Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, nog tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, nog tips?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben van plan om eind deze maand van start te gaan met mn eerste buitenkweek, 4 autoflowers:
    2x Aurora Borealis van Organic Earth
    2x Automazar van Dutch Passion

    Volgens de man van de growshop kan ik ze best 1,5-2 weken in stekgrond voorkweken achter het raam om ze erna over te planten in 11 liter potten plagron royal mix.
    Ik heb ook een potje Root!t first feed meegekregen om te wortels te versterken voor ik ze overplant, volgens hem had ik verder geen voeding nodig omdat het autoflowers zijn en er genoeg voeding uit de plagronmix te halen valt.
    Eenmaal buiten wil ik ze in een tomatenkas zetten zoals op deze foto om ze toch enigszins te beschermen tegen weer en wind:
    tomatenserre.jpg

    Wil vooral kwaliteit, als iemand nog opmerkingen of tips heeft hoor ik t graag
    Bedankt alvast!

    #2
    Re: Eerste kweek, nog tips?

    Ik zou ze niet telang achter het raam houden om strek te voorkomen,
    ze hebben voldoende frisse lucht en directe zon nodig zet ze niet achter een raam want dat kan ook schade aan je plant aanbrengen.

    Ik heb mijn planten nu 9 dagen in zaai en stek grond, de eerste 5 dagen daarvan waren het ontkiem proces en daarna waren ze de lucht al ingeschoten, daarna zul je heel erg gaan merken dat je plant heel langzaam de groei in zal gaan achter een raam en binnen,

    ookal had ik elke dag de planten half buiten half binnen in de vensterbank met het raam open en de zon erop aan een kant ging het niet snel genoeg, en nu ik ze een paar dagen buiten heb staan ze mooi en gezonder in de groei.

    je plant heeft ook wind nodig om een diikkere stam (steel) te krijgen omdat hij zich moet verzetten tegen de wind, dat heb je niet achter een raam.

    zolang het niet vriest kunnen ze in principe gewoon naar buiten.

    de zaadjes zal je wel moeten ontkiemen binnen tussen 18-23 graden

    ik hoop je geholpen te hebben wacht nog even op de experts zou ik zeggen !

    Blowse

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, nog tips?

      Beetje wind was ook hetgeen waar ik op kwam.

      Dat er genoeg voeding zit in de voorbemeste grond kan ik beamen, dus daar geen zorgen over.

      En hoe groter de pot hoe meer ruimte de plant heeft om te ontwikkelen. Ik zou ze dus in minstens een 18l pot doen (geen idee of eventuele ouders of buren daar ook achter staan ). In ieder geval niet kleiner dan 11l.

      Een laag hydrokorrels op de bodem van de pot (2 - 5cm) is wel een aanrader, betere beluchting bij de wortels en minder kans dat ze continue onder water blijven staan.

      En verder niet te druk over maken, dat plantje weet zelf het beste wanneer het op moet komen dus laat maar gaan dat gaat wel goed!

      Ik heb geen ervaring met autoflowers maar denk dat die verduisteren evengoed waarderen kunnen. Zeker omdat je die mooie kas hebt lijkt me dat een eitje. In de bloei wil de plant het s nachts zo donker mogelijk en als je m daarbij helpen kunt door consequent je plant bv in een donkere kast te zetten of bv. zwart/wit folie over je kas te gooien, zal de plant gewoon veel beter zn ding kunnen doen (in het donker suikers, dus toppen, aanmaken). Veel meer en lekkerder opbrengst!

      Succes!
      Last edited by dr00p; 8 April 2014, 18:45.
      Rough! Rough! Arrrr..

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, nog tips?

        Als ik het goed begrijp kan ik ze dan best gewoon zo snel mogelijk buiten in de kas zetten, met de zijkant zoveel mogelijk open overdag zodat de wind er toch goed doorkan?
        Bedankt voor de fijne opmerkingen!

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, nog tips?

          Yes.

          En z.s.m. in de pot waarin ze komen te staan (die 11l dus). Zodat ze niet meer overgepot hoeven te worden dus.

          Die flap voor wind kun je savonds eventueel dicht en sochtends weer open doen. Zodat je zoveel mogelijk bijdraagt aan het voorkomen van grote temperatuur verschillen snachts en overdag.

          Anderzijds zou je er momenteel nog wel een paar weken kunnen sjouwen met de planten, van vensterbank naar kas en vice versa. Nu ����(krijg die smilies niet weg ) ze nog niet groot zijn. Maar direct in de grote pot is wel een aanrader!
          Last edited by dr00p; 8 April 2014, 19:40.
          Rough! Rough! Arrrr..

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, nog tips?

            Oke, maar als ik ze meteen in de 11 liter potten steek heb ik de zaai en stekgrond niet nodig dus?


            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, nog tips?

              Altijd eerst stekgrond gebruiken!

              Je kunt ze ook eerst in Jiffiepotjes doen (met stekgrond). Na 2 weken zet je ze dan in de grote potten met potgrond (ik gebruik batmix), Jiffie en al. Het mooie is dat die potjes langzaam verteren en daardoor vermijd je de stress van het verpotten. Als je meteen in bemeste grond zaait verbranden je wortels!
              "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

              Medigebruiker

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, nog tips?

                Ik wil volgende week dus van start gaan. Ik denk dat ik ze toch 1,5-2 weken in kleinere potjes ga opkweken o.w.v. de stekgrond voor ik ze in de royal mix zet. Kan ik ze vanaf dat ze hun kopje boven de grond steken al buiten zetten in de tomatenkas (en s'avonds binnenhalen dan)? Of zijn ze dan nog te fragiel waardoor ze door de zon zouden kunnen verbranden? De vensters hier hebben nl. dubbel glas en vangen weinig direct zonlicht waardoor ik vrees dat ze meteen zouden gaan strekken als ik ze op de vensterbank voorkweek.
                Bedankt vr de eerdere tips

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, nog tips?

                  Afjes laat ik ontkiemen in van die cocos schijven die je moet laten doorweken en die dan opzwellen.
                  Binnen de 3 dagen steken ze hun kopje boven.
                  dan die cocos schijf direct in je definitieve pot verpoten. Ik gebruik 9L potten gevuld met lightmix, das genoeg voor Afjes.
                  Plantjes niet teveel aan water geven, de wortels moeten op zoek naar water.
                  Onder de lamp zet je ze op 18/6, 15/9, of 20/4 naar eigen wens, gedurende de hele kweek.
                  Vanaf de zichtbare bloei begin ik bij te voeden, indien nodig.
                  In je tent buiten, de natuur zijn gang laten gaan en lekker knallen !!!! Vanaf die teefjes hun kopje boven steken in de definitieve pot, buitenzwieren en knallen!!
                  Succes verder
                  grtz
                  Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, nog tips?

                    Recent heb ik de zaadjes laten ontkiemen en in de grond gestopt. Ze hebben ondertussen hun kopje laten zien:
                    image.jpg
                    Volgens Reiko kan ik ze nu dus al gewoon buiten in mn tentje zetten? Of mss nog ff mee wachten?
                    Wil ze ook zo snel mogelijk in de definitieve pot plaatsen.
                    Bedankt alvast!

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, nog tips?

                      Ja...nu kan je ze dus niet heel snel overpotten zonder wortels te beschadigen.
                      Beter had je ze meteen in de definitieve pot gezaaid en buiten gezet.
                      Autoflowers groeien maar kort dus elke belemmering kost je resultaat.

                      In ieder geval zsm naar buiten en zoveel mogelijk licht.
                      Waarom zou je wachten ?
                      Het is volop zomer buiten, vriest het bij jou nog ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X