Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oogst ten einde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: oogst ten einde?

    Korting op 420shop
    Hoi lezertjes,

    ik ben dus een tijdje geleden gestart met mijn 1ste kweekje en had iemand die mij helpte en wat ervaring hierin had.Ik had 5 oj kush zaden gekocht en 5 grape valley omdat dit blijkbaar niet
    al te moeilijke planten bleken volgens de verkoper.De grape valley zou op 6 a 7 weken oogstlaar moeten zijn en de kush 8 a 9 weken.Nu had ik wel beter 10 dezelfde zaden genomen voor
    de 1ste keer voor het mij niet te moelijk te maken.Ik heb deze onder een 600hps lamp gezet op 18/6 en heb ze laten groeien tot zo een 25cm.Dit ging heel goed en daarna heb ik ze op
    12/12 gezet.Nu had ik nog plaats over in mijn ruimte en mijne makker zei dat ik beter de 3 plaatsen kon volzetten met 3 plantjes,ik wou het eigenlijk laten met de 9 zaadjes die ontkiemt
    waren maar heb er dan toch maar die 3 stekken bijgezet.Het probleem is dat ik bij sommige plantjes gele blaadjes kreeg en witte puntjes.Ik heb daar dan niet echt een gevolg aan gegeven
    omdat ik dacht dat het kwam doordat ik ze regelmatig nat spoot of door de spray.Later bleek het dat ik dus last had van spint.Ik heb ze dan behandeld hiertegen maar heb ze niet volledig
    weggekregen.Ik ben nu in mijn laatste dagen bezig maar ben er nog niet volledig zeker van of ze allemaal wel volledigop het einde van de oogst zijn.DE haartjes zijn wel bruin maar ik las dat dit
    ook kan komen doordat ik ze regelmatig nat gesproeid had.Nu probeer ik via de trichomen te ontdekken of ze klaar zijn.Misschien kunnen jullie mij verder helpen?Ik ga jullie zo meteen de foto's plaatsen zodra ik weet hoe ik dit moet doen..
    Last edited by truineerke; 20 July 2014, 11:36.

    #2
    Re: oogst ten einde?

    Je weet dat een plant oogstklaar is als de trichomen milky of amber zijn.
    Als je een microscoopje hebt dan kun je ze zien.

    Comment


      #3
      Re: oogst ten einde?

      Heb je je makker bedankt voor die drie spint-stekken ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: oogst ten einde?

        Hier zijn enkele foto's













        Hopelijk kunnen jullie hier iets aan zien...

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ja,ik heb hem hiervoor bedankt!Ik zie dat de planten er slecht uitzien en de haartjes bruin zijn maar de trichomen zien nog niet amber,misschien een paar wel.Ik zie dat 4 planten een dikke hoofdbud hebben maar deze waren ook op 6 a 7 weken klaar,de andere 5 zijn minder en de 3 stekjes zijn nog minder..ik heb ze enkele dagen geleden gespoeld..

        Comment


          #5
          Re: oogst ten einde?

          de plant is in principe oogstbaar, de trichomen zijn voor ons niet zichtbaar en enkel door jouzelf met een microscoop van minimaal x60
          dan kun je kijken wat de kleur van de microscopische ''druppeltjes'' op de plant is, het is voor ons niet mogelijk om de trichos te bekijken, of je moet een macro foto kunnen maken?

          ps: planten hebben ook te dicht bij de lamp gestaan, beter 10cm te hoog als 10cm te laag, de meeste denken dat de lamp niet te hoog mag omdat dit het lichtrendement verschrikkelijk verlaagd, strekken doen de planten echt niet als je ze ff wat ruimte geeft door bijv 10-20cm omhoog te gaan, je krijgt bijv meer strek van warme dagen en koude nachten
          als je een keer 100euro over hebt koop maar eens een luxmeter en thermo-laser bij conrad ofzo en dan kom je er vanzelf achter! dit is een zeer handige tool voor de nieuwsgierige kweker..
          je had veel meer kunnen oogsten met wat knik en buigwerk (netje erover?) en een beter klimaat, jammer altijd spijtig die afgeragde hoeren in de laatste bloeiweek.

          gr Johnnyhaze

          Comment


            #6
            Re: oogst ten einde?

            Volgens mij zit er overal ook toprot in.

            Zo lijkt het van de foto's in ieder geval.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: oogst ten einde?

              Zat net hetzelfde te denken QnQ
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: oogst ten einde?

                Ja, het zijn dan wel grote toppen maar ik vind ze er niet bepaald smakelijk meer uitzien!
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #9
                  Re: oogst ten einde?

                  Het kan een vertekende foto zijn ja, maar als deze nog geen toprot heeft dan gaat dat snel gebeuren.
                  De bladeren om de toppen heen zijn helemaal geel, ze kunnen niet verdampen. Als je ze nu water blijft geven dan zit je water in de top de pompen en verrot die van binnenuit.

                  Comment


                    #10
                    Re: oogst ten einde?

                    Nu hebben jullie mij toch bang gemaakt..ik post daarom nieuwe foto's waar jullie misschien beter op kunnen zien of ze toprot hebben.Ik heb ze allemaal overgeknipt en ze hangen nu ondersteboven in een donkere ruimte te drogen.Het is de 1ste kweek en dit is leergeld,de volgende zaadjes zijn amnesia en ik hoop deze beter te kunnen groot brengen en ook geen spint meer te hebben want dit was volgens mij het grootste probleem.Ik zal jullie raad zeker opvolgen en dit forum gebruiken om te leren..











                    Comment


                      #11
                      Re: oogst ten einde?

                      Ik zou wel die bladeren wegknippen.
                      En dan eena goed in de top kijken als je grijze bruine plekken tegenkomt hen je rot
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment


                        #12
                        Re: oogst ten einde?

                        Waar zijn alle foto's gebleven ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: oogst ten einde?

                          Hmm,ik had de foto's verwijdert in mijn map van photobucket en nu zijn ze hier blijkbaar ook door verwijderd.Ik ben vertrokken voor 10 dagen op vakantie,maakt het zoveel uit als ik die bladeren eraan heb gelaten om ze te drogen?

                          Comment


                            #14
                            Re: oogst ten einde?

                            Ja rot kan zo makkelijker uitbreiden
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment


                              #15
                              Re: oogst ten einde?



                              Op deze foto zie je dat de bladeren ook bruin zijn aan de toppen, heb je dan direkt toprot?Ik kan pas als ik terug thuis ben hier naar zien..

                              Comment

                              Bezig...
                              X