Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

    Er zijn best wel verslagen van mislukte kweekjes "achter het raam" te vinden hoor. Je bent heus niet de eerste die dat probeert.

    Ik ben zelf ook altijd wel in voor experimenten. Ook als iedereen zegt dat het niet kan. Heb zelf namelijk ook ondervonden dat mijn planten beter groeide onder het zolderraam dan buiten. Al was dat alleen toen het buiten enorm k.u.t. weer was (koud en nat). Als de zon gewoon schijnt dan doen ze het buiten stukken beter uitraard.

    Achter een gewoon raam strekte mijn plantjes wel als een dolle. Het zolderraam staat schuin over de planten heen waardoor ze dan blijkbaar toch meer licht vangen dan achter een vertikaal raam.

    Het is ook een wat raar moment om zoiets te beginnen. Je hebt sowieso al weinig licht achter een raam, maar het is inmiddels herfst en dan moet je zometeen afbloeien in de winter. Heb je helemaal nauwelijks zon. Kun je dan niet beter ergens in de lente beginnen zodat de plant afbloeit in de zomer?

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

      @Weten jullie 100% zeker dat dit niet lukt als je het nooit getest hebt.

      Ik weet welhaast 100 % zeker dat dit niet gaat lukken, want niet alleen ik, maar ook honderden anderen hebben dit al 30 jaar of nog langer voordien met zaad, aangetroffen in zakjes wiet, uitgetest.

      Wiet is nu eenmaal een lichtminnende plant, die een lichtdruk van ongeveer 1000 um/m2/" nodig heeft.

      Dat is de kennis van nu, die er 30 jaar geleden niet was.

      En dat spaarlampje en een straatlantaarn op afstand leveren vermoedelijk niet meer dan 10 um/m2/" op als de winterzon niet schijnt.

      De lichtdruk is overigens meetbaar met een kwantumsensor die het PPFD weergeeft.
      Last edited by Kwasimodo; 2 October 2014, 10:42.
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment


        #18
        Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

        Er was hier laatst ook iemand die een plant achter het raam had en die zag er toch nog best aardig uit.

        Kon de thread niet zo snel meer vinden, maar vond wel deze: Jointjedraaien: White widow bloei (achter de raam)

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

          In de zomer, onder een groot tuimelraam op het zuiden, valt er best resultaat te boeken.
          Vermoedelijk zelfs beter dan bij een buitenteelt, want de kans op budrot is geringer.
          Maar dan moet je de penetrante lucht binnenshuis wel voor lief nemen.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment


            #20
            Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            Er zijn best wel verslagen van mislukte kweekjes "achter het raam" te vinden hoor. Je bent heus niet de eerste die dat probeert.

            Ik ben zelf ook altijd wel in voor experimenten. Ook als iedereen zegt dat het niet kan. Heb zelf namelijk ook ondervonden dat mijn planten beter groeide onder het zolderraam dan buiten. Al was dat alleen toen het buiten enorm k.u.t. weer was (koud en nat). Als de zon gewoon schijnt dan doen ze het buiten stukken beter uitraard.

            Achter een gewoon raam strekte mijn plantjes wel als een dolle. Het zolderraam staat schuin over de planten heen waardoor ze dan blijkbaar toch meer licht vangen dan achter een vertikaal raam.

            Het is ook een wat raar moment om zoiets te beginnen. Je hebt sowieso al weinig licht achter een raam, maar het is inmiddels herfst en dan moet je zometeen afbloeien in de winter. Heb je helemaal nauwelijks zon. Kun je dan niet beter ergens in de lente beginnen zodat de plant afbloeit in de zomer?

            Van lichtinval valt nog heel goed mee namelijk een hoek ruit zitten en als er zon is zit die vanaf dat ze er is tot ze ondergaat op de planten heb ik wel ergens voordeel staat aan de goeie kant.
            De warmte is er ook continu.
            Idd wel een beetje laat om te zetten maar men vorige zijn pas klaar en mijn factuur bedraagt maar 850 euro lol.

