help me

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • splieftje
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2014
    • 88

    #1

    help me

    Korting op 420shop
    hallo
    ik heb 2 weken geleden mijn 4 zaadjes geplant. na een week kwamen de plantjes uit de grond en nu zijn ze z'on 12cm hoog en 1week oud.
    ik zie dat mijn plantjes wat aan de slappe kant staan en dat men bladjes ook wat slapjes is.
    ik geef ze 3รก4 keer per week voeding.
    14uur licht en 10 uur donker.
    ik heb geen ventilator maar wel verluchtings gaten.
    wat doe ik verkeerd?

    Mvg splieftje
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015
  • karpervissen
    Plantje
    • Nov 2012
    • 13

    #2
    Re: help me

    Beste splieftje ik heb dit ook vaak gehad sommige soortjes strekken erg na ontkieming zaad,alik jou was zou ik ze heeel maar dan ook heel voorzichtig overpotten in iets grotere potjes en ze dan wat dieper wegpoten om weer iets stevigheid te krijgen ,ook zou ik direct stoppen met voeding geven dit hebben je planten pas na en week of 6tot 7 weken pas nodig, en dan met een halve dosering beginnen,ik weet jou situatie natuurlijk niet maar het helpt ook ze zou dicht mogelijk onder tl te plaatsen ,tl word niet warm en je kunt daarom je plantjes heel dicht erop zetten zo,n 4 cm ervan af kan zat zonder dat ze verbranden i,ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt heel veel succes verder,ik ga je volgen heb je nog vragen laat het me weten,doe je best

    Comment

    • JacktheBass
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2013
      • 780

      #3
      Re: help me

      Een foto zou al heel handig zijn...
      Idd de eerste week hebben ze nog geen voeding nodig, daarna kun je wel al voeding meegeven naar gelang de kweekstijl die hanteert...
      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
      Jack Herer in scrog
      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: help me

        Voeding geef je pas als ze al wat bladeren hebben.
        Waarom 14 uur licht ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • splieftje
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2014
          • 88

          #5
          Re: help me

          ik heb horen zeggen dat ze in het begin meer licht nodig hebben dan donker, daarom die 14 uur licht.
          ik ben gestopt met voeding te geven , maar mag ik ze wel water geven ?
          Mvg
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: help me

            Ja water moet anders gaan ze dood
            God was never on your side..

            Comment

            • BuTTonBaSHer
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 238

              #7
              Re: help me

              18uur licht en 6uur donker wordt meestal gehanteerd in de groei fase.

              Comment

              • Ilikebigbuds
                T.H.C. Master
                MemberLucky Member
                • Aug 2014
                • 549

                #8
                Re: help me

                je kunt ze ook op 12/12 zetten maar het is net wat je wil.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                Comment

                • karpervissen
                  Plantje
                  • Nov 2012
                  • 13

                  #9
                  Re: help me

                  12x12 dan gaan ze direct in de bloei ,als je zelf een beetje wilt bepalen hoe groot ze worden hanteer dan 18 uur licht en 6 uur donker wacht dan tot jij ze groot genoeg vind, en ga dan over op 12x12 [hou er wel rekening mee dat je plantjes de eerste 2 tot 3 weken nog doorgroeien ,en dat ze dan soms nog de helft groter kunnen worden ,doe je best en inderdaat een paar foto,s zou fijn zijn keep it up

                  Comment

                  • Iemand uit de buurt
                    T.H.C. Master
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2012
                    • 545

                    #10
                    Re: help me

                    Ingraven van magere stengeltjes kan, maar heeft ook een nadeel. Je kunt hiermee de plant ook beschadigen: de stam kan gaan rotten...
                    Daarbij denk ik dat je ze erg veel gevoed heb, zonder dat ze een kans krijgen om die voeding te verbranden. 2 tot 3x per week in de eerste week is echt te. Welk voeding merk gebruik je? Ook hierin zijn velen verschillen, de 1 nog sterker dan de ander ( Canna of Aptus verschil )

                    14 uur licht is niet het meest idealen. Je kunt beter een 18/6 licht regime te geven aan je dames, hiermee voorkom je stress.
                    TL verlichting kan prima als voorgroei, vooral de Turbo TL ( 55 of 75watters ) werken prima voor de groei fase. De groei fase zou ik zelf niet te lang aanhouden. Je kunt ze in de bloei zetten als je bladeren de zijkanten van je pot raken als je er recht boven staat.
                    Of je gebruikt de formule: 1 liter = 1 dag. Echter als je in een speciekuip kweekt, is 65 voorgroei dagen ook niet alles

                    Comment

                    • karpervissen
                      Plantje
                      • Nov 2012
                      • 13

                      #11
                      Re: help me

                      ingraven tot 1 CM onder je kiembladjes zou moeten kunnen zonder stamrot Ook kan je een ventilatortje erop zetten ,net als dat je buiten de wint hebt zal deze ervoor zorgen dat je stam steviger gaat worden

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: help me

                        Een ander nadeel van een eind ingraven is dat de pot minder snel vol wortelt.
                        Vooral de bovenste laag duurt langer.

                        Mgoed, een lange stengel waar geen wiet groeit is ook overbodig.
                        Ideaal zou zijn om strek te voorkomen, dan heb je geen noodoplossing nodig.

                        Maarre, zijn ze gestrekt dan ? Ik zie geen foto's.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Iemand uit de buurt
                          T.H.C. Master
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2012
                          • 545

                          #13
                          Re: help me

                          Oorspronkelijk geplaatst door karpervissen
                          ingraven tot 1 CM onder je kiembladjes zou moeten kunnen zonder stamrot Ook kan je een ventilatortje erop zetten ,net als dat je buiten de wint hebt zal deze ervoor zorgen dat je stam steviger gaat worden
                          Ingraven is altijd een laatste optie uiteraard, en kan ook zeker wel. Direct een ventilator op de plant, ik weet niet of ik dit wel zou doen. Dat de plant hierdoor sterker word betwijfel ik ook, ik ben van mening dat de wortels hierin de baas zijn.

                          Foto zou inderdaad helpen, dat "leest" wat makkelijker.

                          Comment

                          • karpervissen
                            Plantje
                            • Nov 2012
                            • 13

                            #14
                            Re: help me

                            ik bedoel ook geen wervelwind erop ,maar een zacht windje zorgt er zeker voor dat de vezels in je stam sterker worden

                            Comment

                            Bezig...