Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

    mooi man, zal hier zeker een voorbeeld aannemen

    Comment


      Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

      staan er toppie bij.hoe meer ze het naar hun zin hebben hoe langer de afbloei duurd.verwaarloos je ze dan zijn ze sneller klaar,maar dan heb je ook minder opbrengst.zou ze begin week8 op water dieet zetten

      Comment


        Kweek-droogkast is klaar!!

        Hallo allemaal,

        Bedankt voor jullie reacties en goede adviezen. Ik weet nu hoe ik het moet aanpakken. In ieder geval deze week (week 8) nog water met voeding. Daarna denk ik dat ik begin met spoelen. Vannacht zag ik dat de kleinere topjes allemaal al bruine pistols hebben en dat de grote langzaam beginnen. Dus het einde nadert.

        Al mijn bestelde spullen heb ik inmiddels in huis en mijn kweek-groeikastje is nu definitief af. Zie hier de foto's.

        De totale kast naast mijn bloeikast:

        SAM_0541.jpg SAM_0544.jpg SAM_0545.jpg

        De box die erboven staat is mijn ventilatorbox (100m3/h buisventilator). Deze loopt op een constante snelheid (geen controler). Alleen kan ik een aantal kleppen open en dicht zetten waardoor ik de luchtstroom binnen kan regelen. Daarnaast zit in de box ook de elektra.

        SAM_0538.jpg SAM_0537.jpg

        Aan de zijkant heb ik mijn passieve luchtinlaat, afgeschermd tegen ongedierte.

        SAM_0539.jpg

        Hier de foto's van de kast open. Er hangen 4 T5-buizen in. Blauwe groeilampen wel te verstaan. Deze hangen in een bak van Superplant.

        SAM_0547.jpg SAM_0549.jpg SAM_0546.jpg SAM_0548.jpg

        Hier de nieuwe spullen voor de volgende ronde. Gelijk de 30 liter bakken gehaald, groter past er niet in.

        SAM_0540.jpg

        Groetjes
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

          defitg kastje man,dat gaat leuk worden
          sigpic

          Comment


            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

            Dat ziet er netjes uit JFF, mooi kastje geworden. En het zeil/folie zit er ook veel strakker tegen aan dan je bloeihok

            En idd beter dat je grotere potten heb gehaald, minder last van ph schommelingen en voeding te korten. en je lampjes zien er ook mooi uit, wat voor kleur heb je erin zitten?? kleur 33 of daylight spectrum?

            Veel succes verder!!!

            Grtz

            Comment


              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

              mooi voorgroei kastje10 vrouwelijke zaadjes erin,en de beste 5 afbloeien in je bloeihok.en van de winter pijp 20 op je dak,en heel de zolder vol

              Comment


                Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                Ik ben inderdaad wel erg tevreden met het resultaat. Ik heb veel geleerd van de eerste kweek en daardoor is het hokje toch wat beter dan het bloeihokje. En inderdaad zit het zeil veel strakker. Zoals je ook kunt zien heb ik de tip van Tumble over het water in de kast zetten meegenomen. Ik heb nu een waterdichte laag zodat ik dit gewoon kan doen.

                #THC Dude#
                De lampen zijn daylight spectrum. Ik vind ze wel erg helder wit, kijkt wat lekkerder als die HPS lamp.

                #Tumble#
                Zo straks ga ik beginnen met ontkiemen van mijn 6 nieuwe zaadjes (10 wordt teveel en om er 4 weg te gooien vind ik toch echt zonde). Als ik ze dan 3 weken groei geef zijn ze klaar als de eerste plantjes droog zijn. Dus moet het precies gaan zo....

                Van de winter geen 20cm pijp op het dak hoor. Ik maak gewoon nog een 16cm pijp extra, heb ik nog meer capaciteit, hahaha. Nee, ik vind het echt goed zo, blijft voor mij gewoon voor de fun.


                Ik denk dat ik morgen of overmorgen weer wat foto's plaats van de plantjes.

                Groetjes
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                  Je zaden kan je jaren bewaren in de koelkast, dus je hoeft niets weg te gooien.

                  Maar is logisch, omdat voor groei meer blauw nodig is (dus voor ons witlicht) en die T-5 daylight spectrum buisjes leveren ook voldoende van de andere spectrums, een HPS (sont pia) zit alleen veel geel, rood en een kleinbeetje blauw in. dus je ziet idd goed het verschil tussen de specrtums die de lampen afgeven.

