Waar drogen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • eyeyeyeyeyeyeyeyeeye
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jun 2012
    • 4

    #1

    Oogsten en Drogen: Waar drogen?

    Korting op 420shop
    Mijn eerste kweek wordt vandaag geoogst (Royal Dwarf Autoflower).
    Ik heb een aantal plaatsen ter beschikking om het plantje te laten drogen, maar kan niet goed beslissen waar het nu het best is:

    In het tuinhuis
    Ik zou de ramen afplakken zodat het goed donker is, maar ik vrees dat de luchtvochtigheid hier te hoog zal zijn

    Op de zolder
    Hier is het veel droger maar heel warm. Ook heb ik geen mogelijkheid om eventueel een ventilator te plaatsen voor wat ventilatie en er zijn geen ramen.

    In een ongebruikte sauna
    Minder warm dan op de zolder maar ook geen ventilatie. Waarschijnlijk is het hier ook weer vochtiger dan op de zolder.


    Wat denken jullie dat de beste plaats is? Of is echt geen enkel van deze ruimtes geschikt?
  • GDog
    Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 671

    #2
    Re: Waar drogen?

    zet ze op zolder! met een ventilatortje er op! hoe warm is het op je zolder?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment

    • eyeyeyeyeyeyeyeyeeye
      Zaadje
      Nieuw Lid
      • Jun 2012
      • 4

      #3
      Re: Waar drogen?

      Ik vermoed dat het er zeker 30 graden is, zal dat niet te warm zijn? Ventilatortje zal helaas moeilijk zijn aangezien er daar geen elektriciteit is.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Waar drogen?

        Ventilatie is een vereiste. (niet circulatie)
        Vochtige lucht eruit - drogere lucht erin.
        Om de kans op rot niet te verhogen.

        Vochtige ruimtes zijn sowieso niet geschikt.

        Zet je bed voor 3 weken in het tuinhuis en hang de wiet op je slaapkamer ?

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • green farmer
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Jul 2009
          • 359

          #5
          Re: Waar drogen?

          Je kan ook je bed laten staan: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=Droog+doos

          Comment

          • GDog
            Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 671

            #6
            Re: Waar drogen?

            ik was dat topic ook aant zoeken om hier te plaatsen green farmer :p maar jij was sneller :p
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment

            • green farmer
              Big Bongmaster
              MemberLucky Member
              • Jul 2009
              • 359

              #7
              Re: Waar drogen?

              Haha ik heb hem vd week zelf ook gemaakt vandaar

              Comment

              • eyeyeyeyeyeyeyeyeeye
                Zaadje
                Nieuw Lid
                • Jun 2012
                • 4

                #8
                Re: Waar drogen?

                Oorspronkelijk geplaatst door green farmer
                Dit ziet er inderdaad wel goed uit! Ik zal het zo proberen .

                Thx!

                Comment

                • eyeyeyeyeyeyeyeyeeye
                  Zaadje
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2012
                  • 4

                  #9
                  Re: Waar drogen?

                  Nog een extra vraag:
                  Ik heb alles nu in een dergelijke doos gehangen, maar ik heb de meeste blaadjes aan de toppen laten hangen (enkel de grootste verwijderd), omdat ik las dat dat goed is voor de smaak.
                  Zal het op die manier nog goed drogen of zou het dan te traag gaan? Eventueel kan ik de overige blaadjes ook nog verwijderen.

                  Comment

                  • green farmer
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2009
                    • 359

                    #10
                    Re: Waar drogen?

                    De grote verwijder je en van de kleintjes laat je ongeveer 1 cm zitten, die zullen door het drogen inkrimpen en is inderdaad goed voor smaak en thc. Het drogen in die doos duurt ongeveer 4 weken dus het duurt langer dan "normaal". Hoe meer je laat zitten des te meer vocht eruit moet worden opgenomen dus kan het langer duren, ligt er een beetje aan wat je voor het absoberen gebruikt en hoeveel.

                    laat ze wel gewoon aan de steeltjes want ook dat is goed voor smaak en thc

                    Comment

                    Bezig...