOUDEN tijdens de laatste weken vd bloeiperiode beter bestand zijn tegen toprot. Terwijl wietplanten die op een te lage lv starten, sneller toprot kunnen krijgen wanneer de lv in de laatste weken bloeiperiode te hoog is. Wietplanten die in hoge lv opgroeien kunnen al weerstand opbouwen tegen eventuele schimmels als de lv later in de kweek nog eens zou oplopen. ''

                              Comment

                              Bezig...
                              X