Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

    Das een aardige schoorsteen werkt dat ?

    Vloog even snel door het topic, als ik het goed begrijp maar het is nu filter > fan > slang > demper > filter

    Ben benieuwd

    Gr Hortuz
    sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

    Comment


      #32
      Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

      @Hortuz

      Het werkt zeker en vast, wel minder dempend dan ik dacht maar het doet zijn werk wel

      Comment


        #33
        Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

        Ik denk dat ik het niet eens ben met de meeste reageerders hier. Hoe meer cuub je filter aan kan, hoe groter het filter oppervlak. Hoe minder tegendruk er ook is. Minder tegendruk is prima, en gaat je filter langer mee. Te klein filter, teveel tegendruk waardoor je afzuiger harder moet werken icm niet optimaal functioneren van je filter.

        Er is mij verteld dat je prima met een 500 cuub afzuiger door een 5000 cuub filter kan blazen. (of aanzuigen) Als de normale levensduur van het filter 1 maand is, zou je de levensduur op kunnen krikken tot 10 maand. Immers, in heel de levensduur kan de filter 5000 cuub per uur aan, voordat het filter verzadigd is. Doe je minder, raakt je filter minder snel verzadigd...

        Als 1 van de mensen die het hier niet mee eens is, dan ben ik zeer benieuwd naar de (wetenschappelijke) onderbouwing.

        En nog even @ littledwarf... Je blaast nu met een 190 cuub afzuiger door een demper en een 75 cuub filter... Ik gok dat je kleine filter een bottleneck geworden is, waardoor er nu flink wat tegendruk wordt opgebouwd in je systeem...
        Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

        Comment


          #34
          Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

          Wat raad je aan dan filter van demper er toch af dan?

          Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

          Comment


            #35
            Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

            @Bohica, Ik had gelezen dat als de luchtsnelheid te laag is dat de lucht te langzaam door het filter heen gaat waardoor je alleen het binnenste randje van de koolstof gebruikt. Nou ik er nog eens over nadenk lijkt dat me inderdaad onzin. Als dat binnenste randje vuil is gaat de geur daar doorheen en wordt dan opgenomen door de koolstof erachter.

            Het gevaar zit hem er meer in dat de luchtsnelheid te hoog is waardoor de koolstof niet genoeg tijd kreeg om de geur op te nemen en het er aan de uitgaande kant weer uit blaast.

            Blazen of aanzuigen maakt volgens mij voor het filter zelf ook niet uit inderdaad. Voor de ventilator/afzuiger wel, want een slakkenhuis ventilator kan niet goed blazen. Die moet je daar dus niet voor gebruiken dan. Een buisventilator kan wel gebruikt worden om afgezogen lucht door een koolstoffilter te blazen.

            @LittleDwarf, Zo lang je er genoeg lucht doorheen krijgt moet dat zo kunnen toch? Hou alleen wel in de gaten of zo de afzuiger niet teveel belemmerd wordt en het ding oververhit raakt of vastloopt.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #36
              Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

              @wietefras

              Inderdaad ik moet toegeven dat de filters hun werk wel doen. Ik ruik niks..

              Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

              Comment


                #37
                Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                Bohica moet ik wel een beetje gelijk geven `` Je blaast nu met een 190 cuub afzuiger door een demper en een 75 cuub filter... Ik gok dat je kleine filter een bottleneck geworden is``

                Ben bang dat je fannetje te hard moet werken nu en dat levensduur / betrouwbaarheid van de fan niet te garanderen is.

                Persoonlijk denk ik ook dat als je gewoon combi deck neemt dat, dat net zo goed kan dempen op zoeen kleine fan, als die geluidsdemper.

                Maar goed, als het werkt waarom ook niet

                Succes ermee

                Hortuz

                sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                Comment


                  #38
                  Re: Kan koolstoffilter bovenop demper geplaatst worden?

                  Ja het enige wat ik nog ga veranderen is bocht uit verbindingsslang weghalen en filters a la prima clima verbinden.

                  Verstuurd van mijn GT-B5510 met Tapatalk

                  Comment

                  Bezig...
                  X