Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepschuim raar maar waar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Piepschuim raar maar waar

    Korting op 420shop
    De meesten kennen wel perliet en vermiculiet die lichte steentjes die je met potgrond kunt mengen voor
    Minder gewicht
    Meer afwatering
    Neutraal ph enzo
    Isoleert remperatuur
    Absorbeert te veel aan water
    Wel nu blijkt dat er veel pro tomate en paprika kwekers piepschuim gebruiken in hun potgrond
    Die korreltjes vorm zoals zitzakken
    Lijkt me wel handig nooit meer sleuren aan zakken en de plant zou ook sneller groeien
    Ook spotgoedkoop en in iedere stad te koop
    Wat denken jullie ervan een wonderproduct of gevaarlijk voor de plant of handige luxe ik vind het alvast interesant klinken

    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

    #2
    Re: Piepschuim raar maar waar

    En dan je afval in het plantsoen dumpen met een groot spoor naar je huis?
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Piepschuim raar maar waar

      Bedoel je niet perliet?

      Comment


        #4
        Re: Piepschuim raar maar waar

        Petliet of vermiculitiey Worden zoizo gebruikt maar piepschuim blijkbaar ook lijkt eigelijk niet zo onlogisch

        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Piepschuim raar maar waar

          Ik snap het nut niet zo. Piepschuim neemt geen water op en dat lijkt me toch de belangrijkste reden voor het gebruik van perliet.

          Ik heb ze wel sla zien telen op platen van piepschuim die drijven op voedingswater. Gaatjes in de platen waar dan de wortels door steken.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Piepschuim raar maar waar

            Afwatering lichtere grond isolatie voor warmte en makkelijker te dragen lijken mij toch wel belangerijke dingen in sommige verslagen lees ik dat er deze zelf als hydrokorrels gebruiken
            Dus wel eens waard na te denken hoe dit hier gebruikt kan worden

            Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Piepschuim raar maar waar

              Ik gebruik hydro korrels gemixt met de aarde, is perliet of iets dergelijks beter om te gebruiken dan hydro korrels? Want dat met die piepschuim laat ik aan andere over.
              Grow bitch! Grow!

              Comment


                #8
                Re: Piepschuim raar maar waar

                Vroeg of laat belandt dat piepschuim in de natuur. Ik zou er nooit aan beginnen..
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  #9
                  Re: Piepschuim raar maar waar

                  Ik zou er ook geen voorstander van zijn puur om het feit wat eerste keer ook zegt. Vroeg of laat komt die plastic bende weer in de natuur.

                  Comment


                    #10
                    Re: Piepschuim raar maar waar

                    Ik ben bang dat je het verhaal gewoon niet goed begrepen hebt.
                    - Wat zou het voor de afwatering moeten doen als het gemengd zit in grond? Het neemt zelf geen vocht op en laat ook geen vocht door.
                    - Lichtere grond heb je alleen wat aan als je plantenbakken aan je balkon hangt ofzo.
                    - Piepschuim korrels in de grond isoleert helemaal niets. Dat zou hooguit werken als je er een piepschuim bak omheen maakt of platen onder de potten legt.
                    - Je kunt piepschuim korrels niet gebruiken als hydrokorrels, want het drijft. Als je er dan water in gooit dan drijven je korrels weg. Piepschuim in hydro wordt, zoals ik al zei, gebruikt in de vorm van platen voor drijvende kweek.

                    Piepschuim wordt inderdaad op meerdere manieren gebruikt in de tuinbouw, maar ik geloof er niets van dat ze dat doen door korrels door de grond te mengen. Ze gebruiken het ter isolatie (platen onder de potten of potten van piepschuim) en in hydro (platen piepschuim om planten te laten drijven).

                    Bovendien noem je zelfs met al die "voordelen" helemaal niets waar perliet niet gewoon beter voor bruikbaar is.

                    Wellicht gewoon handiger om even een link te geven naar het onderzoek waarnaar je verwijst?

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Piepschuim raar maar waar

                      - giel geen idee eigenlijk ik dznk dat dit wat hetzelfde is
                      Eerstekeer en super, daar hebben jullie wel gelijk ,een nadeel dat ik niet had zien aankomen maar wel belangerijk is
                      Ik denk dat ik maar eens ga experimenter met wat bonezaadjes op piepshuim bollen ik zal er direct een topic van maken of veb ik de enigste die wel eens wil zien hoe dit uitpakt
                      Onderzoekje geen idee maar op forums van peper en paprika kweken us dit niets nieuws voor hun dus wie weet is dit handiger dan je denkt
                      Ok ik hen wat gedroogde bonen tuseen watten gelegt en 2 bekers gevuld met wat bollen uit een zitzak
                      En de 2andere bekers met zaaigrond ik ben benieuwd binnen een paar dagjes de uitkomst
                      Last edited by grinderke; 6 September 2014, 14:30.

                      Comment


                        #12
                        Re: Piepschuim raar maar waar

                        Waarom geef je niet gewoon een link dan?

                        Als je denkt dat piepschuim in de natuur een probleem is, waarom dan niet als je het zelf bij je planten gooit?

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Piepschuim raar maar waar

                          Piepschuim zou misschien gebruikt kunnen worden voor luchtigheid in het medium, daar is perliet ook voor toch?

                          Sws werkt perliet niet echt vindt ik, het is meer om op te vullen. Echte luchtige grond hangt toch van de samenstelling van je aarde af.

                          Comment


                            #14
                            Re: Piepschuim raar maar waar

                            Kan zijn, maar beter dan perliet? Kunnen de wortels dan ook bij die lucht in de bolletjes of is het daarvoor teveel dicht aan de buitenkant?

                            Perliet kan 75% water opnemen en potgrond 10%. Als je dan 15% perliet door je potgrond gooit kan je 2 keer zoveel water in de pot gooien dan met alleen potgrond en hoef je minder vaak te wateren.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Piepschuim raar maar waar

                              http://www.tuinbouw.nl/sites/default...%20Freesia.pdf

                              Staan paar interessante tabelletjes in. Niet over piepschuim en cannabis maar wel goede uitleg over onderlinge verband tussen lucht en water in je medium.

                              Comment

                              Bezig...
                              X