            Nu we zullen zien he wat het komt kben gwn heel benieuwd wat het zal worden.
            Zoiezo weet ik dat er minder zal opzitten dan mijn oogsten buiten. Maar je moet ergens op overleven he als je er dan toch niet voor betaald
            En gratis zaden krijgt wrm niet.
            Momenteel heb ik hier nog altijd het mooie zonnetje schijnen en vorige winter hadden we toch hele mooie winter met veel zon dus we kunnen maar hopen op een even mooie winter.
            Nu in iedergeval als ik de mijne onder het zolderraam zou zetten zouden deze nauwlijks tot weinig licht hebben dus dat is ook geen oplossing.
            Heb genoeg oogst nu om de winter door te komen maar wil er ook om na de winter doortekomen tot ik weer buiten kan beginnen.

            We zien wel. Nu, blij dat ik toch niet de enige ben die graag experimenteert met de planten.
            Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen. Aangezien het om licht gaat en warmte hebben die er genoeg liever spaarlampen 6uur aan savonds dan weeral zn factuur te gaan betalen. Zeker aangezien ik kweek voor ons zelf en niet om weg te doen kost mijn weed toch nog teveel.

            Comment


              #21
              Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

              Wat jij als goede lichtval ervaart, is niet dezelfde lichtval als planten ervaren.

              In het menselijk oog zit een diafragma, dat wijder wordt als de lichtintensiteit afneemt: dus binnen bepaalde waarden is bij de mens de lichtervaring min of meer gelijk.

              Maar de lichtminnende wietplant heeft hoe dan ook 1000 um/m2/" nodig en dat benader je in de winter met daglicht, spaarlampjes en een straatlantaarn nooit van zijn leven.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                #22
                Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                1000umol is geen minimum, maar meer een optimum. Mijn afgelopen kweek had ik iets van 600umol/m2/s (250W HPS in een 80x80 tent) en dat ging prima. Spaarlamp kweekjes doen het met nog veel minder.

                Maar goed, ik zie er met de winter op komst ook niet veel van komen inderdaad.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #23
                  Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                  Het optimum ligt waarschijnlijk nog iets hoger: 1100 umol naar het schijnt.
                  Maar met 600 um zit je meer dan halverwege en natuurlijk lukt het dan.
                  Echter, met een spaarlampje, een lantaarnpaal op afstand en wat winterlicht haal je geen 600 um, maar waarschijnlijk niet meer dan 100 um.
                  Met die geringe lichtdruk gaan je planten niet dood, maar meer dan een paar fluffy topjes oogst je niet.
                  Net als de topjes van mijn 4 heribeis in de tuin: mijn vrouw vraagt zich af of het de moeite loont om ze te knippen en te drogen.

                  Overigens vermag ik nog steeds niet in te zien, waarom de topic-starter haar planten voorziet van cola.
                  Cola heeft een pH van 2.6 en als je dat fifty-fifty mengt met leiding water met een pH van 8 dan voeg je nog steeds een medium toe met een pH van ver beneden 3.
                  Immers, pH waarden worden weergegeven in een positieve en negatieve logaritme reeks.
                  Een pH van 3 is 100.000 keer zo zuur als een pH van 8 en een pH van 2 is 1.000.000 keer zo zuur als een pH van 8.
                  Daar worden, naar ik vermoed, je planten niet vrolijk door.

                  Als iemand aandraagt dat hij zijn planten voedt met 50 % azijn en 50 % water dan zegt een ieder je bent niet goed bij je hoofd. Diverse azijnsoorten hebben een pH van 2 tot 3.5.
                  Waarom zou cola, met een zuurtegraad van 2.6 ineens wel goed zijn?
                  Het feit dat we cola als zoet ervaren, komt omdat er een gigantische hoeveelheid suiker aan is toegevoegd.
                  Suiker neutraliseert geen zuur, maar maskeert het zuur.
                  De enige stof die een zuur kan neutraliseren is een base.
                  Zuur is geen zelfstandige stof, maar een aan waterstof gebonden hoeveelheid chemische energie.
                  Last edited by Kwasimodo; 2 October 2014, 15:56.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment


                    #24
                    Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                    Die planten staan al achter het raam en groeit al dus in mijn ogen einde discussie ,zolang je er maar rekening mee houd dat 5gram al een top resultaat word kan er niets misgaan ,maar die cola enzo zou ik toch niet blijven doen
                    Toen ik dat bij een plantje probeerde veranderde de cocos in een vieze bedoening

                    Comment


                      #25
                      Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                      Hoeft toch niet half om half met die Cola?

