Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herkenbaar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    herkenbaar?

    Korting op 420shop
    Goedendag,

    Ik woon nog thuis en heb sinds kort toestemming gekregen van mijn ma om een paar plantjes neer te zetten. Het enige wat zij niet wilt is dat ik er een professionele kweek van maak zegmaar.

    Mijn vraag is dan ook vrij kort. Hoe kan ik met een zo laag mogelijk budget en beschikbare middelen toch nog een beetje oogst krijgen? Ik begrijp dat zonder de juiste apparatuur mijn oogst niet echt veel zal zijn, maar ik wil t wel graag proberen haha! Mijn vraag heb ik tevens deels al beantwoord gekregen, maar ik ben nieuw op dit forum en dan die posts niet meer vinden).

    Mvg

    Beez

    #2
    Re: herkenbaar?

    Avond,

    Hoewel het altijd geld gaat kosten om een beetje normaal en verantwoord te kunnen kweken, kun je met zoiets leuk klein kweken voor eigen gebruik;

    https://desjop.nl/index.php?item=&ac...000277&lang=nl
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: herkenbaar?

      Is buitenkweek geen optie?
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Re: herkenbaar?

        deze optie zit ik ook al tijdje over te piekeren Jd,maar gezien het lekker zomerweertje momenteel hier zal dat wel voor een tijd nog geen optie zijn
        groets soulrebel

        Comment


          #5
          Re: herkenbaar?

          Autoflower met korte bloeiperiode kan nog net nu en inderdaad, buitenkweek scheelt weer een boel aanschaf maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: herkenbaar?

            Ja ik heb een ww autoflower. Die heeft volgens mij niet echt een lange tijd nodig. Ik mag zegmaar wel de plantjes binenn hebben van me ma, maar ik mag er geen profi instalatie voor neerzetten.

            Ik zat vanmiddag posts te lezen over andere dan hmp of led lampen, meer richting gloeilamp of halogeen. Kan iemand daar misschien zijn of haar LICHTJE over laten schijn 'haha'

            Mvg

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: herkenbaar?

                Haha ja zeker ben heeeel blij met haar! Ik ben alleen echt nog een totale onbekende met kweken. Nu staan er op marktplaats verschillende 'led groeilampen'. Deze zijn een stuk prijziger, maar ze kunnen wel in een standaard lamp (met e27 aansluiting) gemonteerd worden. Er zitten dan verschillende Led's in die rood en blauw licht geven. Helpen deze lampen?

                Ps bedankt voor de snelle en duidelijke reacties telkens! Ik heb een printscreentje van de specificaties bijgevoegd.

                Mvg

                Comment


                  #9
                  Re: herkenbaar?

                  normale planten dus geen autoflower soorten groeien tot eind augustus nog,
                  autoflower soorten daarentegen, gaan zelfs met 24uur licht op zich na 3 weken groei,automatisch de bloeifase in.
                  nee je bent niet te laat, en je zouw er heel goed aan doen om nu als de donder autoflower zaden te bestellen,
                  en ze meteen bij aankomst in de kiem te leggen, het hoogtepunt gaat er nu aankomen,dus nog helemaal niks te laat (y)

                  succes greetzz

                  Comment


                    #10
                    Re: herkenbaar?

                    Dat soort lampen heb ik ook om klein grut de eerste week op te kweken en heb er een paar in te tent bij de grote LEDs hangen.
                    Van die lampen moet je niet veel verwachten als je daarmee van begin tot eind moet kweken, pak dan een Tneon (heb je dan veel en veel meer aan) of desnoods een aantal Tornado's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door beezie View Post
                    Haha ja zeker ben heeeel blij met haar! Ik ben alleen echt nog een totale onbekende met kweken. Nu staan er op marktplaats verschillende 'led groeilampen'. Deze zijn een stuk prijziger, maar ze kunnen wel in een standaard lamp (met e27 aansluiting) gemonteerd worden. Er zitten dan verschillende Led's in die rood en blauw licht geven. Helpen deze lampen?

                    Ps bedankt voor de snelle en duidelijke reacties telkens! Ik heb een printscreentje van de specificaties bijgevoegd.

                    Mvg
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #11
                      Re: herkenbaar?

                      dat denk ik ook,als je voor led technologie wilt gaan moet je minstens die hele dure panelen aanschaffen van 500/1000 euro en dan heb je wss nog niet genoeg met een paneel je ziet overal verslagen op verschillende forums dat kweken met een aantal tornado spaarlampen ook goed afgaat,maar als je al 60 euro wilt uitgeven aan led ga dan ineens voor een reflector met hps of spaarlamp,links genoeg
                      groets soulrebel

                      Comment


                        #12
                        Re: herkenbaar?

                        Het is niet dat ik er 60 euro aan uit wil geven. Ik ben compleet nieuw met het kweken dus ben me een beetje aan het orienteren. Ik ga vanmiddag idd tornado spaarlampen halen! Bedankt vopr de adviezen

                        Mvg

                        Comment


                          #13
                          Re: herkenbaar?

                          Als je nog geen 60 euro wil uitgeven blijft buiten kweken over.
                          Binnen heb je al een koolstoffilter nodig, en flink wat licht. Dan ben je door dat budget heen.
                          Tornado's kan wel, maar met 2 of 3 zal het geen rookbare wiet opleveren.

                          Kijk eens op de micro-afdeling.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: herkenbaar?

                            Dan denk ik dat ik de planten maar buiten neerzet haha.

                            Comment


                              #15
                              Re: herkenbaar?

                              voor de diehard indoor kwekers is er ook een niew systeem op de markt, maar dat kunnen jullie waarschijnlijk nog niet.
                              is ook net uitgekomen pas,

                              je hebt daar hps lampen met een speciale plaat onder die geen licht wegneemt, aan 1kant komt kouwde lucht ,en de andere kant drijft de warme lucht rechtstreeks uit je hok,tent.
                              nooit meer last met tempratuur problemen problemen en dat je toppen verbranden door de hps lamp.

                              gr staff

                              Comment

                              Bezig...
                              X