Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph en ec waarde meten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph en ec waarde meten

    Korting op 420shop
    ik ben hier nieuw op het forum en heb me de laatste tijd redelijk ingelezen over ec en ph en wil het volgende bespreken of de manier van werken juist is en ik het dus goed heb begrepen. Ik probeer geen onzinnige vragen te stellen die al op het forum staan maar zou graag bevestiging krijgen dat wat ik hier schrijf juist is en zo niet wat er anders moet.De voeding die ik gebruik is van aptus en gebruik het schema proIk heb me de laatste tijd verdiept in ph en ec meten van het voedingswater en van de potgrond.om tot een juiste ec meting van je voedingswater te komen dien je eerst het vat aan te maken met water en voeding en zonodig bij een te hoge ec verdunnen met water tot je de juiste ec heb. Hierbij moet je er dan op letten dat je kraanwater ook ec heeft en bij mij is dat 0,5 dus als ik bijvoorbeeld een ec van 1.8 wil hebben moet ik op de meter een ec van 1.3 hebben. Daarna kijk je naar de ph waarde en stel je deze bij tot 5.8 daarna is je voedingswater klaar voor gebruik. In me vat met voedingswater gebruik ik een pomp om het water in beweging te houden en een thermostaat om het water op een temperatuur van 25 graden te houden.om de ec en ph van je aarde te meten dien je een monster te nemen zo dicht mogelijk bij de wortel en bijvoorbeeld 100ml grond en 100ml demi water en dit laat je uitlekken in een koffiefilter tot je alleen de vloeistof over hebt. De ec waarde die de meter aangeeft moet je keer 1.5 doen om tot een juiste meting te komen dus een ec van 2 is 3 en de waarde van je ph is wat de meter aangeeft. Ik zie graag jullie reacties tegemoedgreetz

    #2
    Re: Ph en ec waarde meten

    Als je een ec van 1.8 wil (da's een ec voor in de bloei ongeveer) dan gooi je je vaatje vol water, daar mik je alle voeding bij, en dan ga je meten of je 1.8 hebt.
    Daarna ga je de pH aanpassen indien nodig. Op aarde zou ik niet onder de 6 gaan zitten.

    Je grond meten staat hier beschreven.
    Meestal doen we dat als je problemen ziet en je weet niet precies wat het is.

    Pomp en verwarming in het water? 't Is nogal wat.
    Hoeveel planten heb je staan ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Ph en ec waarde meten

      Oke maar zoals ik heb beschreven is dat je de ec van je water er nog bij op moet tellen? Heb amnesia haze staan 10 stuks

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      En maak per week een voedingsvat aan daarom gebruik ik die pomp en thermometer om de temperatuur op peil te houden

      Comment


        #4
        Re: Ph en ec waarde meten

        Als ik dat erbij heb geschreven : ja.
        Heb ik dat erbij geschreven ?
        Uuuh...nee, ik zie het niet staan.

        Zo heb ik het altijd gedaan.
        Er zijn vast ook wel kwekers die gaan rekenen met de EC van het water.
        In de kweekwereld is er geen uniek enig werkende manier, iedereen doet het anders.

        als ik een EC van 1.8 wil in m'n water, dan gooi ik er voeding in, en kijk of de meter op 1.8 staat. Simple as that.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Ph en ec waarde meten

          Ik zei ook zoals ik heb beschreven maar goed snap jou manier van werken ook wel want ik heb zoiets van dat je die 0,5 van je water erbij op moet tellen eigenlijk raar is omdat het water al in je vat met voeding zit dus waarom zou je dan nog die 0,5 bovenop je meting tellen

          Comment


            #6
            Re: Ph en ec waarde meten

            Precies.

            Comment

            Bezig...
            X