Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar drogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Waar drogen?

    Korting op 420shop
    Mijn eerste kweek wordt vandaag geoogst (Royal Dwarf Autoflower).
    Ik heb een aantal plaatsen ter beschikking om het plantje te laten drogen, maar kan niet goed beslissen waar het nu het best is:

    In het tuinhuis
    Ik zou de ramen afplakken zodat het goed donker is, maar ik vrees dat de luchtvochtigheid hier te hoog zal zijn

    Op de zolder
    Hier is het veel droger maar heel warm. Ook heb ik geen mogelijkheid om eventueel een ventilator te plaatsen voor wat ventilatie en er zijn geen ramen.

    In een ongebruikte sauna
    Minder warm dan op de zolder maar ook geen ventilatie. Waarschijnlijk is het hier ook weer vochtiger dan op de zolder.


    Wat denken jullie dat de beste plaats is? Of is echt geen enkel van deze ruimtes geschikt?

    #2
    Re: Waar drogen?

    zet ze op zolder! met een ventilatortje er op! hoe warm is het op je zolder?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Waar drogen?

      Ik vermoed dat het er zeker 30 graden is, zal dat niet te warm zijn? Ventilatortje zal helaas moeilijk zijn aangezien er daar geen elektriciteit is.

      Comment


        #4
        Re: Waar drogen?

        Ventilatie is een vereiste. (niet circulatie)
        Vochtige lucht eruit - drogere lucht erin.
        Om de kans op rot niet te verhogen.

        Vochtige ruimtes zijn sowieso niet geschikt.

        Zet je bed voor 3 weken in het tuinhuis en hang de wiet op je slaapkamer ?

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Waar drogen?

          Je kan ook je bed laten staan: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=Droog+doos

          Comment


            #6
            Re: Waar drogen?

            ik was dat topic ook aant zoeken om hier te plaatsen green farmer :p maar jij was sneller :p
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment


              #7
              Re: Waar drogen?

              Haha ik heb hem vd week zelf ook gemaakt vandaar

              Comment


                #8
                Re: Waar drogen?

                Oorspronkelijk geplaatst door green farmer View Post
                Dit ziet er inderdaad wel goed uit! Ik zal het zo proberen .

                Thx!

                Comment


                  #9
                  Re: Waar drogen?

                  Nog een extra vraag:
                  Ik heb alles nu in een dergelijke doos gehangen, maar ik heb de meeste blaadjes aan de toppen laten hangen (enkel de grootste verwijderd), omdat ik las dat dat goed is voor de smaak.
                  Zal het op die manier nog goed drogen of zou het dan te traag gaan? Eventueel kan ik de overige blaadjes ook nog verwijderen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Waar drogen?

                    De grote verwijder je en van de kleintjes laat je ongeveer 1 cm zitten, die zullen door het drogen inkrimpen en is inderdaad goed voor smaak en thc. Het drogen in die doos duurt ongeveer 4 weken dus het duurt langer dan "normaal". Hoe meer je laat zitten des te meer vocht eruit moet worden opgenomen dus kan het langer duren, ligt er een beetje aan wat je voor het absoberen gebruikt en hoeveel.

                    laat ze wel gewoon aan de steeltjes want ook dat is goed voor smaak en thc

                    Comment

                    Bezig...
                    X