Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

90x90x150

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    90x90x150

    Korting op 420shop
    hey

    ik had een vraag ik heb met me vriend een tent gehaalt van 90x90x150 en we willen hier zoveel mogelijk planten in kwijt we dachten aan 20 stuks

    ik was aan denken om potten te halen van 15x15x20 deze zijn niet bepaald groot. mijn vraag is dus is dit mogelijk of zijn deze te klein.?
    want we willen wel een goede op brengst eruit halen .

    kan iemand mij hier mishien info over geven als dit lukt of niet

    #2
    Re: 90x90x150

    Zal wel een drukke boel worden. Je geef ze 1 weekje groei en dan op 12/12 moet wel lukken. Al zal het wel druk zijn
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: 90x90x150

      oke dankje voor je reactie! maar dan zou ik het beste voor de autoflower kunne gaan toch omdat deze niet echt groot worden zoals ik had begrepen klopt dit?

      Comment


        #4
        Re: 90x90x150

        Ja maar een autoflower kiest ook zelf wanneer ze in bloei gaan. En hou je het licht van begin tot eind op 18/6 ik zou voor gewone planten gaan.
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: 90x90x150

          ja ik had gehoort dat ze na 2 a 3 weken in bloei gaan. en de licht 18 uur laten branden was niet mijn bedoeling nee omdat ik toch met een 600w aan de slag ga. dus dan ga ik toch maar gewoon voor de normalen plantjes is trouwens ook wel het leukste om te doen eerlijk gezegt. weet jij mischien een leuke soort met een leuke opbrengst?

          Comment


            #6
            Re: 90x90x150

            600w is dat tentje is wel veel, je zal problemen hebben met temp enz.
            Beter een 400w is beter haalbaar.
            Ik weet niet wat jij lekker vindt dus beter zoek je zelf iets.
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #7
              Re: 90x90x150

              12/12 licht regime lijkt me dan zinvoller. Autoflowers bepalen zelf wanneer ze in de bloei gaan, dus dan word het te krap voor ze. Neem je femm seed, en je houd 12/12 aan zullen ze ook niet groot worden.
              Daarbij zou ik super croppen ipv scrogg, vraag welk soort is wat je zelf prettig vind. Een haze soort zou ik je niet aanraden ivm je hoogte.

              Of het zinvol is om je tent vol te zetten is een 2de. Je kunt in een 90x90(helaas 150 hoog ) prima 6 planten kwijt die zich een beetje kunnen ontwikkelen in 11 liter potten. Jij wilt ze in roze potjes doen, dat kan wel.. Maar dan zeker meteen op 12/12.
              Last edited by Iemand uit de buurt; 28 October 2014, 14:05.

              Comment


                #8
                Re: 90x90x150

                Yep, gewone planten, en op 90x90 kun je er 36 kwijt. SOG heet dat.
                Zaadje erin, lamp laag houden en op 24/0 tot ze boven zijn, daarna op 12/12.
                Niet toppen. Geen Hazen of Sativa's.
                600W zou kunnen, als je de temperatuur onder de 30 kunt houden.
                Lukt dat ? (testen voor je zaait)
                Deze moet wel 60cm boven de plantjes, dus hoogtebeperking.

                btw. Meer planten betekend niet meer resultaat.
                Het resultaat is afhankelijk van het klimaat, het licht en je groene vingers.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 90x90x150

                  Bedankt voor jullie reacties!! ik heb er toch maar 15st in gezet nu nog wachten op de zaadjes!!

                  QnQ hoe bedoel je eerst die lamp op 24/0 tot ze boven zijn en dan omschakelen naar 12/12? wat is hier precies de nut van de licht is toch pas van belang als die boven is
                  en blaadjes heeft want deze neemt de licht toch op? en ja idd die 600w lamp in die tent kan wel eens een probleem worden met de tempratuur .
                  ik had een test draai gedaan met een 250w lamp en toen was de tempratuur max 28graden dus als ik een 600w erin zou hangen zou die toch wel flink stijgen
                  of zou dit wel mee vallen? ik ben trouwens voor de pp gegaan (power plant) was dit een goeden keuzen kwa hoogte enzo of was dit niet zo slim idee?
                  ik heb namelijk verschillende verhalen gelezen die een zegt ze worden 80cm en de ander zegt 120cm mishien dat iemand al een keer met die soort heeft gewerkt
                  en mij daar wat meer over kan vertellen

