Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

90x90x150

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    90x90x150

    Temp omlaag is afzuiger harder, maar voor een 90x90 tent zou ik niet hoger gaan als 400watt. Met die 400watt belicht je wel maximaal die 0.9m2 volgens mij.

    Edit: 38 is wel heel hoog inderdaad.

    Maak anders is een fototje van je setup is makkelijker om je te helpen.

    Groeien kan onder die 250watt ook wel hoor, maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Verder niet echt verdiept in het lampen gebeuren.

    Ik heb gewoon onder mn 600watt gegroeid en gebloeid ging prima. (Heb een 120x120x200 tent)

    Betreft die 400gram tja, was voor mij ook de eerste keer. SoortJe was NLX. Alle 4 getopt. Verder gewoon laten gaan. Misschien ook wel geluk gehad of zo. Zoals ik al zei ik zie hier geregeld veel minder inderdaad. Had ook nog toprot en kon een grammetje of 20 weggooien.

    Tevens heb ik heeeeeel veel gelezen hier op het forum, dus dat zal ook wel hebben bij gedragen.

    Ben nu met mn tweede bezig, is kijken wat daar vanaf gaat komen.

    Succes!
    Last edited by BuTTonBaSHer; 1 November 2014, 19:14.

    Comment


      #17
      Re: 90x90x150

      ja ik zal eens morgen ofso paar fotos maken dan kunne jullie kijken en mij wat tips geven want die zijn altijd welkom...!!

      ik heb nu zoon s buisventilator tt 125 met koolstof filter op dit moment heb ik um met de koolstooffilter in de tent hangen dus via dat word de warme lucht opgezogen
      maar als ik het nu eens ander om doe dus de slang in de tent hange tot die zo alle lucht opzuig en de koolstoffilter buiten en dat die zo de lucht eruit blaas is die mishien ook een optie om de temp omlaag te krijgen want het maak niks uit en welke kant je de filter op zet waar die blaast of zuigt dat maak niet uit ik heb de koolstoffilter nu aan de kant waar die zuigt in de tent dus dus mishien als ik het omdraai dat die krachtiger is of is dit onzin ?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      ja ik zal eens morgen ofso paar fotos maken dan kunne jullie kijken en mij wat tips geven want die zijn altijd welkom...!!

      ik heb nu zoon s buisventilator tt 125 met koolstof filter op dit moment heb ik um met de koolstooffilter in de tent hangen dus via dat word de warme lucht opgezogen
      maar als ik het nu eens ander om doe dus de slang in de tent hange tot die zo alle lucht opzuig en de koolstoffilter buiten en dat die zo de lucht eruit blaas is die mishien ook een optie om de temp omlaag te krijgen want het maak niks uit en welke kant je de filter op zet waar die blaast of zuigt dat maak niet uit ik heb de koolstoffilter nu aan de kant waar die zuigt in de tent dus dus mishien als ik het omdraai dat die krachtiger is of is dit onzin ? ik hoop dat je altijd gelukt heb trouwens als je dan die 400 voor elkaar krijgt ik hoop voor je dat het weer gaat lukken!!! suc6

      Comment


        #18
        Re: 90x90x150

        Vermogen blijft het zelfde, daar verander je niets mee. Een extra lucht gat kan helpen om je temp te dalen, net zoals een wat groter gat voor verse lucht er in te krijgen. Pak niet meteen een mes om een extra gat te maken, maar probeer eerst eens of 1 of 2 voldoenden zijn. Zo niet kun je altijd nog een extra lucht inlaat te maken.

        38 graden is echt veel te hoog, dit zou sws 10 graden naar beneden moeten liever 13. Wat ik vind over je S Buisventilator TT 125 = dat deze 280m3 aan kan, de kleinere ventilators die ik vooorgaande post aangaf, is 190m3.

        Wat is de temp om je ruimte heen, als die al 25 is zal het altijd warm in je ruimte zijn. Hoe koeler de temp rondom je ruimte hoe makkelijker je temp in je ruimte te controleren is. Heb je de mogelijkheid om die ruimte te koelen? Probeer dat eerst eens ( raam open, of juist lucht van buiten inzuigen om zo te koelen. ) Wees gerust, 90% heeft in beging last van de temp in zijn/haar hok. En hoe kleiner dat hok is ( of tent ) hoe lastiger het is om een mooie stabiele temperatuur te krijgen.

