Een paar beginnende vraagjes!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • alf
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2014
    • 214

    #16
    Re: Een paar beginnende vraagjes!

    hollaa spagettiiiiii
    ineens overpotten naar grottere potten tot aan de lobblaadjes.. en zoals men al aangeeft, god steunt veel (zoals dat nonen geen BH dragen) maar tog een hulpje gebruiken zoals een satestokje
    ..first time WW and still running..

    Comment

    • Matsy80
      Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2014
      • 616

      #17
      Re: Een paar beginnende vraagjes!

      Ik heb ze eerst in zo oplosbare potjes gedaan en zo met pot en al de grote pot in als ze groot genoeg waren

      Comment

      • Gps
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 1988

        #18
        Re: Een paar beginnende vraagjes!

        Oorspronkelijk geplaatst door armanistar
        Mocht je nou bang zijn dan ze gaan knakken, heb je hele mooie saté prikkers van die lange, ik heb er een klein ijzer draadje aan vast gemaakt. Om zo de stengel te ondersteunen. Je ken ze ook wat dieper potten de volgende x dat je ze over pot
        Hoewel ik met mijn eerste kweek bezig ben, werken lege closet rolletjes ook goed.
        Het plantje kan dan nog wel wat buigen, maar niet te ver.
        Lets not criticize but legalize

        Comment

        • 320
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2014
          • 99

          #19
          Re: Een paar beginnende vraagjes!

          Hey,

          Als de planten in bloei gaan zullen er witte haartjes vormen bij vrouwtjes en bij mannetjes kleine trosjes. Als je ze elke dag controleert als ze in bloei komen zit je safe, het gaat allemaal zo snel niet hoor.

          Bij tekens van mannelijkheid, meteen vernietigen en zeker niet aan denken om hem voor 1 of andere reden te houden en op een ander plaatsje te zetten want dan kan hij jouw vrouwelijke plantjes nog steeds bevruchten van op afstand.

          Water geven hoeft niet elke dag, je plantjes zijn nog jong en hebben al dat water nog niet nodig. Als de bovenlaag vochtig is zeker niet water bij geven en als je jouw vinger in de pot steekt en er blijft natte aarde aan je vinger hanger, ook niet. Komt je vinger er droog uit dan mag je een beetje bewateren.

          Een vochtmeter is zeeeer handig..

          Groei week 1 - 3 willen je plantjes zo'n 10-20% vocht aanwezig in het medium.
          Dan tegen de bloei willen ze wel wat meer, zo'n 30-50% vocht aanwezig in het medium.
          tegen het eind van de bloei mag je sterk verminderen naar zo'n 5-30% vocht.

          Je plantjes soms goed laden uitdrogen kan geen kwaad!

          In het begin heeft iedereen de neiging zijn plantje voortdurend te bewateren maar dat hoeft dus niet.

          Hoop dat je ook overweegt voeding te kopen, als je nog geen ervaring hebt bij het indelen van voeding is het beter dat je je houd bij alleen grow & bloom. (geen boosters dus)
          Ook zeker op tijd stoppen met het geven van voeding, anders zal het eindresultaat van je wietsmaak anders zijn.

          Voorbemeste aarde uit de winkel gebruiken is ook een afrader..

          Good luck with your grow.

          Mvg

          Comment

          • Protype
            Senior Stoner
            Member
            • Apr 2014
            • 27

            #20
            Re: Een paar beginnende vraagjes!

            Handige tips! Bedankt

            Comment

            • Protype
              Senior Stoner
              Member
              • Apr 2014
              • 27

              #21
              Re: Een paar beginnende vraagjes!

              De plantjes zijn aardig aan het groeien, heb wel de indruk dat ze sterk afdraaien naar de zon toe. Moet ik ze af en toe eens omdraaien?

              Paar dagen geleden was er een plantje onderaan het steeltje afgebroken, hoe kan ik zorgen dat ik een snellere wortelgroei heb en zo mijn plantjes steviger worden?

              Comment

              • BuTTonBaSHer
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 238

                #22
                Re: Een paar beginnende vraagjes!

                Met wortelstimulator


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #23
                  Re: Een paar beginnende vraagjes!

                  Nee, niet omdraaien.
                  Zet ze buiten, daar worden ze sterk van en dan strekken ze niet zo.
                  Even ingraven tot de eerste blaadjes. (daar begint het plantje pas eigenlijk, 95% daaronder is strek door te weinig licht)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...