Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepschuim raar maar waar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Piepschuim raar maar waar

    Interessant inderdaad. valt dus nog heel niet mee om zoiets te testen, maar flinke verschillen zagen ze dus wel. Beter cocos gebruiken dan perliet dus? Had ik toevallig zelf ook gedaan.

    Gebruik zelf perliet alleen als laag op de bodem van de propegator om cocospluggen met zaailingen vochtig te houden.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Piepschuim raar maar waar

      Oorspronkelijk geplaatst door Giel View Post
      Ik gebruik hydro korrels gemixt met de aarde, is perliet of iets dergelijks beter om te gebruiken dan hydro korrels? Want dat met die piepschuim laat ik aan andere over.
      Nee, denk zelf dat hydro korrels beter is. Maar heb wel is verhaal gehoord over dat hydro korrels iets met je ph doet.. Maar zeg eerlijk, geloof der niet zo veel van.
      Als je hydro korrels aan de bodem van je pot doet is volgens mij beter voor je drainage, sommige mensen gebruiken het ook voor hun guerilla.
      sigpic

      Comment


        #18
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Re: Piepschuim raar maar waar

          Daar heb je gelijk lr2 die sphagnum is wel een interessant product
          Dit is toch het zelfde als turf if verwar ik
          Lr2 hoeveel liter zou je ongeveer krijgen per vierkante meter?
          Last edited by grinderke; 7 September 2014, 18:20.

          Comment


            #20
            Re: Piepschuim raar maar waar

            Piepschuim bestaat voor 98 % uit gas en het soortelijk gewicht van water is ongeveer 50 keer zo hoog.
            Dus piepschuim blijft drijven op water en neemt nauwelijks water op (ongeveer 2 %).
            Door deze eigenschappen is het ongeschikt als kweekmedium.
            Maar het heeft wel een voordeel:
            -je moet gewoon een ballenbak van de Ikea nabouwen;
            -een paar kuub piepschuim bollen er in gooien;
            -een paar kuub water er in laten lopen;
            -en als de toppen te dicht bij de lampen komen, laat je gewoon wat water weglopen.
            Het voordeel is dus dat je nooit meer je lampen hoger moet hangen.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #21
              Re: Piepschuim raar maar waar

              Het schijnt dat EPS (piepschuim) vriendelijker voor het milieu is dan karton.
              Dat had ik ook niet gedacht, ghehe...kan je je toch zo vergissen heh..

              Ohja, die bolletjes uit zo'n zitzak zullen niet veel toevoegen.
              De luchtcellen in piepschuim zijn afgesloten dus dan wordt het inderdaad meer een drijvende hydrokweek. bf-smileytire.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: Piepschuim raar maar waar

                En niet hopen op zware toppen, want "topzware" planten gaan kantelen.
                Maar dat heeft misschien ook weer voordelen: je "watercured" je toppen al tijdens het groeiproces.

                Of anders lood je je planten uit aan de wortels, net als een visdobbertje.
                Last edited by Kwasimodo; 8 September 2014, 12:15.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                Comment


                  #23
                  Re: Piepschuim raar maar waar

                  Als je dan de ventilator even goed aanzet dan heb je ook een leuk "sneeuw" effect erbij.

                  Jammer dat we geen link krijgen waar de beweringen vandaan komen, want zo blijft het een beetje gissen in welke situatie en hoe het dan een "wonderproduct" zou zijn.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #24
                    Re: Piepschuim raar maar waar

                    Dit is toch het zelfde als turf if verwar ik
                    Lr2 hoeveel liter zou je ongeveer krijgen per vierkante meter?
                    Veenmos is hetzelfde als turf, alleen in turf is het al dood. Dat duurt 40 jaar langer.
                    Op een vierkante meter kun je wel 2 liter per maand halen, als je de juiste omstandigheden kunt fiksen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25
                      Re: Piepschuim raar maar waar

                      @ Grinderke en smokindad, dank u dan blijf ik die mooi gebruiken. En dat van die ph weet ik ook niet maar daar heb ik nog niet echt naar gekeken de ph waarde's.
                      Grow bitch! Grow!

                      Comment


                        #26
                        Re: Piepschuim raar maar waar

                        Ik vond dit op google :piepshuim en potgrond
                        Dan heb je topics op tuinadvies en topics op pepers fora enzo..
                        Al bij al denk ik dat het niet veel word maar ik ga het toch proberen weiliswaar met aarde mebgen en een controle pot enkel aarde
                        De bonen zijn op dus linzen ipv
                        Die zijn al ontkiemd en bovenaan het aarde mengsek gezet morgen ochtend foto s
                        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                        Comment


                          #27
                          Re: Piepschuim raar maar waar

                          Ik geloof dr geen biet van dat het met grond gemengd wordt.
                          Baas in eigen brein.

                          Comment


                            #28
                            Re: Piepschuim raar maar waar

                            Dat zoeken had ik ook gedaan en dan kwam ik dus helemaal nergens op terecht. Eigenlijk alleen op discussies over het verminderen van het gewicht van balkon potten, en een verhaal van iemand die een DWC ontkiemmethode heeft gedaan door een zaadje in een stuk piepschuim te steken.

                            Dan nog 1 forum ganger die zegt dat je piepschuim door de grond moet doen omdat tuinders dat ook doen. Waarbij anderen dan zeggen dat het slecht is voor de grond en dat tuinders dat al lang niet meer gebruiken ...

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: Piepschuim raar maar waar

                              Van http://www.leerwiki.nl/Tuinieren_in_potten

                              Als iets anders dan drainagelaag zie ik het niet gebruikt worden.
                              Mijn vader bezit een oud bos, dat ligt vol met piepschuim. Maar het wordt steeds minder wanneer het bos steeds onder water loopt. De laatste keer dat daar illegaal afval gedumpt is (toen was dat nog legaal, op eigen grond sowieso dacht ik) is rond de jaren 1950. Dat piepschuim ligt er deels nog steeds.

                              Misschien, heel misschien, is piepschuim gemaakt van mais of polymelkzuur nog wel bruikbaar. Dat verteert vrij snel, en kan dan water gaan vasthouden.
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Bioplastic
                              Most bioplastics (e.g. PH) only biodegrade quickly in industrial composting units. These materials do not biodegrade quickly in ordinary compost piles or in the soil/water. Starch-based bioplastics are an exception, and will biodegrade in normal composting conditions.
                              Voor een tijdelijke mulch of voor je composthoop zal het vast een leuke toevoeging zijn. Lekker recycleren.. Damn, als ik dat als Nederlander hardop zeg, dan klinkt het als 'opnieuw fietsen'. Belgen kunnen dat toch mooier.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X