                  Ik ga dat zeker met intresse volgen met die T-5 buisjes

                  En is wel beter dat je een pijp op je dak heb zitten, goed voor de afzuiger, alles rechtstreeks naar buiten. Wel een beetje in de gaten houden dat de pijp niet te warm wordt.

                  Veel succes met je volgende ronde in je groeihokkie!!!

                  Grtz

                  Comment


                    Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                    WOW
                    egt nice niet normaal.
                    ben zelf ok bezig met een kast wel moet ik zeggen dat ik begin in een kleding kast
                    maar deze kast is egt nice ga zo door
                    ik ben beetje laat maar ga je zeker verder volgen.
                    je groei hokje is ok super geworden.

                    veel plezier en succes nog toegewenst

                    greetzzzzzz

                    Comment


                      Update - 7,5 weken bloei (dag 75)

                      Hier weer een update over mijn dames.

                      Totaal: 75 dagen
                      Groei (18/6): 23 dagen
                      Bloei (12/12): 52 dagen

                      Voeding:Herfst:Foto's:

                      Hier de dames samen.

                      SAM_0551.jpg

                      Hier wat schotjes over het "toppen veld". Ik schrik steeds van de hoeveelheid toppen. Hoe krijg ik dit ooit op haha.......

                      SAM_0553.jpg SAM_0557.jpg SAM_0558.jpg SAM_0564.jpg SAM_0552.jpg

                      Hier wat foto's van de toppen. Als ik er na kijk dan wordt ik echt gelukkig. Ik had echt niet verwacht zulke dikke en grote toppen te krijgen de eerste keer. Ik vind dat ze vooral er dik zijn geworden de laatste week en dat ze vooral aan de onderzijde erg gegroeid zijn. Maar zie jezelf......

                      SAM_0556.jpg SAM_0573.jpg SAM_0572.jpg SAM_0560.jpg SAM_0555.jpg SAM_0554.jpg SAM_0563.jpg SAM_0562.jpg

                      Hier de foto's van mijn nieuwste aanwinsten. De White Widows waren al na 14 uur ontkiemt, erg snel in mijn beleving. Ik heb ze allemaal eergisteren op vochtig keukenpapier gelegd en na twee dagen waren alle "witte staartjes" al tussen de 0,5 en 1 cm. Vandaag heb ik ze allemaal gepot in de lichtmix van Plagron.

                      SAM_0550.jpg
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                      Comment


                        Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                        Dat zijn zeer mooie toppen JFF, dat zal je straks zeker smaken!!!

                        Ik zou me niet druk maken over loslatende bladeren nu.

                        Ga zeker zo door man, dan zulllen ze je straks vet belonen!!!

                        Grtz

                        Comment


                          Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                          Inderdaad THC Dude. Ik kijk nu al uit naar het moment dat de eerste joint gedraaid gaat worden van mijn eigen kweekje. Ik hoop dat het echt een verschil zal zijn met de weed uit de shop.

                          Wat betreft de loslatende bladeren maakte ik me al niet teveel zorgen. Ik las dat het heel normaal was, dus dat komt goed.

                          Ik ga nu straks even troost zoeken bij mijn dames, want mijn clubje heeft net de beker verloren. Moeten even opgevrolijkt worden, haha...

                          Groetjes
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                            Vraagje tussendoor:

                            Zoals jullie weten ben ik hier bijna op het einde en groeien mijn nieuwe dames alweer voor (gisteren hun kopjes allemaal boven de grond laten zien). Ik wil voor deze nieuwe dames gebruik maken van mijn "oude" grond. Ik lees hier op het forum dat er verschillend over wordt gedacht.

                            Mijn vraag is nu of dat dit verstandig is? Ik gebruik light-mix van Plagron en hoef dus geen voedingsrijke aarde te krijgen. Ik hoop dat jullie hier wat zinnig advies over kunnen geven? En als het kan, dan ook hoe ik dit het besta aan kan pakken?

                            Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

                            Groetjes
                            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                            Comment


                              Re: Verslag eerste kweekkast zelf bouwen + kweekverslag !!

                              Gebruikte grond kun je "oppeppen" met BioBizz Pre-Mix en wormenhumus.

                              Comment


                                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X