1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • armanistar
    Banned
    • Feb 2014
    • 28

    #1

    1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

    Korting op 420shop
    20140326_081820.jpg20140326_081758.jpg20140322_124139.jpg20140326_081927.jpg20140326_081939.jpg

    Goedemorgen.

    Ik ben net anderhalve week begonnen met mijn kweek bakje. Alleen zie ik de blaadjes wel heel erg doorhangen en zijn er 2 stengels geknakt. Nou heb ik deze weer rechtop gezet dmv een tandenstoker en een ijzer draadje.

    Ik heb de 4 zaadjes ( 3x White widow en 1x royal caramel) in het begin 250 ml vocht gegeven waarvan 150 ml seed booster en 100ml water zoals beschreven was in de royal queen seed seed kit (voor starters) sinds dien heb ik ze alle 4 ongeveer totaal 100 ml water extra gegeven. De aarde rondjes waarin ze staan voelen vochtig aan. Maar me vingers worden nog niet nat als ik ze aanraak. Moet ik extra water geven of niet ? Ben bang dat het al wat aan de hoge kant is misschien.

    De gene in de pot is van onbekende afkomst. Ziet er voor mijn ogen gezond uit. Ik zie ook bij deze een aantal blaadjes een beetje hangen. Is dit normaal of niet ?

    Bedankt voor jullie aandacht.
    Armanistar

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    20140326_101435.jpg
    Ik heb 2 plantjes staan rond de 20 cm. 1tje daarvan hadden jullie nog niet gezien. Dag is deze dus. Wat houd dit in? Ik vermoed water te kort maar hoe vochtig moet de grond zijn ? Ik strek me vinger erin en het voelt vochtig aan maar ook niet dat me vinger echt nat word
  • chakie
    Senior Stoner
    Member
    • Mar 2014
    • 31

    #2
    Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

    te veel voeding misschien?

    Comment

    • armanistar
      Banned
      • Feb 2014
      • 28

      #3
      Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

      Ik heb de 2 grote gekregen als stek weet niet wat ermee is gebeurd. De kleintjes kunnen eigenlijk niet teveel voeding hebben want heb ze alleen gegeven wat er op de s seed kit stond vab rqs

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

        te nat en veel te weinig licht. De zaailingen moeten eigenlijk direct in de grond als ze opkomen. Die jiffy's zijn alleen om het kiemen op gang te krijgen.
        Dus:
        - uitplanten in een grote pot
        - minder water
        - meer licht
        - dieper zaaien de volgende keer.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • armanistar
          Banned
          • Feb 2014
          • 28

          #5
          Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

          Oké ik heb ze nu allemaal overgepot naar grotere potten. Moet ik de aarde die ik ze gegeven heb nou ook nog bewateren? Aangezien de zaailingen te nat waren

          Comment

          • Shiva Ketama
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2014
            • 867

            #6
            Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

            Je kan wat langs de rand van je pot water doen, geen water waar de wortels zitten en door aan de rand wa mee te geven kunnen de wortels erachter nog wa water zoeken.

            Grtz.

            Comment

            • armanistar
              Banned
              • Feb 2014
              • 28

              #7
              Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

              Bedankt. Ik ga nog wat water toevoegen.

              Comment

              • armanistar
                Banned
                • Feb 2014
                • 28

                #8
                Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                1 blaadje van de grootste plant begint geel te worden. Wat houd dit in ?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                20140402_175645.jpg

                Comment

                • armanistar
                  Banned
                  • Feb 2014
                  • 28

                  #9
                  Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                  Niemand die mij hierbij kan helpen ?
                  Ik heb mogelijk teveel water gegeven. Ik heb dit al iets terug gebracht. Van een heel glas naar 60 procent van dat glas.

                  Comment

                  • albes
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2010
                    • 208

                    #10
                    Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                    -Hoge vochtigheid is belangrijk bij kiemen en opkomen van de plantjes
                    -Eens gespruit, de pads niet té vochtig.
                    -Als de wortels uit de jiffy pads komen, is het altijd tijd voor overplanten
                    -Bij het overpotten mag je het nieuwe medium helemaal goed nat maken
                    -Dan laten uitdrogen: in te natte grond gaan de planten geen uitgebreid wortelstelsel ontwikkelen.
                    -Potten wegen (opheffen) is de beste manier om te weten wanneer hij droog staat.

                    Teveel voeding, teveel water, teveel aandacht is altijd de fout van de beginner.

                    Comment

                    • Gamm
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2012
                      • 1610

                      #11
                      Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                      Gewoonweg te nat.

                      Laat maar een paar dagen goed opdrogen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment

                      • armanistar
                        Banned
                        • Feb 2014
                        • 28

                        #12
                        Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                        Top mensen bedankt. Ik heb hem een beetje beendermeel en bloedmeel gegeven voor extra wortel groei. Heel weinig korrels maar. Ik HEB ze vandaag over gepot. Aarde ff geen water geven doe ik morgen wel weer even kijken.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Update :20140403_110447.jpg20140403_110447.jpg20140403_110447.jpg

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik hoef ze niet uit die pads te halen toch ? Ik heb namelijk wortel groei Door de hele plant heen en die pads zitten er nog om.

                        Comment

                        • Gamm
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2012
                          • 1610

                          #13
                          Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                          Neen, ze groeien door die pads heen.
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                            't Is het onderste blad van een stek, die halen meestal het eind niet.
                            Belangrijker is om het nieuwe blad te observeren.

                            Je gaat ze achter dat dubbel glas houden ?
                            Kunnen ze niet naar buiten ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • armanistar
                              Banned
                              • Feb 2014
                              • 28

                              #15
                              Re: 1.5 week bezig binnen. Graag bevestiging of alles nog goed gaat

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                              't Is het onderste blad van een stek, die halen meestal het eind niet.
                              Belangrijker is om het nieuwe blad te observeren.

                              Je gaat ze achter dat dubbel glas houden ?
                              Kunnen ze niet naar buiten ?
                              Ik beb bang voor dat het s nachts te koud is. Zal ik ze toch maar gewoon buiten zetten ?

                              Comment

                              Bezig...