        Overwegen of je beter een 250watter kunt neer hangen, is een optie. Of ik je dat aanraad ligt echt aan je rook gedrag, ik denk niet datje zo maar voor een 400watter kiest namelijk ( vanuit gaand dat je al die afweging gemaakt heb ) Heb je die afweging nog niet gemaakt, vraag je eigen af of een 250watter niet voldoenden is voor je rook gedrag. Zo makkelijk is het.

        Dat iemand zijn/haar eerste keer van een 400watter door alleen te toppen en dan DROOG 100 gram per plant te halen geloof ik niet, en dan is er ook nog een 20tal grammen weg gegooid? Kom op, beginners kun je best wat wijsmaken maar dit wilt er echt niet in bij iemand die er een beetje verstand van heeft. Ik ben erg benieuwd naar je tweede ronde, doe je hier een verslag met fotos van bij houden ?

        ter info, nat en droog is 5/1: 1 kilo nat is 200 gram droog. ( van uit gaand dat je er geen kwik/poeder glas of een soort gelijke vervuiler in gooit ) Dus 400 gram droog is 2 kilo nat, 500 gram per plantje nat... (!!!)

        Comment


          #19

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: 90x90x150

              Luchttoevoer is op basis van een buisventilator ( of softbox ): je blaast het er in. Nu zet je het open en zuigt het naar binnen, wat een minder effect is. Voor je gaten maakt, test het eerst met je bestaanden invoer gaten: die zijn er niet voor de sier. Je tent open zetten is sws geen meerwaarde, gezien het vele licht wat je verliest.

              Zorg dat je van boven af koelt, aangezien koele lucht zakt en warme lucht stijgt. Eventueel een cooltube, wat ook uitkomst kan bieden als echt niets helpt. Maar een lucht invoer ( dus zorgen dat je er verse lucht in blaast ) is wel belangrijk. Niet alleen voor je temperatuur, maar ook zeker voor de lucht circulatie.

              OffTopic: 400watt kan prima in een 90x90x150, ideaal zou zijn dat de hoogte naar 180 of 200cm kan. Je geeft eerst aan dat je eerste binnen kweek 400 gram droog is die je alleen getopt had. Nu blijkt dat je 2 jaar geleden ervaring opgedaan hebt met scrogg, je dit op 4 planten niet hebt toegepast ( terwijl je zoals ik lees, toch ervaring er mee had ) vind ik zelf een aantal ???? waard. Waarom zou je 4 planten alleen toppen ? ( terwijl je goeie resultaat had 160gram plant... )

              Daarbij ben ik van mening dat planten niet groeien op geluk, maar op kennis van de kweker. Temperatuur en klimaat zijn de belangrijkste factoren, voeding komt erna wel. Daarom kun je ook eerst beter testen ( temperatuur, LV, invoer lucht , met en zonder lamp aan ) voor je de stekken of zaailingen er inzet. Mocht je deze ronde een kweekverslag bijhouden/maken zal ik die iig met veel interesse volgen.

              Comment


                #22
                Re: 90x90x150

                is het mishien een idee om een cooltube te gebruiken ??

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                oh sorry zag je bericht niet kwam later aan!!!

                oh dus eigelijk zeg je nu dat ik de lucht afvoer beter onder kan plaatsen en de lucht toevoer boven..?
                maar als koude lucht zak en de warme stijgt zuig die dan niet de koude lucht weg waar door de warme blijft hangen?

                Comment


                  #23
                  Last edited by BuTTonBaSHer; 2 November 2014, 14:29.

                  Comment


                    #24
                    Re: 90x90x150

                    In een goed klimaat is alles op elkaar afgestemd en werkt alles harmonieus samen...

