Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nanolux evsa 400watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nanolux evsa 400watt

    Korting op 420shop
    Goedendag mede hobbyisten!

    De Nanolux 400 watt uitvoering ( https://desjop.nl/index.php?action=a...000188&lang=nl )

    Een zeer mooie EVSA, die echter toch wel prijzig is. Ik was dan ook aangenaam verrast dat deze niet compleet geleverd worden.
    Je zal namelijk de mannelijke kabel missen, om je Nanolux aan te kunnen sluiten. Deze kabels zijn echter heel gemakkelijk online te bestellen, maar daar heb ik het niet zo op.

    Indien je voor dit zelfde probleem komt te staan, kun je ook bij de Gamma/Praxis een rubberen stekken houder kopen voor niet al te veel geld. Je kunt hiermee je Nanolux aansluiten op je Davin DV-12 ( in mijn geval, waarvan ik denk dat dit de meest gebruikte relais is op het moment ) en vervolgens je lampenkap aan te sluiten.

    Gamma contrastekker rubber zwart - 4.45 heb ik er voor betaald.

    Indien men de stekker omzet, houd rekening mee dat de kleuren er anders uit zien. Na veel zoekwerk online, heb ik een electricien om advies gevraagd.

    Groen = Aarde ( midden aansluiten op de lampenkap )
    Wit en grijs kan men naar eigen keus aansluiten, we hebben wisselstroom in Nederland. Draai je de stekker om, zal het apparaat niet weigeren terwijl de kleuren wel omgedraaid zijn... ( dit geld ook voor de huidige kleuren: blauw - bruin en groen/geel: zorg dat de Aarde goed zit de groen/gele kabel. Dan maakt het echt niets uit of je blauw links of rechts aansluit/of bruin....( Aarde voor de lampenkap is altijd in het midden )

    Na enkele uren testen met de Kwik 400watt, kan ik zeggen dat alles werkt naar wens.

    Mocht je overwegen om de Nanolux te kopen, wees je dan bewust dat je een mannelijke stekker moet hebben en dat deze NIET word mee geleverd. Ja ook ik baalde er van, want je koopt ten slot een nieuw product waarvan je mag uitgaan dat alles compleet is. Helaas staat deze info niet aangegeven bij het product, waardoor men voor een verassing komen te staan.

    Hopend dat men er wat aan heeft.

    #2
    Re: Nanolux evsa 400watt

    bedankt voor de info man was ook al druk op zoek naar een evsa lumatek is wel direct aansluitbaar!! misschien voor een evt volgende koop!

    Comment


      #3
      Re: Nanolux evsa 400watt

      Ja, wel erg dat je €130 betaald en er dan geen kabeltje bij krijgt...

      Misschien wel de taak van de shop om je dit even te melden...
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: Nanolux evsa 400watt

        zeker niet netjes,goed dat je dit ff meld dan gaan er hopelijk niet meer mensen de boot mee in

        Comment


          #5
          Re: Nanolux evsa 400watt

          @ Stonedepatrick: Lumatek heeft zeker goede EVSA die direct aansluitbaar zijn ( de plug and play ) en ik wou die eerst kopen...

          @ Modest: helemaal mee eens. Als dit er bij had gestaan, was mijn zoektocht naar een ander soort EVSA gegaan. Echter werkend wel een mooi ding

          @ Karpervissen: Meer dat mensen weten dat de kleur code van die draden niet veel verschillen. Hierdoor kan men de aansluiting op een "normale stekker aansluiting" doen. Ik vind het geen miskoop, gezien de voordelen. Ik kan elk soort lamp er in doen, deze EVSA zal zich aanpassen aan de lamp. Hierdoor is krom trekken van de gloeidraad verleden tijd, en kan ik ook gebruik maken van de Philips lijn lampen Gravita heeft speciale lampen voor de EVSA, echter blijf je verplicht om de Gravita lampen er in te draaien.

          Nog een belangrijk voordeel: de warmte van een normale VSA heb je niet, waardoor de EVSA bij wijze van op je tent kan staan.

          1 nadeel wat zeker niet achterwegen mag blijven: deze EVSA maakt gebruik van led verlichting. Deze verlichting is groen, en laat zien in welke stand je EVSA is. Toch blijft het licht, wat ik wel een min punt vind.

          Comment


            #6
            Re: Nanolux evsa 400watt

            Als er geen kabel (stekker) op zit om in je Davin te steken lijkt me dat een productiefout. Die zitten er namelijk wel altijd bij.
            Wij verkopen ze al een tijdje en ik heb het probleem nog nooit gehoord.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


              #7
              Re: Nanolux evsa 400watt

              Ik kan me niet herinneren dat ik geen voedingskabel (voor de EVSA zelf) erbij kreeg, maar die heb ik toch zat dus dat heb ik ook niet onthouden.
              Toch is dat slordig, dat hoort erbij.