                  Comment


                    #10
                    Re: 90x90x150

                    Nee, licht heeft ook belang bij de ontkieming. Een zaadje dat in de grond ligt "ziet" het licht als het ontkiemt en weet daardoor (en door de zwaartekracht) wat boven en onder is.
                    Hou je de 250W lamp vanaf het begin op ong. 30cm en doe je die 24uur aan boven de potten, dan zal ze sneller ontwikkelen en veel minder last hebben van strekken.
                    Dus meteen in de potten (die natuurlijk tot het randje gevuld zijn!
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: 90x90x150

                      ow oke weer wat wijzer geworden dan haha..!! ga het zeker eens testen bedank voor de info

                      Comment


                        #12
                        Re: 90x90x150

                        Sluit me aan bij QoQ dat de hoeveelheid plantjes niet de oogst bepaald. Ik had de eerste ronde 400gr van 4 plantjes. Ik zie er hier zat met veel meer plantjes en een veel lagere oogst.

                        Je hebt een lekker begin zo, goeie tips! Succes!

                        Comment


                          #13
                          Re: 90x90x150

                          wow 400 gram van 4planten voor ik toch wel een top prestatie..... het is pas me eerste keer dat ik dit ga doen die coffeshops zijn me beetje te duur geworden haha vandaar dat ik me eigen kweek wil maken dan weet ik ook 100% dat er geen gekke dinge in zitten enzo.....

                          buttonbasher hoe heb je het voor elkaar gekregen om van 4 planten 400 gram te halen?? met de scrog methode of op een andere manier?? ben hier eerlijk gezegt wel benieuwt naar.

                          ik had altijd in me hoofd dat je van een planten binnen maar zoon 30gram kon halen per plant of klopt hier helemaal niks van ? ja ik ben nog niet zo bekent ermee haha
                          dus kan zijn dat ik nu onzin lul maar vind het in ieder geval heel intersant allemaal!!! TOP HOBBY

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          ik heb nu trouwens een 400w groeilamp en zie net dat de tempratuur oploopt tot 28.8 graden :O ik heb bij de tent een S-Vent Buisventilator TT125 gekregen en een ELT 250W - Philips Son-tPia Lamp - maar omdat ik niet wist als deze ook geschikt was voor de groei heb ik een 400w erbij gehaalt en ik wou eigelijk zowiezo met een 600w lamp doen ..

                          wie weet hoe ik het beste de tempratuur omlaag krijg?? HELP ME PLEASE

                          Comment


                            #14
                            Re: 90x90x150

                            Koude lucht zakt, dus daalt je temperatuur. Denk aan een kleine buis ventilator ( https://desjop.nl/index.php?action=a...000070&lang=nl )

                            Grotere lucht inlaat slangen. ( 125 zul je hebben, dus dan 160 met een verloop stuk er op bijvoorbeeld... )

                            Maar is 28 graden wel zo erg? Al je bedenkt dat max 10 graden met de nacht mag schelen, is het 18 met lamp uit... Haal je dat, zie ik niet echt een probleem ? Als wel zo is verneem ik dat graag!

                            Met scrogg kun je meer uit je plant halen, net zoals met toppen of super croppen. Het is maar net hoeveel ruimte de plant heeft, waarop je een keus kunt maken. Kies je dus voor een volle tent, kleine potjes is een scrogg niet het meest rendabel. Heb je 11 liter potten en er 4 staan is scrogg wel weer lonend, meer ruimte voor wortels. Dus maar net wat je zelf als kweker wilt.

                            Met HPS kun je prima voor groeien. Al is kwik natuurlijk beter.
                            Last edited by Iemand uit de buurt; 1 November 2014, 18:05.

                            Comment


                              #15
                              Re: 90x90x150

                              oh sorry ik bedoelde 38 grade als die 28 zou zijn zou perfect zijn soals ik heb gelezen .. is het mischien mogelijk om ernog een inlaat bij te doen self een opening nog maken in de tent
                              ik heb er namelijk maar 2 eentje bove voor de afvoer en eentje onder voor de aanvoer.. mishien als ik er zelf nog eentje bij maak dat het dan ook nog zou zakken of zou dit niet voldoende zijn?
                              Last edited by dutch stuff; 1 November 2014, 18:34.

                              Comment

                              Bezig...
                              X