Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

    Je bent TE veel bezig met het onderhouden van je plant, tuurlijk moet je er aandacht aan besteden en ze goed verzorgen maar er zijn dingen waar je op moet letten, zoals overvoeding, teveel water etc. zoals de andere hier ook al hebben vernoemd,

    door dubbel glas ga je niet genoeg licht krijgen en je planten moeten ook genoeg frisse lucht hebben

    doe anders de planten voor nu alleen overdag buiten al het licht wat er is neemt je plant wel op, ook als het bewolkt is ! als het hard regent haal je ze even binnen of zet je ze onder een afdakje maar dat is niet zo erg,

    Als je iets meer rondkijkt op het forum en je niet je plant verzuipt met water of overvoeding kom je er wel maar hou het rustig aan

    Zelf ben ik ook een beginners kweker en heb hier veel rondgekeken en het helpt echt

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #19
          Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

          Bedankt voor alle tips. Dit is Hoe me plantjes er nu uitzien.
          Het is een half kweek verslag
          20140410_180549.jpg20140410_180549.jpg20140410_180549.jpg20140410_180549.jpg20140410_180645.jpg

          Comment


            #20
            Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

            Cool ! Ziet er goed uit toch?!
            Rough! Rough! Arrrr..

            Comment


              #21
              Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

              Ik had in het begin 3 white widow en 1 haze spoortje. Alleen er was er 1tje dood gegaan. Niet wetende welke het was. Nu krijg ik 3 plantjes waarvan 2 met lange dunne bladeren en 1 met dikke korte bladeren. Zou dit dan alsnog die haze kunnen zijn ?

              Comment


                #22
                Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                Lange dunne bladeren duiden op sativa genen.
                En Haze is een sativa.

                Zeker dat je geen 3 Haze en 1 WW had?
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #23
                  Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                  Lange dunne bladeren duiden op sativa genen.
                  En Haze is een sativa.

                  Zeker dat je geen 3 Haze en 1 WW had?
                  Ik weet zeker dat het neit andersom was. Had 3 white widow zaadjes bij me starters kit gekregen van RQS en daarbij kreeg ik 1x royal caramel gr atis

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik zal zometeen ff een foto posten van me plantjes. Dan kunnen jullie de bladeren zelf zien

                  Comment


                    #24
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #25
                      Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                      Bedankt voor je reactie. Toch post ik hier nog eventjes de foto's van mijn plantjes. Niet om eigenwijs te doen maar om even te laten zien wat ik nu heb staan

                      Rest me 1 laatste vraag, kan ik fan echt pas zien wat wat is op het moment dat het begint te bloeien ?

                      (Foto's komen eraan nu)

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Plantje 1:
                      20140414_185746.jpg
                      Plantje 2:
                      20140414_185751.jpg
                      Plantje 3:
                      20140414_191002.jpg
                      Plantje 4:
                      20140414_191022.jpg
                      Plantje 5 ( tevens de grootste)
                      20140414_191027.jpg
                      20140414_191035.jpg

                      Comment


                        #26
                        Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                        Er zitten bij de oksels van de internodes heel kleine sprietjes. Ik meen te herinneren dat, als je echt weet wat je doet , je daaraan kan zien wat t gaat worden. Al is het maar met aan waarschijnlijk grenzende zekerheid.

                        Voor mezelf geldt dat ik echt stekken moet maken van de plant. Die direct op 12/12 zetten (dus in de bloei) zodat je daaraan kunt zien wat man en wat vrouw is. Wel de planten even labelen en de stekken een overeenkomstig nr geven. Anders weet je niet meer welke stek van welke plant is.

                        En een truuk die ik kort geleden heb geleerd vond ik helemaal tof!: Zoals net geschreven, gewoon stekken. Maar in plaats van echt helemaal stekken te maken met wortelstimulator en in een kas en wat niet al (mag duidelijk zijn dat ik geen goed stekkenkasje heb..). In plaats van al dat gedoe, gewoon domweg een stek afsnijden ergens onderin de plant, en die in een pot water zetten. Net als vroeger.

                        Viel me op dat die stekken geen wortels aanmaken, of in ieder geval na ruim 2, 3 weken z.g.a. niks. Maar groeiden/bloeiden wel lekker door. Meer, sneller, dan mijn "echte" stekken.

                        Dus.

                        Gewoon afsnijden, pot water, dagelijks verversen en op 12/12. Ben ik bijna zeker dat je met pakmbeet hooguit 5 dagen kan zien wat je in huis hebt.

