Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • angeloo
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2009
    • 98

    #1

    Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

    Korting op 420shop
    Goedenmorgen mensen,

    Ik had perongelijk mn zaadjes op de kop gepoot maar naar mijn mening heb ik het optijd herstelt. De wortel was al goed gegroeid. Bij sommige al blaadjes. Mijn vraag is komt dit nog goed?[emoji16]

    Groeten Angelo.
    A.Bundy
  • psychedelic1988
    Retired
    • Oct 2012
    • 2796

    #2
    Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

    Het maakt geen ruk uit hoe je ze poot ik flikker ze altijd in het gaatje

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

      Als je al blaadjes hebt ben je veel te laat met planten. facepalm.gif

      Ontkiemen (eigenlijk overbodig) kun je doen tot er een 1-2mm wit puntje uit steekt.
      Dan plant je de zaadjes met dat puntje naar boven ongeveer 1cm diep.

      Als je te lang wacht, dus als er al een wortel uit komt kun je ze beter met die wortel naar beneden planten.
      Risico is dan wel dat ze met de helm op geboren worden.
      Bij de eerste methode heb je daar veel minder last van.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • angeloo
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2009
        • 98

        #4
        Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

        Als ze maar niet met een Duitse helm op geboren worden! Hahahaha. Nee maar ik had ze optijd gepoot maar onder de grond is die al wat gaan groeien. We zullen het zien ik meld het dan wel even hoe het gegaan is! In iedergeval bedankt
        A.Bundy

        Comment

        • Smowkie
          Elite Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2011
          • 2684

          #5
          Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

          Ik pot ze altijd omgekeerd met de reden die QnQ al aangaf

          Comment

          • angeloo
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Oct 2009
            • 98

            #6
            Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

            Oke er zijn er dus idd een paar met een helm op naar boven gekomen :p gaat dat vanzelf weg of hebben ze hulp nodig?

            Alvast bedankt!
            A.Bundy

            Comment

            • grinderke
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2014
              • 974

              #7
              Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

              Vanzelf niet aan beginnen prutsen

              Comment

              • angeloo
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2009
                • 98

                #8
                Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                [emoji111] Oke dankjewell!
                A.Bundy

                Comment

                • psychedelic1988
                  Retired
                  • Oct 2012
                  • 2796

                  #9
                  Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                  Het gaat egt niet altijd vanzelf en laat je ze te lang met de helm op staan gaan ze vanzelf weer kapot
                  Ik zou het 1 dagie aankijken en daarna toch heel voorzichtig die helm aftrekken LET op er zit ook een vliesje om het blad dit wil nog wel is lastig eraf gaan.

                  Comment

                  • Wietefras
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2013
                    • 4374

                    #10
                    Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                    Als je aarde vochtig genoeg is weet dat helpt je vanzelf los onder de grond.

                    Als het er toch op blijft zitten helpt wat nat druppelen ook wel om het wat los te weken. Dan haal je het er ook zo af ook, mocht het niet vanzelf gaan.

                    :edit: Ik groei mijn zaadjes de laatste tijd trouwens direct in de hydro en dan moet ik het helmpje er wel zelf afhalen. Geen enkel probleem als het wat vochtig is.
                    Last edited by Wietefras; 3 November 2014, 08:47.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment

                    • batmeid
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2012
                      • 1317

                      #11
                      Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                      Couveuse maken. Plastic zakje of folie over je pot . Daardoor blijft je lv hoog. En idd heel voorzichtig t helmpje verwijderen. Succes!
                      sigpic it is just a flower

                      Comment

                      • Iemand uit de buurt
                        T.H.C. Master
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2012
                        • 545

                        #12
                        Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                        Bedenk wel als je het helmpje met wat te veel " inzet " er af haalt, je plantje ook zal sterven. Dus wat is wijsheid ? En is 1 dag niet te vroeg om er al aan te gaan knutselen ?

                        Comment

                        • angeloo
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2009
                          • 98

                          #13
                          Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                          Ik heb er bij 4 het 'helmpje' eraf kunnen krijgen. Kijk hoe ze er morgen bij staan dan zal ik ook ff een fototje maken (y)
                          A.Bundy

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                            Is dat je achternaam, of je favoriete biermerk ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • angeloo
                              Expert Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2009
                              • 98

                              #15
                              Re: Zaadjes ondersteboven gepoot! :p

                              Oranjeboom? Hahaha ja dat is mijn achternaam ja. Niet me favoriete biermerk..is koppijnbier he :p
                              A.Bundy

                              Comment

                              Bezig...