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                        Weet je wat? Ik doe mee met deze test. Heb wat zaad uit een autoflower en ben toch wel benieuwd wat het plantje gaat doen achter een raam. Ben bang niet veel, maar ach gewoon omdat het kan.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                        Comment


                          #27
                          Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                          Leuk idee, ik ga jullie volgen
                          Succes !
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #28
                            Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                            Ik heb zelf 3 plantjes AF voor het raam staan, deze zijn nu 6,5 weken oud, en staan ongeveer 3weken in bloei.
                            Er staan toppen aan, maar nog niet al te grote toppen, maar iets is beter dan niets.
                            Ik hoop gewoon dat dit gaat lukken, anders moet ik stoppen met wiet roken.

                            Comment


                              #29
                              Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                              IMG_20141010_121228.jpgIMG_20141010_121221.jpgIMG_20141010_121246.jpg
                              De amnesia haze net 2 dagen in bloei.
                              IMG_20141010_121311.jpgIMG_20141010_121323.jpg
                              2 nieuwkes ak 1 week groei.

                              De 2 silver hazen weggegoven aan een vriend die het op dezelfde manier zal doen ben benieuwd wat gij erbij wint.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oorspronkelijk geplaatst door hya001 View Post
                              Ik heb zelf 3 plantjes AF voor het raam staan, deze zijn nu 6,5 weken oud, en staan ongeveer 3weken in bloei.
                              Er staan toppen aan, maar nog niet al te grote toppen, maar iets is beter dan niets.
                              Ik hoop gewoon dat dit gaat lukken, anders moet ik stoppen met wiet roken.
                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
                              Het optimum ligt waarschijnlijk nog iets hoger: 1100 umol naar het schijnt.
                              Maar met 600 um zit je meer dan halverwege en natuurlijk lukt het dan.
                              Echter, met een spaarlampje, een lantaarnpaal op afstand en wat winterlicht haal je geen 600 um, maar waarschijnlijk niet meer dan 100 um.
                              Met die geringe lichtdruk gaan je planten niet dood, maar meer dan een paar fluffy topjes oogst je niet.
                              Net als de topjes van mijn 4 heribeis in de tuin: mijn vrouw vraagt zich af of het de moeite loont om ze te knippen en te drogen.

                              Overigens vermag ik nog steeds niet in te zien, waarom de topic-starter haar planten voorziet van cola.
                              Cola heeft een pH van 2.6 en als je dat fifty-fifty mengt met leiding water met een pH van 8 dan voeg je nog steeds een medium toe met een pH van ver beneden 3.
                              Immers, pH waarden worden weergegeven in een positieve en negatieve logaritme reeks.
                              Een pH van 3 is 100.000 keer zo zuur als een pH van 8 en een pH van 2 is 1.000.000 keer zo zuur als een pH van 8.
                              Daar worden, naar ik vermoed, je planten niet vrolijk door.

                              Als iemand aandraagt dat hij zijn planten voedt met 50 % azijn en 50 % water dan zegt een ieder je bent niet goed bij je hoofd. Diverse azijnsoorten hebben een pH van 2 tot 3.5.
                              Waarom zou cola, met een zuurtegraad van 2.6 ineens wel goed zijn?
                              Het feit dat we cola als zoet ervaren, komt omdat er een gigantische hoeveelheid suiker aan is toegevoegd.
                              Suiker neutraliseert geen zuur, maar maskeert het zuur.
                              De enige stof die een zuur kan neutraliseren is een base.
                              Zuur is geen zelfstandige stof, maar een aan waterstof gebonden hoeveelheid chemische energie.

                              Mag ik wel zeggen dat ik de cola niet meng met water maar het zuiver gebruik heb nog nooit tegenslag gehad behalve met citroen limonade. Smaakt klote slecht.

                              Comment


                                #30
                                Re: 1ste kweek binnen zonder tent met autoflowers

                                Hoeveel cola geef je dan? En om de hoeveel tijd?
                                Ben wel is benieuwd om het te testen

                                Sent from my C2105 using Tapatalk
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X