Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SpliffWiet
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2012
    • 6

    #1

    Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vraag mij af of het een realistisch doel is om in een kleine ruimte (40x60x70) met 1 plantje (evt meer plantjes, maar +-300gr/3maand) per keer (dus +- 4x per jaar) 300gram te halen?
    Kunnen jullie mij helpen bij de opbouw van een klein kastje want ik vind nergens informatie over zo'n "mini"kweek.

    Alvast bedankt!
  • grinderke
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2014
    • 974

    #2
    Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

    Ik zou voor 300gram toch zeker 3plantjes rekenen
    Bvb een 600w hps en de kast mag je adhv de afmetingen die je wil
    (en mogepijk zijn)

    Comment

    • SpliffWiet
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Apr 2012
      • 6

      #3
      Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

      Oorspronkelijk geplaatst door grinderke
      Ik zou voor 300gram toch zeker 3plantjes rekenen
      Bvb een 600w hps en de kast mag je adhv de afmetingen die je wil
      (en mogepijk zijn)
      Met 3 plantjes kan ik nog leven
      Dus dit kan ook in zo'n klein kastje?
      & hoeveel zal de kosten zijn aan energie +-? Oftewel bereken ik verkeerd maar ik lig per cyclus van 11weken aan 211euro (kan toch niet)?
      Nog altijd goedkoper dan kopen maar toch...

      Comment

      • MWay
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Sep 2012
        • 4999

        #4
        Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

        100 gram per maand zeg gemiddeld 3 kweken van 9 planten onder 600Watt in een 1,2 x 1,2 tentje bij het halen van 1 gram de Watt kun je het doen in 2 runs.
        Dus met de ruimte die je nu heb ga je dat niet redden.
        Lees eens wat kweekverslagen met een 600 Watter krijg je beetje een idee.

        Comment

        • Iemand uit de buurt
          T.H.C. Master
          MemberLucky Member
          • Dec 2012
          • 545

          #5
          Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

          40x60x70 en daar een 600watter op ... ? Ben benieuwd hoe zijn temperatuur is.

          Welke ruimte bezit je waar je optimaal kan kweken ? In regel geld, hoe groter de ruimte hoe makkelijker is om alles onder controlle te houden.
          120x120x200cm is de meest gebruikelijke tent icm een 600watt HPS. De kosten voor een 600watt zullen ongeveer 250,00 per kweek zijn.

          Over de haalbaarheid van de opbrengst ligt aan de kwaliteiten van de kweker, al vind ik het erg veel 100gram per maand kweken. 300 gram per kweek op 600watt doe je al goed als beginner, laat staan om dat in een kleiner hok te krijgen.

          Comment

          • BuTTonBaSHer
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 238

            #6
            Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

            Nee geen realistisch doel.

            Comment

            • beowulf
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 6495

              #7
              Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

              Neen, neen, en neen. Er wordt hier weer veel uit de nek gekletst, amai. Voor de lamp alleen, met electrabel green power met dag en nachttarief voor 5 weken voorgroei en 10 weken bloei op nachttarief: 61 euro. Is al 100 keer uitgerekend geweest.

              En neen. Tenzij uw kast de eigenschap heeft van een tardis, no way in hell. Zou duidelijk moeten zijn na het lezen van een aantal kweekverslagen. Ik zei lezen, foto's bekijken volstaat al. Zucht.

              Waarom rekenen in 100 gram per maand?

              Also: micro subforum: Alles over Micro Grow, Kweken in kleine ruimtes met lage wattage verlichting. "ik vind geen mini kweekverslagen".

              Comment

              • BuTTonBaSHer
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 238

                #8
                Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                61euro? Maak je een grapje of zo?

                Comment

                • Iemand uit de buurt
                  T.H.C. Master
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2012
                  • 545

                  #9
                  Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                  Ben indd wel benieuwd waarom ik 250,00 kwijt ben in een 600watt kweek en jij 61 euro...?

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                    Nee, da's niet realistisch.
                    Punt.

                    Lees kweekverslagen.
                    Dan zie je wat er geoogst wordt met welke middelen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • grinderke
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2014
                      • 974

                      #11
                      Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                      Heb je die ruimte of kast al of moet je hem nog maken of kopen
                      Zoja ik zpu dan toch voor 120*120 gaan of als het echt moet 90*90
                      En iets van sterke ventilatie
                      Ik zou dan wel voor 600w.blijven gaan en een goede soort nemen
                      4x powerplant of white widow
                      Iets dat "obrengstzeker" is
                      Die 200 of meer euro klopt zoals de meeste zeggen.
                      Met cooltubes of echt veel ventilatie boven de lamp kun je het mss wel redden (mss)
                      Last edited by grinderke; 15 November 2014, 08:53.

                      Comment

                      • Michevan
                        Expert Grower
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • May 2014
                        • 1417

                        #12
                        Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                        Waarom al aan de hoeveelheid opbrengst denken, zorg eerst eens dat de boel goed gaat groeien en bloeien etc.
                        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                        Comment

                        • MWay
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2012
                          • 4999

                          #13
                          Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                          Wat QenQ zegt word alles duidelijk namelijk.

                          Comment

                          • beowulf
                            Exquisite Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 6495

                            #14
                            Re: Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                            Tis ondertussen opgeslagen, maar nog steeds geen 250. Kan bij jullie anders zijn, ik reken het uit zoals ik de prijzen nu gemiddeld vind in belgie. Dagtarief kost ongeveer 17 cent. Nachttarief 9 cent. Draai je in voorgroei 6 uurkes per dag dagtarief, gedurende 4 weken dan is dat 6x.0.6=3.6 kwh per dag. x 32 x 0.17 = 20 euro dagtarief. Dan heb je nog 4 weken 12 uur nachttarief van de voorgroei en 10 weken nachttarief van de bloei. 12 x .6 = 7.2 kwh per dag nachttarief. 7.2 x 98 x 0.09 = 63 euro. Plus die 20 in dagtarief = 83 euro.

                            Zelfs als ge continue aan een scherp dagtarief rekent van 21 cent per kwh dan kom je voor een kweek van 4 weken voorgroei en 10 weken bloei nog maar aan een 170 euro.

                            Comment

                            • BuTTonBaSHer
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2014
                              • 238

                              #15
                              Mini kweekkastje? (+-100gr/maand)

                              Ja maak van die groei ook gelijk even 18uur.

                              Bij mij komt het in ieder geval ook rond de €250 per kweek voor alleen de lamp.

                              Stroom is inmiddels 23eurocent per kwh. En bij mij ontloopt het dag en nacht tarief elkaar maar een paar cent.


                              De pagina die je zoekt is helaas niet gevonden. Vul je zoekwoord in de zoekbox in of ga naar Home.
                              Last edited by BuTTonBaSHer; 15 November 2014, 13:41.

                              Comment

                              Bezig...