Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

90 watt ledlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 90 watt ledlamp

    Dus hoeveel watt is zo'n ding nou? Ik dacht dat je zei 90, maar hoe komen ze dan aan 48x3W leds? Of heb je altijd maar een deel van die ledjes in gebruik?

    Sowieso is 7300 lumen al niet veel voor 90W, maar met zo'n afwijkend spectrum zegt dat vast niet zoveel.

    Die led is dan goed voor een oppervlakte van 40x40cm oid?

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: 90 watt ledlamp

      @Wietefras Inderdaad is deze lamp groter dan de vorige die ik op het oog had en als het goed is kan deze zonder problemen een oppervlak van 50x50 -60x60 aan. Ik heb ook nog een paar 12 x 2 Watt LED spotten liggen (7 kleuren spectrum), deze richt ik vanaf de zijkanten op de planten zodat de planten iets lager ook nog wat extra licht krijgen. Ik zal er telkens maar 2-3 kleinere autoflowers mee kweken dus dat zou theoretisch moeten kunnen, althans daar ga ik vanuit Of denk je dat 3 teveel is?
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #18
        Re: 90 watt ledlamp

        Hoe meer licht hoe beter.

        48x3W is echt niet genoeg voor 50x50 laat staan 60x60. Dat zeggen die led verkopers alleen maar om net te doen alsof er net zoveel licht af komt als bij HPS.

        Al kom je met wat extra lampen misschien wel uit.

        Het is overigens niet dat het niet werkt, maar meer dat je nogal fluffy wiet krijgt met te weinig licht.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: 90 watt ledlamp

          Oke, dank je voor de info. Ik zal dus standaard de grote led en 2 spotten plaatsen (mijn homemade kastje is 55x55), in geval van nood heb ik ook nog drie 23w warm witte Tornado lampen van Philips voor tijdens de bloei liggen, alle kleine beetjes helpen niet? Ik wil dit kastje in ieder gebruiken zonder HPS, dus puur met LED en evt een paar spaarlampjes, gewoon om te zien of ik daar minimaal 2 autoflowers leuk onder kan kweken en dat ze toch nog een lekker rokertje opbrengen.

          Dit zijn trouwens de kleine led spotjes;

          http://www.dutch-headshop.com/nl/led...eem-p-909.html
          Last edited by Michevan; 11 June 2014, 13:44.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #20
            Re: 90 watt ledlamp

            Als je led wil proberen zou je die spaarlampen er eigenlijk ook niet bij moeten doen.

            Je zal er toch 50 tot 75 gram wiet vanaf moeten kunnen halen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: 90 watt ledlamp

              Daar teken ik voor hoor! En je hebt gelijk, om te zien wat met LED wel en niet kan laat ik de eerste kweek die spaarlampen weg. Kweekje erna hang ik ze erbij en kweek ze volgens hetzelfde schema, dan is het verschil wel of niet goed te zien.
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #22
                Re: 90 watt ledlamp

                Waarom niet de HPS & de LED & de Spaarlampen... & de rest.... In 1 tentje!!!

                Koop je n ronde rails met trein op marktplaats
                Zet je je plantjes op.... Licht erboven
                En rijden maar....
                Verstuurd van mijn GT-I907083834949393827277283 met Tapatalk

                Comment


                  #23
                  Re: 90 watt ledlamp

                  Weer iemand die gaat testen wat vele anderen voor hem testen, binnen half jaartje weer leds in de verkoophoek lol

                  Comment


                    #24
                    Re: 90 watt ledlamp

                    Kijk vooral goed naar de lamp of deze voorzien is van de cob technologie.dit staat voor chipon board en gebruikt zon 30% minder stroom door de led minder stroom te geven zonder verlies aan kracht.
                    Wellicht kom je er achter dat deze lampen nog niet of heel.moeilijk te koop zijn.
                    Ik zou de oude generatie zeker niet kopen....
                    Kijk eens op Google led growwlight cob

                    Comment


                      #25
                      Re: 90 watt ledlamp

                      Ook deze jongen gaat wederom een kweekje doen met LED. Ik weet uit ervaring dat de opbrengst echt vele malen lager ligt dan met HPS, die verkoopverhalen kloppen idd van geen kant. De kwaliteit is naar mijn ervaring echter gewoon goed, zie deze foto van een in de poedersuiker gerolde top. Ik kweek alleen kleine auto's, zodat die dieptestraling ook wat minder belangrijk is.

                      P1000221.jpg

                      Comment


                        #26
                        Re: 90 watt ledlamp

                        Raytje zn 1e bericht prijstie led aan??? En 30% minder stroomknop zelfde kracht! Uhu:rolleyes:

                        Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                        Comment


                          #27
                          Re: 90 watt ledlamp

                          Gewoon de lamp laten branden als jij thuis bent dan? paar automatische brandblussers erbij kan je gemoedstoestand ook een flinke boost geven

                          Anyway succes met je ledgroei !

                          Comment


                            #28
                            Re: 90 watt ledlamp

                            ik zou met led gewoon een paar jaar wachten tot het allemaal verbeterd is
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                            Comment


                              #29
                              Re: 90 watt ledlamp

                              Kan een slotje op!
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                              Comment

                              Bezig...
                              X