Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

    Ik heb ook een ec voedingsmeter gekocht en die komt morgen binnen in de bus moet ik bij de plagron terra schema die ec waarden volgen ?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
    Heb je al met water van de kraan gedaan?
    Anders wat water van de kraan bij je regenwater met voeding.
    Hier ligt de ph van het kraantjes water boven de 8.5
    ik heb de ph van mijn stadswater gemeten met de ph meter en die is 7.6 kan dit kloppen of moet ik eerst ijkvloeistof kopen en de ph meter calibreren ? Het is een goedkope van op ebay

    Comment


      #92
      Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

      Dat kan kloppen, maar heb je deze van te voren nog niet geijkt?

      Comment


        #93
        Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

        Heb hem in gedistileerd water gedaan op kamertemperatuur en die heeft een ph aan van6,9

        Comment


          #94
          Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

          ja dan klopt het wel, gedestilleerd water heeft een ph van 7 denk ik dus je kan er van uitgaan dat je meting klopt.
          Dus als je dat stadswater neemt met je voeding hoeveel kom je dan uit?
          Of probeer dit morgen als je opnieuw water geeft.

          Comment


            #95
            Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

            Als je naar de site van je waterleverancier gaat kun je daar wel ergens een PDFje vinden met alle waterwaarden, ook de pH.
            Dan weet je of het klopt.
            Als je een pHmeter op de juiste wijze bewaard (met de sensor in bewaarvloeistof) hoef je niet zo vaak te kalibreren.

            5ml Terra grow is het MAXIMUM voor grote gezonde planten.

            Oke, ik zal het recht voor z'n raap zeggen dan : Je geeft te veel voeding.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #96
              Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

              Voila ec meter is binnen en ik heb een ec waarde van 0.85

              Comment


                #97
                Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                Oorspronkelijk geplaatst door growitnice View Post
                Ik gebruik regenwater met op schaal per liter water 5ml terra Grow .1ml power roots 1ml pure enzym

                dus met dat erin heb je ec van 0.85?
                kan niet kloppen volgens mij
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                Comment


                  #98
                  Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                  Hallo ben nu in in de 1ste week bloei. Hier enkele nieuwe foto's.
                  ik maak mijn voeding per 10l water aan ik heb een ec waarde van 1.35 voor de eerste week en met wat ph plus heb ik een phwaarde van6.2 Hier en daar een blad met gele of bruine plekjes
                  zou ik vanaf nu de aangegeven 1.7 ec waarde van plagron terra mogen geven of is dit nu nog steeds te veel?
                  thanks..
                  Attached Files
                  Last edited by growitnice; 13 December 2014, 17:06.

                  Comment


                    #99
                    Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                    kan dit kwaad ? Zie foto met blad ik heb een plantje waarvan de bladeren er zo uitzien ent van die grijs witte plekjes op de bladeren
                    Attached Files

                    Comment


                      Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                      Is het niet gewoon je bladvoeding die nog niet volledig was opgenomen door de bladeren voor de lamp aanging? want door de voeding kan je plekken op de bladeren krijgen als deze nog niet volledig is opgenomen.

                      Grtz Bigbuds
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                      Comment


                        Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                        ik denk hetzelfde als bigbuds.

                        Comment


                          Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                          Thanks grtz

                          Comment


                            Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                            image.jpgimage.jpgimage.jpgHallo ik zit nu al een eindje verder in de kweek ben Nu 1ste week green sensation aan het geven + 10ml pk13-14 op 10l water (Een coffeeshop houder zij me dat die pk 13-14 een extra boost heeft op de green sensation de terra bloom + royal sugar natuurlijk Ik geef iedere week 1 keer 1l puur regenwater om wat te spoelen omdat 1 plant zie foto. Mooie bloemen produceert maar de puntjes van somige blaatjes wat geel worden en van een andere plant heb in hier en daar wat een misvormt bladjes dat lichtgroen trekt. Ik heb ook denkik teveel grote bladen afgenepen. En dat ga ik denkik beter niet meer doen omdat ik gelezen heb dat ze op het einde van de kweek hun laatste voeding uit die bladen halen.
                            Ik mijn ec waarde is nu1.5 maar zal volgende week voor het 1.9 op het terra schema ik voeg nu namelijk altijd wat minder terra bloom toe
                            Zien ze er goed uit voor mijn 4 de week bloei? Thanks
                            Last edited by growitnice; 2 January 2015, 21:00.

                            Comment


                              Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                              Stop eens met pk13-14.
                              Is die shophouder gek ofzo.
                              Je Greensensation is net zo'n booster.
                              Hoop niet dat je planten affikken maar ben bang van wel.
                              Kun je bij de shophouder straks weer wiet kopen

                              Comment


                                Re: Tentje 120x120cm 2m hoog 6 planten --> toppen ofniet

                                Ok thanks ik geef die dan niet meer maar mag ik in de 2 weken voor de green sensztion gewoon wat pk geven bij de terra bloom +Enzym +power roots + royal sugar?

                                Comment

                                Bezig...
                                X