Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower northern lighst rijp of nog niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflower northern lighst rijp of nog niet?

    Korting op 420shop
    hey growers.
    ik heb vijf autoflowering northern lights in mijn achtertuin staan. een van deze vier heeft al volop bruine haren in de toppen en de trichomen zijn meerendeels melkachtig van kleur. de toppen lijken dus (bijna) rijp te zijn. alleen heb ik nog geen enkel geel blad in mn plantjes gehad. omdat ik vanmiddag ergens op internet las dat autoflower planten geen amberkleurige trichomen vertonen het verstandig is om de bladeren te gebruiken als indicator wanneer het tijd is om te oogsten.
    maar goed mijn vraag is dus moet ik dit plantje beginne te spoelen en over een week of twee oogsten of voeding blijven geven tot blad begint te vergelen en dan pas beginnen met spoelen? dit plantje bloeit nu ongeveer 40 a 45 dagen en de andere vier bloeien pas 30 dagen ongeveer en 1 van de vijf pas iets meer dan twee weken. hoe kan dit zo verschillend zijn? deze northern lights moet volgens het pakje 56 dagen bloeien (wat volgens mij standaard is) dus dan zou ik ongeveer goed uitkomen als ik dat plantje nu ga beginnen te spoelen toch?

    #2
    Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

    Laat je nl's maar een dag of 100 staan... Die mogen wel een dag of 70 bloeien hoor!
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #3
      Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

      Yep, zo zonder foto's zeg ik: laat nog maar een tijdje staan.
      Ik zie hier gewoon amber trich's op m'n autoflowers.
      Die stelling die je gelezen hebt zal van ongeduldige kwekers zijn denk ik.

      De bloeitijd die op het zakje staat kun je gerust 1-2-3 weken bij optellen.
      4-5-6 Weken langer komt ook regelmatig voor bij autoflowers.

      Een paar fotootjes maakt het voor ons wel wat makkelijker om advies te geven

      ((spoelen = niet verzuipen heh, had je dat ook al gelezen?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

        Ok thanx guys. ik ga even op onderzoek uit hoe ik fotos moet plaatsen. en wat bedoel je eigenlijk met spoelen is niet verzuipen? ik versta onder spoelen gewoon elke dag water geven en dan een minuut of tien later nog een keer water tot het onder uit de pot loopt... kan je dat ook al fout doen dan?
        alvast bedankt voor jullie reacties ik ga even wat fototjes proberen te plaatsen.

        Comment


          #5
          Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

          Spoelen is gewoon zoveel water geven als de plant nodig heeft dus zonder toevoegingen
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

            het is by the way denk ik sowieso moeilijk om een gezonde wietplant te verzuipen aangezien deze elke dag of elke 2 dagen al het vocht opnemen wat in de pot zit en er zitten gaten onderin dus er blijft hoe dan ook geen water in staan. ook als ik ze gewoon voeding geef maak ik een gieter aan van tien liter en deze verdeel ik gewoon over mijn vijf potten. soms komt het er dan al onderuit... en bij het spoelen lijkt het me toch ook logisch om zoveel water te geven dat het er onderuit komt als je denkt aan ophopingen van zouten/voeding in je grond?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            maar ik moet ze dus voeding blijven geven tot ik blaadjes zie beginnen te vergelen en dan pas beginnen met spoelen?

            Comment


              #7
              Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

              Dus NIET VERZUIPEN ! ! ! ! !

              Als er water onder uit de pot komt geef je dus teveel !
              Dan kan je het alsnog verknoeien.

              Spoelen = gewoon water geven zoals anders, alleen zonder voeding toe te voegen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

                Dat met die autoflower en amber,lijkt me zogek nog niet.

                verklaard meschien waarom de mijne destijds ook niet amberkleurde,
                en nu heb ik er nog een van spliff die ook niet amber wil kleuren..

                naja de voorkeur bij de twijfel.

                als je autoflower in een 11liter staat is 300 -400ml enkel warm weer meer als voldoende
                bij zoon 50/65cm hoogte.

                zo als qnq al aangaf met spoelen,zo moet je het blijven doen.
                Ben benieuwd na de fotos

                gr

                Comment


                  #9
                  Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

                  ik krijg mijn fototoestel niet eens meer aan de praat even wachten tot een maatje van me hier is met zijn samsung daar kan ik denk ik wel wat goede fotos mee maken.
                  maar ik ga in ieder geval wat rustiger aan doen met mijn gieter! alvast bedankt mannen ik probeer zo snel mogelijk wat foto's te plaatsen. maar dat over het geel worden van de bladeren hoe zit dat nou bij autoflowers? zoals ik al zei heb ik dus nog geen geel blad gezien maar ik las ook weer ergens dat dat pas begint geel te worden na een paar dagen gespoeld te hebben. kan iemand misschien wat duidelijke kenmerken noemen van wanneer ik moet beginnen met spoelen en wanneer hem dan te oogsten. is het verstandig om de plant te klieven de laatste paar dagen ? en doe ik dit dan als ik nog aan het spoelen ben of eerst twee weken spoelen en dan klieven en dan nog een dag of vier geen water meer geven en dan pas de plant omhakken? ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die me van alles aanpraten maar wat de een zegt klopt weer niet met de ander en zo weet ik niet meer wat ik nu wel of niet moet doen... (HELP!!)

                  Comment


                    #10
                    Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

                    Staff ik heb ook enkele autoflowers gehad die niet amber kleurden maar heb er al meer gehad die het wel kleurden maar ben er wel zeker van die AFS niet meer amber gingen worden
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #11
                      Re: autoflower northern lighst rijp of nog niet?

                      ?????

                      Comment

                      Bezig...
                      X