                    Als het goed is heb je boven 2 gaten, en 1 onder. Als je de rits open maakt, zie je rechts boven vaak een gat - links boven en aan de linker zijkant onder ook 1. Laats genoemde is een 125 ingang. ( bij een 120x120x200 meter tent van SJ iig )

                    Je afvoer boven laten, en je inlaat beneden. Mits je hier wel een buisventilator ophebt aangesloten natuurlijk, anders kun je de werking niet testen. Mocht deze inlaat niet voldoenden zijn, kun je het gat die aan de linker kant van je tent zit ( waarschijnlijk gaan je kabels er nu uit ) ook een slang in laten gaan: je koelt dan van boven af er bij: 2x actieve inlaat op 1 uitgang. ( 2x 125 in op 1x 125 uit... 2x 160 in op 1x 160 uit ect )

                    Afvoer BOVEN - je wilt dat de verse lucht langs je planten gaat en zo dus afgevoerd word boven langs....
                    Invoer ONDER - je blaast verse lucht er in ( te koude is ook niet goed voor plantje wat er direct voor staat )
                    Invoer BOVEN - Extra mogelijkheid om verse lucht er in te krijgen, om zo de tent te koelen. Echter MET een onder inlaat.


                    Een lucht verdeel slang kun je ook overwegen, om van onderaf lucht er in te blazen. Dit is een slang met gaatjes, die vast gemaakt kan worden aan de zijkant ( zodat deze slang recht omhoog staat en zo op verschillende hoogtes kan verkoelen ) Dit kun je ook prima zelf doen, al is kopen vaak makkelijker dan zelf doen Het effect is echter minimaal met een lucht verdeel slang, maar elke graad kan jou helpen: vandaar het idee.

                    En als laatste een airco om je omgevingstemperatuur te laten dalen, en zo ook je lucht die je in je tent er in krijgt. Het gaat niet alleen om de temperatuur in je tent, maar ook zeker er buiten. Zorg dat juist je omgevingstemperatuur goed is, zodat je klimaat in de tent velen malen makkelijker te controleren is....

                    Offtopic: mijn excuus aan die persoon die ik aannam ( zonder dat ik naam noemde ) dat die deze resultaten had behaald. Ik neem aan topic "minizaadje in calyx" dat je nieuw kweek verslag word, ik zal die volgen.
                    Last edited by Iemand uit de buurt; 2 November 2014, 14:45. Reden: niet volledige info

                    Comment


                      #25
                      Re: 90x90x150

                      Ja, het helpt van de naam is te checken. Ik had 160 gram met een scrog van 1 black jack. Die had wel 10 weken voorgroei gekregen en stond in een 90 liter kuip. Met mijn eerste planten een jaar of 8 geleden had ik nooit geen problemen, gewoon niet getopt en 4 weken voorgroei. Dan kan ik gerust aannemen dat je 400 gram haalt met 4 getopte onder 600 watt.

                      Soit. Cooltubes, meh. Geen voorstander van. Hou het gewoon op die 250 watt, of koop u een grotere tent. Je gaat makkelijker 200 gram halen onder die 250 ipv die 400 onder de huidige omstandigheden.

                      Comment


                        #26
                        Re: 90x90x150

                        WP_20141226_002.jpgWP_20141226_004.jpgWP_20141226_010.jpgWP_20141226_011.jpg

                        14x mega power plant onder de 600w lamp tent 90x90x150

                        1 week voor groei gegeven en nu bezig met 6 weken bloei

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        WP_20141204_003.jpgeerste week bloeiWP_20141222_010.jpg5 weken bloeiWP_20141222_012.jpgWP_20141222_014.jpg

                        Comment


                          #27
                          Re: 90x90x150

                          Komen jouw dames uit het Oostblok?
                          Vind het wel knap met een 600Watt in een tentje van 150cm hoog.

                          Comment


                            #28
                            Re: 90x90x150

                            Hoe bedoel je oostblok. ja heb op het begin wel wat problemen gehad maar nuvis alles onder controle

                            Comment


                              #29
                              Re: 90x90x150

                              Die fitnessbank!

                              Comment


                                #30
                                Re: 90x90x150

                                - mooie dames

                                Comment

                                Bezig...
                                X