blumat

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jawon
    Senior Stoner
    Member
    • Mar 2014
    • 47

    #1

    blumat

    Korting op 420shop
    Ik heb een blumat systeem.Ik ga dit plaatsen in een 11 liter pot.Waar laat ik het druppelen.De blumat plaats ik aan de zijkant.
    Dit bij de stengel of aan de zijkant van de pot.
    Goede tips zijn ook welkom.
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: blumat

    aan de zijkant van de pot
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • Kill3r008
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 431

      #3
      Re: blumat

      Hier nog wat info: (oud topic) http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...nde-probleem-!

      Comment

      • Shiva Ketama
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2014
        • 867

        #4
        Re: blumat

        Blumat niet laten druppelen naar de stam gericht.

        Grtz.

        Comment

        • HJM
          Wicked Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2010
          • 3714

          #5
          Re: blumat

          Bij goede grond die het water correct verdeeld, maakt het niet eens zoveel uit.
          Bij zwartveen bagger krijg je droge en natte plekken en dus eigenlijk een klein benutbare pot inhoud.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: blumat

            Kijk je eens wat kweekverslagen door heb je kans dat je wel het eén en ander tegenkomt toch ?
            Niet tegen de stam druppelen, maar ook niet tegen de potrand.
            Heb je geen foldertje bij die Blumat gekregen ?
            Daar kun je precies zien hoe het werkt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Gamm
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 1610

              #7
              Re: blumat

              Zo dus ongeveer:



              Gewoonweg in het midden tussen plant en rand van de pot.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment

              • Shiva Ketama
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2014
                • 867

                #8
                Re: blumat

                CAM00268.jpg

                Dan krijg je dit
                CAM00218.jpgCAM00219.jpg

                Comment

                • Wietefras
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2013
                  • 4374

                  #9
                  Re: blumat

                  Ik merkte bij mijn tests, met de digitale tensiometers die ik gemaakt had, inderdaad ook dat water zich maar heel beperkt verplaatst door de grond.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  • jawon
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Mar 2014
                    • 47

                    #10
                    Re: blumat

                    Mijn plantjes doen het waanzinnig goed.Ik ben zeer tevreden van mijn blumats en het bewijs is er.Vooral ook dankzij mijn vochtigheid.In de lichtfase 60 a 70% en bij de donkere fase meer als 80 %.Ik heb al elke dag een foto er van genomen.Je ziet ze gewoon groeien en na 17 dagen heb ik mijn aurora indica's getopt en op 12/12 gezet.Ik heb nu 3 plantjes in mijn klein tentje.Nu hopen dat het schoon vrouwtjes worden.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    20140420_212154.jpg

                    Comment

                    • Shiva Ketama
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2014
                      • 867

                      #11
                      Re: blumat

                      Bij mij is het eerder droog in de tent dan vochtig met de blumats. Zelf geef ik nog water rondom in de pot als ik zie dat de blumats goed druppelen. Is nie echt nodig maar denk dat als je sporadisch wat water bij giet dat ze toch meer wortelkluit zullen hebben. Zal het zien op het einde van mijn kweek.

                      Grtz en veel kweekplezier

                      Comment

                      • jawon
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Mar 2014
                        • 47

                        #12
                        Re: blumat

                        Ik heb wel 2 potjes in mijn tent staan.Zet eens 2 boterpotjes in je tent.Groot wateroppervlakte en dan verdampen ze veel water.(mijn lamp 250hps lamp)Normaal gaat de vochtigheidsgraad wel naar boven.In mijn tent is het ongeveer 25°C

                        Comment

                        • Shiva Ketama
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2014
                          • 867

                          #13
                          Re: blumat

                          Ja temperatuur zit wel goed bij jou, als je kan gaan ze op 27° nog harder groeien. Als je vanaf zaad kweekt is die luchtvochtigheid niet zo belangrijk. Je hebt namelijk een wortelstelsel die water opneemt en niet alleen het blad. Bij mij is de LV 40 tot 50% vanaf zaad en temperatuur op tophoogte 27 a 28°.

                          Comment

                          Bezig...