Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help me

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help me

    Korting op 420shop
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

    #2
    Re: help me

    Beste splieftje ik heb dit ook vaak gehad sommige soortjes strekken erg na ontkieming zaad,alik jou was zou ik ze heeel maar dan ook heel voorzichtig overpotten in iets grotere potjes en ze dan wat dieper wegpoten om weer iets stevigheid te krijgen ,ook zou ik direct stoppen met voeding geven dit hebben je planten pas na en week of 6tot 7 weken pas nodig, en dan met een halve dosering beginnen,ik weet jou situatie natuurlijk niet maar het helpt ook ze zou dicht mogelijk onder tl te plaatsen ,tl word niet warm en je kunt daarom je plantjes heel dicht erop zetten zo,n 4 cm ervan af kan zat zonder dat ze verbranden i,ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt heel veel succes verder,ik ga je volgen heb je nog vragen laat het me weten,doe je best

    Comment


      #3
      Re: help me

      Een foto zou al heel handig zijn...
      Idd de eerste week hebben ze nog geen voeding nodig, daarna kun je wel al voeding meegeven naar gelang de kweekstijl die hanteert...
      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
      Jack Herer in scrog
      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

      Comment


        #4
        Re: help me

        Voeding geef je pas als ze al wat bladeren hebben.
        Waarom 14 uur licht ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: help me

          ik heb horen zeggen dat ze in het begin meer licht nodig hebben dan donker, daarom die 14 uur licht.
          ik ben gestopt met voeding te geven , maar mag ik ze wel water geven ?
          Mvg
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

          Comment


            #6
            Re: help me

            Ja water moet anders gaan ze dood
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: help me

              18uur licht en 6uur donker wordt meestal gehanteerd in de groei fase.

              Comment


                #8
                Re: help me

                je kunt ze ook op 12/12 zetten maar het is net wat je wil.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                Comment


                  #9
                  Re: help me

                  12x12 dan gaan ze direct in de bloei ,als je zelf een beetje wilt bepalen hoe groot ze worden hanteer dan 18 uur licht en 6 uur donker wacht dan tot jij ze groot genoeg vind, en ga dan over op 12x12 [hou er wel rekening mee dat je plantjes de eerste 2 tot 3 weken nog doorgroeien ,en dat ze dan soms nog de helft groter kunnen worden ,doe je best en inderdaat een paar foto,s zou fijn zijn keep it up

                  Comment


                    #10
                    Re: help me

                    Ingraven van magere stengeltjes kan, maar heeft ook een nadeel. Je kunt hiermee de plant ook beschadigen: de stam kan gaan rotten...
                    Daarbij denk ik dat je ze erg veel gevoed heb, zonder dat ze een kans krijgen om die voeding te verbranden. 2 tot 3x per week in de eerste week is echt te. Welk voeding merk gebruik je? Ook hierin zijn velen verschillen, de 1 nog sterker dan de ander ( Canna of Aptus verschil )

                    14 uur licht is niet het meest idealen. Je kunt beter een 18/6 licht regime te geven aan je dames, hiermee voorkom je stress.
                    TL verlichting kan prima als voorgroei, vooral de Turbo TL ( 55 of 75watters ) werken prima voor de groei fase. De groei fase zou ik zelf niet te lang aanhouden. Je kunt ze in de bloei zetten als je bladeren de zijkanten van je pot raken als je er recht boven staat.
                    Of je gebruikt de formule: 1 liter = 1 dag. Echter als je in een speciekuip kweekt, is 65 voorgroei dagen ook niet alles

                    Comment


                      #11
                      Re: help me

                      ingraven tot 1 CM onder je kiembladjes zou moeten kunnen zonder stamrot Ook kan je een ventilatortje erop zetten ,net als dat je buiten de wint hebt zal deze ervoor zorgen dat je stam steviger gaat worden

                      Comment


                        #12
                        Re: help me

                        Een ander nadeel van een eind ingraven is dat de pot minder snel vol wortelt.
                        Vooral de bovenste laag duurt langer.

                        Mgoed, een lange stengel waar geen wiet groeit is ook overbodig.
                        Ideaal zou zijn om strek te voorkomen, dan heb je geen noodoplossing nodig.

                        Maarre, zijn ze gestrekt dan ? Ik zie geen foto's.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: help me

                          Oorspronkelijk geplaatst door karpervissen View Post
                          ingraven tot 1 CM onder je kiembladjes zou moeten kunnen zonder stamrot Ook kan je een ventilatortje erop zetten ,net als dat je buiten de wint hebt zal deze ervoor zorgen dat je stam steviger gaat worden
                          Ingraven is altijd een laatste optie uiteraard, en kan ook zeker wel. Direct een ventilator op de plant, ik weet niet of ik dit wel zou doen. Dat de plant hierdoor sterker word betwijfel ik ook, ik ben van mening dat de wortels hierin de baas zijn.

                          Foto zou inderdaad helpen, dat "leest" wat makkelijker.

                          Comment


                            #14
                            Re: help me

                            ik bedoel ook geen wervelwind erop ,maar een zacht windje zorgt er zeker voor dat de vezels in je stam sterker worden

                            Comment

                            Bezig...
                            X