Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

    Korting op 420shop
    Hoi, Ik was benieuwd of iemand me hier iets meer over kan vertellen. Zijn er die dit echt doen? Wat ik begreep de laatste 2 weken bv 11 uur licht en 13 uur donker? Maar iets van een schema heb ik niet.

    Ik zocht wat en kwam op een oud topic die juist repte over meer licht geven in de laatste 2 weken! De plant zou bloeihormoon genoeg hebben om door te blijven bloeien en dus per dag 2 uur meer licht, dus energie krijgen. Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar dat kan makkelijk De bron heb ik nog niet gelezen, maar gezien de voedingsfabrikant zit dat wel goed, denk ik.

    Haal ik dan alles door elkaar? Juist meer licht op het einde van de bloei? Of had ik het wel goed onthouden maar is het achterhaald of zo?

    En hoe zit dat met de laatste 2 dagen helemaal geen licht geven? Doet iemand dat?

    En laatste vraag, aan het einde van de bloei - tezamen met bovenstaande? - schijnt het blauwe van MH lampen juist goed te zijn? Is dit achterhaald door o.a. de Greenpower en Grolux? Die als hps lamp eer blauw in zich hebben dan vroeger. Of maakt dit wel degelijk uit? En is je hps voor een mh lamp verwisselen dus geen slecht idee?

    Thanx!
    Last edited by dr00p; 20 June 2014, 18:37. Reden: Topic titel gewijzigd
    Rough! Rough! Arrrr..

    #2
    Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

    Precies...waarom zou je eigenlijk niet juist langer licht gaan geven ?
    Bijvoorbeeld om de tweede internodebloei te stimuleren ?

    Zonder licht gaat de plant echt stilstaan.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

      Ik heb ook wel eens gelezen dat het korter belichten aan het eind van de bloei de planten sneller laat afbloeien. Dit wel bij langbloeiers toepassen dan.

      Comment


        #4
        Rough! Rough! Arrrr..

        Comment


          #5
          Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

          Tweede internodebloei = dikkere toppen.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

            Oorspronkelijk geplaatst door dr00p View Post
            Die laatste 2 dagen donker zouden kwekers doen om de plant te stressen, zodat ze als in een soort van laatste sprong in het nauw extra dikke toppen aanmaakt, in de hoop op bevruchting/voortplanting.
            Broodje aap, geloof me.

            Alsof een plant plots voor een explosie van trichomen zorgt door wat langer in het donker te staan.
            Volgens mij is het voor de plant fysisch zelfs niet mogelijk om op 2 dagen volledig nieuwe trichomen aan te maken.

            Kan ernaast zitten met deze laatste stelling, maar dan verwacht ik een goed onderbouwd experiment die mij het tegendeel kan aantonen. Denk niet dat dit ergens terug te vinden is.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #7
              Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

              Hey cool, bedankt voor de antwoorden Gamm en QnQ!

              Google was me effe onfschoten idd QnQ, stom zeg! maar het staat er vol mee
              , over 2e internode bloei.Ik ga lezen.

              En thanks Gamm, hoef ik me daar niet aan te wagen. Aja, je leest en hoort wel is wat

              Ben ik nog wel benieuwd of er kwekers zijn die in de laatste periode (2 weken?) groeilicht geven. En of dat echt een meerwaarde geeft.
              Rough! Rough! Arrrr..

              Comment


                #8
                Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                https://nomercysupply.nl/phpBB3/viewtopic.php?p=4647 snel wat wijzer over die tweede internodebloei. Cool ��
                Rough! Rough! Arrrr..

                Comment


                  #9
                  Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                  Zou niet weten waarom je op het einde van de bloei (opnieuw) groeilampen zou gebruiken.
                  Net dan hebben ze rood licht (bloei) nodig om hun toppen te doen aandikken.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #11
                      Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                      Hey,

                      Ik doe ik de gok toch wagen: 2 uur langer licht.

                      Op basis van niks meer dan dat stukje van Metrop, al had t een foutere bron kunnen zijn. (Lampenbank.nl bijvoorbeeld.. (geintje! ))

                      Maar daarom noem ik het ook een gok. Compleet impulsief ook nog.., maar daar er 42 dagen, ofwel 6 volle weken, voorbij zijn dacht ik maar alles of niets!

                      Volgens de achterkant van m'n pakje zaad
                      Last edited by dr00p; 20 April 2014, 15:18.
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment


                        #12
                        Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                        Sorry voor mijn ongeduld maar niemand antwoord op mijn laatse post hierboven ?

                        Wat zou ik kunnen verwachten? Een langere bloei? Stress? Herma's? Andere dingen ???
                        Rough! Rough! Arrrr..

                        Comment


                          #13
                          Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                          Hye dr00p,

                          Zit hier even mee te lezen met een jointje, en kan mij toch wel inleven in het topic van vadertje.
                          Heb je nog niets gevonden op internet? Anders moet je is bij die Amerikanen hun kweekverslagen kijken,
                          Die zijn meer bezig met meerdere dingen proberen met planten en heb al dikwijls goede resultaten gezien.
                          Heb deze methode al eens ergens tegengekomen met het lezen denk ik, wel niet op jointjedraaien, of in het nederlands.

                          Misschien moet je het zelf proberen als je echt een correct antwoord wil of je vraag
                          Als je het toch zou doen zou ik wel de laatste manier gebruiken, beetje bij beetje.. Maar ben een leek in dat soort dingen dus..

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                            Hey man, heb het niet geprobeerd maar kan me voorstellen als je volledig de natuur nabootst je wel geen slecht resultaat zult hebben, dus licht afbouwen om sneller te laten rijpen. Geef je meer licht kan je langer bloeien maar is onnatuurlijk dus zou nie weten of dit de plant ten goede komt. Eer je plant herma wordt van lichtstress moet je heel wat doen of moet het al in de genen zitten.

                            Comment


                              #15
                              Re: Lampen eerder uit aan het einde van de bloei

                              De plant zit in de herfst en jij wilt hem weer in de lente zetten.
                              Dat gaat ze niet fijn vinden denk ik.

                              Bij langbloeiers kun je wel om te versnellen 14/10 draaien om af te bloeien dat werkt.(zelfgetest)

                              Comment

                              Bezig...
                              X