                        Ps Dus die sprietjes op foto 4 5 en 6 zou da betekenen dat t vrouwtjes zijn? Ik denk dat ik uit mijn nek lul
                        Ps2 Ziet er verder goed uit toch?! Mooi groen. Vanaf de 3e internode (vertakking) kun je de eerste keer toppen, als je dat zou willen.
                        Ps3 Zolang die nog groeit, en niet getopt is, is het denk ik wat lastig stekken (niet onmogelijk ofzo). In de bloei krijgt ie veel meer vertakkingen die groeien.
                        Ps4 mannen lijken harder te groeien dan vrouwen. Sneller groot etc. Krijgen ook eerder ballen (wanneer bloei) dus als je dagelijks gewoon thuis komt dan ga je dat wel op tijd zien hoor, welke man en welke vrouw is, geen zorgen.
                        Last edited by dr00p; 14 April 2014, 20:36.
                        Rough! Rough! Arrrr..

                        Comment


                          #27
                          Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                          Oorspronkelijk geplaatst door dr00p View Post
                          Er zitten bij de oksels van de internodes heel kleine sprietjes. Ik meen te herinneren dat, als je echt weet wat je doet , je daaraan kan zien wat t gaat worden. Al is het maar met aan waarschijnlijk grenzende zekerheid.

                          Voor mezelf geldt dat ik echt stekken moet maken van de plant. Die direct op 12/12 zetten (dus in de bloei) zodat je daaraan kunt zien wat man en wat vrouw is. Wel de planten even labelen en de stekken een overeenkomstig nr geven. Anders weet je niet meer welke stek van welke plant is.

                          En een truuk die ik kort geleden heb geleerd vond ik helemaal tof!: Zoals net geschreven, gewoon stekken. Maar in plaats van echt helemaal stekken te maken met wortelstimulator en in een kas en wat niet al (mag duidelijk zijn dat ik geen goed stekkenkasje heb..). In plaats van al dat gedoe, gewoon domweg een stek afsnijden ergens onderin de plant, en die in een pot water zetten. Net als vroeger.

                          Viel me op dat die stekken geen wortels aanmaken, of in ieder geval na ruim 2, 3 weken z.g.a. niks. Maar groeiden/bloeiden wel lekker door. Meer, sneller, dan mijn "echte" stekken.

                          Dus.

                          Gewoon afsnijden, pot water, dagelijks verversen en op 12/12. Ben ik bijna zeker dat je met pakmbeet hooguit 5 dagen kan zien wat je in huis hebt.

                          Ps Dus die sprietjes op foto 4 5 en 6 zou da betekenen dat t vrouwtjes zijn? Ik denk dat ik uit mijn nek lul
                          Ps2 Ziet er verder goed uit toch?! Mooi groen. Vanaf de 3e internode (vertakking) kun je de eerste keer toppen, als je dat zou willen.
                          Ps3 Zolang die nog groeit, en niet getopt is, is het denk ik wat lastig stekken (niet onmogelijk ofzo). In de bloei krijgt ie veel meer vertakkingen die groeien.
                          Ps4 mannen lijken harder te groeien dan vrouwen. Sneller groot etc. Krijgen ook eerder ballen (wanneer bloei) dus als je dagelijks gewoon thuis komt dan ga je dat wel op tijd zien hoor, welke man en welke vrouw is, geen zorgen.
                          Bedankt voor de informatie. Ik heb ze niet onder lampen staan het word 100procent zonne energie het is ook neit mijn bedoeling om te gaan stekken.

                          Comment


                            #28
                            Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                            4 5 en 6 lijken mij vrouwtjes.. 6 is wat schemerig maar ik denk toch witte haartjes te zien.

                            Comment


                              #29
                              Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                              O, nou dan heb je pech vooral Al zou een enkele of dubbele 18w tl lamp al voldoende kunnen zijn.

                              Ennieweej, dan ben je er toch. Lekker laten bloeien. Als je niks onder een lamp kan zetten kun je geen bloei forceren om zo zekerheid te krijgen.

                              Maar lekker boeiend. Lekker laten groeien en bloeien, en als je een man krijgt dan hak je die om.

                              Ps. Ik bedoelde niet stekken om te stekken..
                              Rough! Rough! Arrrr..

                              Comment


                                #30
                                Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                                Ze staan trouwens allen te nat. (Bolle bladeren)
                                sigpic
                                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                                Comment

                                Bezig...
                                X