snoeien

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tukkertom1977
    Stoner
    Member
    • Jan 2014
    • 24

    #1

    snoeien

    Korting op 420shop
    nu heb ik gisteren bij mijn 2 little dwarf (auto flower) de top eruit gehaald
    nu wil ik graag weten waneer ik de grote bladeren mag weg halen om
    de andere scheuten meer licht te geven

    gr tom
  • Michevan
    Expert Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2014
    • 1417

    #2
    Re: snoeien

    Ik zou geen goede bladeren weghalen!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment

    • Shiva Ketama
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jan 2014
      • 867

      #3
      Re: snoeien

      https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=174163

      Moet je maar eens doorlezen als je engels ken.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: snoeien

        Bladeren zijn de zonnepanelen. Ze voorzien je plantje van ''elektriciteit'' enzoow.
        Of je moet zeggen ''ik vind ze te snel groeien en grote toppen vind ik eng''....in dat geval kan je wat blad snoeien, dan groeien ze minder hard en heb je minder grote toppen.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • tukkertom1977
          Stoner
          Member
          • Jan 2014
          • 24

          #5
          Re: snoeien

          Ik bedoel de twee grote bladeren omdat er scheuten onder zitten die opzoek zijn naar licht
          Ik ben al zo voorzichtig omdat er van dit merk maar twee van de 15 zaadjes zijn uitgekomen

          Gr tom
          Last edited by tukkertom1977; 27 July 2014, 00:13.

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Re: snoeien

            Oorspronkelijk geplaatst door tukkertom1977
            Ik ben al zo voorzichtig omdat er van dit merk maar twee van de 15 zaadjes zijn uitgekomen

            Gr tom
            Hoe heb je ze dan laten ontkiemen ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • YoungGrower98
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2014
              • 248

              #7
              Re: snoeien

              Oorspronkelijk geplaatst door tukkertom1977
              Ik bedoel de twee grote bladeren omdat er scheuten onder zitten die opzoek zijn naar licht
              Ik ben al zo voorzichtig omdat er van dit merk maar twee van de 15 zaadjes zijn uitgekomen

              Gr tom
              Lol,
              Ik heb laatst ook wat zaadjes gehad die niet ontkiemde (gewoon in de grond gepropt) en dit gaf ik aan bij de website en gaven ze me als compensatie 3 huismerk zaden !

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

              Comment

              • tukkertom1977
                Stoner
                Member
                • Jan 2014
                • 24

                #8
                Re: snoeien

                de zaden heb ik onkiemt in een kweek kastje met daaronder een warmtemat met de thempratuur regelaar op 22 graden zoals ik al jaren doe met mijn zaden
                het enige wat ik nu anders heb gedaan is zaden gekocht op internet bij zamnesia merk zaad zambeza
                in plaats van royal queen zaden in de growshop weg 52 euro

                weer wat geleerd goedkoop via internet blijkt toch duurkoop

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: snoeien

                  Oorspronkelijk geplaatst door tukkertom1977
                  Ik bedoel de twee grote bladeren omdat er scheuten onder zitten die opzoek zijn naar licht
                  Als je die weg haalt, dan gaan die scheutjes dus minder snel ontwikkelen.
                  Dat is wat ik zei. Blad zorgt voor energie. Zeker als er al weinig blad aan zit hebben ze elk stukje groen nodig.
                  Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, zolang je maar niet alles wegknipt. Ik heb alleen uitgelegd hoe het werkt.
                  Als er alleen nog maar kleine blaadjes aan zitten zal ze veel langzamer groeien.

                  En waarom zou je ze eraf halen als je ze ook gewoon wat opzij of naar beneden kan buigen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • tukkertom1977
                    Stoner
                    Member
                    • Jan 2014
                    • 24

                    #10
                    Re: snoeien

                    bedankt jongens voor de uitleg
                    ik laat de bladeren zitten en zorg met behulp van sateprikkers dat de grote bladeren wat opzij staan
                    zodat er overal wat meer licht komt

                    nogmaals thanks


                    ?is 300watt niet teveel voor 2 planten?

                    gr tom

                    Comment

                    • Shiva Ketama
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2014
                      • 867

                      #11
                      Re: snoeien

                      1000 Watt gaat voor 1 plant ook, heeft allemaal te maken met hoe goed je de ideale wereld voor de plant kunt nabootsen.

                      Comment

                      • tukkertom1977
                        Stoner
                        Member
                        • Jan 2014
                        • 24

                        #12
                        Re: snoeien

                        ik kreeg vandaag een mailtje van zamnesia en wat denk je

                        tot mijn GROTE verbazing krijg ik al mijn 13 zaden vergoed

                        zamnesia geweldige service

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        ik kreeg vandaag een mailtje van zamnesia en wat denk je

                        tot mijn GROTE verbazing krijg ik al mijn 13 zaden vergoed

                        zamnesia geweldige service

                        Comment

                        • YoungGrower98
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2014
                          • 248

                          #13
                          Re: snoeien

                          Oorspronkelijk geplaatst door tukkertom1977
                          ik kreeg vandaag een mailtje van zamnesia en wat denk je

                          tot mijn GROTE verbazing krijg ik al mijn 13 zaden vergoed

                          zamnesia geweldige service

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          ik kreeg vandaag een mailtje van zamnesia en wat denk je

                          tot mijn GROTE verbazing krijg ik al mijn 13 zaden vergoed

                          zamnesia geweldige service

                          K zei het toch ,
                          Ik kreeg bij wietzaadjes.nl 3 huismerk zaden gratis , overigens wel jammer dat ik niet de zaden kreeg of kon kiezen die ik gekocht had -.-'

                          Comment

                          Bezig...