Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

    Korting op 420shop
    Heren/dames ik heb een vraag maar ik weet eigelijk niet of dit wel een topic waard is maar ik heb dus een milwaukee ph en ec meter gehaald heb daar ook een gebruiksaanwijzingen bij in t engels nou is mijn engels niet slecht maar er word dus iets over een klein schroevendraaiier gezegd dat ik t zo kan bij stelle maar ik zie dus geen plek waar een schroevendraaier in ken ook is mij gezegs dat de meters leeg zoude kunne zijn en bijgevuld moete worde? Dit is mijn eerste keer dat ik met meters ga werke dus ik weet er echt 0.0 over weet iemand hier wat over en hoe kan ik het zelf doen want wil t natuurlijk leren dit zijn me meters misschien helpt t ook een bietjeuploadfromtaptalk1404701679564.jpg

    En vloeistof voor t kalibreren denk ik uploadfromtaptalk1404701740276.jpg


    Ze moeten dus eigelijk allebei gekalibreerd worden alleen ik weet echt niet hoe ben ook bang dat ik t straks verkeerd doe en ineens iets verkeerd der uut trek er staat dus pull out the ma73600 (or ma73600-s) and replace it with a new one ik weet eigelijk ni wat een ma73600 is en hoort t dat ik zo weinig vloeistof heb is dit wel genoeg voor allebei

    Alvast bedankt [emoji120] peace and love

    #2
    Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

    Om je meters te kalibreren zet je ze in de ijkoplossingen. Daarna stel je met een kleine schroevendraaier de waarde aan tot deze overeenkomt met de ijkvloeistof.
    Het regelvijsje zit vaak intern, waardoor je ergens iets moet opendoen (soms de bovenkant) ofwel zit ergens een gaatje waardoor je de schroevendraaier kan steken en de meter zo aanpassen.

    Comment


      #3
      Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

      Jaoke dus om te kalibreren heb ik dus die vloeistof nodig waar ik een foto van heb genomen? Maar nou is mijn vraag of de ec meter de zelfde vloeistoffen nodig heeft en of ik die dan ook gwn kan gebruike voor de ec meter na dat ik de phmeter ook er in heb gedaan en zijn er mense die met de op de foto aangegeven meters bekend zijn en weten waar die schroevendraaier er in mot want ik ken t gaatjuh ni vinden :p

      Comment


        #4
        Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

        Jow ik heb t gevonden voor de mense die t niet weten hier mot dus de schroevendraaier in maar nu heb ik dus die twee gebruikt om te kalibreren een is 4.01 en andere is 7.o1 en nu meet ik me regen water en dan zegt ie dat dat 7.7 is is wel heel hoog ik dacht dat regen water in t algemeen gwn tusse de 5 en 6 zat of heb ik t nou verkeerd

        Comment


          #5
          Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

          Om de EC meter te ijken heb je een aparte oplossing nodig.
          Het is idd wel raar dat je regenwater een pH heeft van 7,7. Hebben de meters temperatuurcompensatie? Je moet ze even tijd geven om op temperatuur te komen.

          Comment


            #6
            Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

            Hai weibei ja ik dacht daar dus ineens aan maar wist niet zeker of t daar aan kon ligge regen water was best wel koud natuurlijk misschien dat me meter daar om 7.7 aan gaf had net weer gedaan dit keer gaf die 7.2 heb de regenwater nu binne gezet en kijk morge wat ie dan aangeeft

            Comment


              #7
              Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

              Hoe heet t spul waar ik me ec meter mee kan ijken weibei wou t in een bericht doen maar was te enthousiast:p en waar kan ik t halen behalve de growshop

              Comment


                #8
                Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

                Ijkvloeistof ec meter, googlen.

                Comment


                  #9
                  Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

                  Haal meteen een fles bewaarvloeistof (KCL) voor je pH meter.
                  De sensor (dat dingetje van glas) van de pH meter moet namelijk altijd nat bewaard worden, in bewaarvloeistof.

                  M'n EC meter heb ik ooit eens gekalibreerd, meer uit nieuwsgierigheid, hoeveel de afwijking was, maar die was nihil.
                  Een half jaartje later nog eens gekeken, en was hetzelfde, dus daarna nooit meer gedaan.

                  Als je je pH meter goed bewaard, in KCL dus, hoef je ook maar weinig te kalibreren.
                  Ik doe dat eens per jaar ofzo, maar ik gebruik 'm eigenlijk ook niet zo vaak.

                  * (het grote bewaarvloeistofgeheim)
                  * (nog wat interessante weetjes over pH meters etc)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

                    Ik heb gistere gelijk zown bluelab ph vloeistof en bewaarstof gehaald 500ml en schoonmaak kitmaar moet dus dat voorstukje wat er af kan altijd in bewaarvloeistof bewaard worde of want de ph meter heeft ook een dop zegmaar ik moet nog een ec 1.41 ijvloeistof hale zie af en toe een flesje 100ml 6 euro maar weet niet of 100ml wel genoeg is

                    Comment


                      #11
                      Re: Milwaukee waterproof ec meter(c65 &c66) en milwaukee ph51 ph meter

                      Qnq hb heb op die andere topic gereageerd alleen zie nubpas dat ie vam 2012 was joh :p

                      Comment

                      Bezig...
                      X