              Ik had wel het probleem dat er geen kabel bij zat om op de lampenkap aan te sluiten, het is een min of meer aparte aansluiting. Ik ken ze als verlengkabels voor je computer apparatuur of als de kabels die bij een UPS (noodstroom systeem) horen.

              lesgnt.jpg
              (link)

              Die had ik toevallig nog liggen en 1 opgeoffert. De rechtse kant gaat in/op de kabel die uit de EVSA komt en de andere kant strip ik voor de lampenkap die schroef connectors heeft. Ik heb netjes eindaderhulsjes gebruikt om problemen te voorkomen.
              Het is dat ik die kabels ken en heb liggen anders had ik toch even raar staan kijken!

              Verder mooi apparaat.
              Ik schakel de EVSA geheel uit dus dat er groene lampjes op zitten vind ik geen enkel probleem.
              Ik vind 'm wel iets teveel herrie maken als ik eerlijk ben, dat komt door de kleine fan.
              Als je deze wil plaatsen vlakbij je woonruimte zou ik deze zeker niet aanraden vanwege de herrie, dan kan je beter een passieve nemen, maar die zijn ook duurder.
              Last edited by TP70; 28 October 2014, 09:11.
              Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

              Comment


                #8
                Re: Nanolux evsa 400watt

                Jammer dat ik er even geen op voorraad heb, dat had ik het even kunnen checken. Ik was ervan overtuigd dat de voedingskabel erbij zat maar je brengt me aan het twijfelen.

                Het nadeel van de Nanolux is het korte kabeltje die je moet gebruiken voor naar de reflector. Bij de lumatek is die kabel lang genoeg om direct aan je reflector aan te sluiten.
                De stekker die je (TP70) laat zien is een zogeheten IEC stekker. Ik verkoop die ook los zodat klanten niet hoeven te kloten met kroonsteentjes.

                Wij verkopen de Nanolux in combinatie met een Northstar kap waar al zo'n kabel aan zit. Wat het plug en play maakt. Wel zo makkelijk
                No Mercy Supply - No Mercy Shop

                Comment


                  #9
                  Re: Nanolux evsa 400watt

                  inderdaad bij roy vind je het met n leuke kap , mooie prijs ,goede klanten service en compleet dus volgende keer bij de bekendere bronnen zoeken .

                  Comment


                    #10
                    Re: Nanolux evsa 400watt

                    Ik begin spontaan te blozen
                    Zat er bij jouw wel een voedingskabel bij????
                    No Mercy Supply - No Mercy Shop

                    Comment


                      #11
                      Re: Nanolux evsa 400watt

                      jeps ,alles was mooi compleet .

                      als het zo is mag het gezegd worden he man !


                      Groetjes Steund

                      Comment


                        #12
                        Re: Nanolux evsa 400watt

                        Dan is er bij "iemand in de buurt" gewoon een foutje gemaakt. Kabel vergeten of even uitgehaald om iets te testen denk ik.
                        Even nog over die ventilator, ik had inderdaad wel meer gehoord dat die herrie maken. Kan ook niet anders natuurlijk.
                        Bijkomend voordeel is wel als het fannetje kapot gaat de EVSA automatisch uitgaat.
                        No Mercy Supply - No Mercy Shop

                        Comment


                          #13
                          Re: Nanolux evsa 400watt

                          Ik betwijfel het Roy, alles zat dicht. Pas opengemaakt bij mijn ruimte, bij de GS was niet bekend dat die kabel er bij zou zijn. Zou je het eens kunnen na kijken ? Neemt niet weg dat het een fijn apparaat is, en nu werkt zoals het moet. Ideaal was anders.

                          Ik heb de set bij desjop besteld, daar heb ik echt wel vertrouwen in ? Tevens onze plaatselijke GS die het zou moeten bestellen en net wat meer betaal ( web store of winkel met huur.. ) was de keus niet zo heel moeilijk.

                          Ik heb geen geluidsoverlast van de EVSA ?

                          Comment


                            #14
                            Re: Nanolux evsa 400watt

                            Ik denk dat ze die kabel bij de fabrikant gewoon vergeten zijn. Ik kan het nu niet nakijken omdat ik er even geen op voorraad heb. Zodra ik er 1 heb laat ik je dat even weten.
                            DeSjop is een hele betrouwbare onlineshop.
                            No Mercy Supply - No Mercy Shop

                            Comment


                              #15
                              Re: Nanolux evsa 400watt

                              Zeker weten, niets anders dan lof over desjop.nl !! En met een kleine aanpassing is het me als nog gelukt, wel mee eens dat het kabeltje erg klein is. Een 30cm extra zou niet verkeerd zijn.

                              Comment

                              Bezig...
                              X