bloei versnellen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Poem
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Nov 2014
    • 2

    #1

    bloei versnellen

    Korting op 420shop
    jupse weet er iemand hoe je de bloei kan versnellen?
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: bloei versnellen

    waar is dat goed voor.
    geld nodig?

    en neen dat gaat niet
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • grinderke
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2014
      • 974

      #3
      Re: bloei versnellen

      Wie weet helpt bananenschillen wat.
      Etheen doet dingen sneller bloeien

      Comment

      • phangngaone
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Apr 2013
        • 375

        #4
        Re: bloei versnellen

        bloei versnelle... hmmnee

        Comment

        • Wietefras
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2013
          • 4374

          #5
          Re: bloei versnellen

          Volgens mij zijn er wel trucs voor. Zoals een kortere lichtcyclus hanteren, koudere nachten of additieven toevoegen zoals Ripen, maar ik ga er vanuit dat je dan altijd kwaliteitsverlies hebt of dat je minder grammen oogst.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Re: bloei versnellen

            Omdoen voor ze klaar zijn lijkt mij de snelste afbloeimethode. Wietefras, waar haal je die info? Ripen ken ik niet, maar planten staan stil als het te koud wordt en kortere lichtperiodes helpen ook niet. Heb een ronde afgebloeid met kortere en koudere nachten. Duurde net langer.

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Re: bloei versnellen

              Ripen topic

              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • Iemand uit de buurt
                T.H.C. Master
                MemberLucky Member
                • Dec 2012
                • 545

                #8
                Re: bloei versnellen

                De enige reden die ik me kan bedenken is dat de groei te lang duurde, waardoor ruimte gebrek nu een probleem word.

                Een 12/12 systeem kan werken, om sneller door de groei heen te gaan en dus ook eerder in de bloei te krijgen. Dat ze klein blijven onder dit regime mag duidelijk zijn, dus meer nodig om tot zelfde oogst te komen.

                Kou/donker zetten kan in de bloei de laatste week, hierdoor zal de plant meer THC aanmaken: per slot wilt ze nog steeds bevrucht worden.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: bloei versnellen

                  De bloei versnellen huh..-gonst het tussen de broodkwekers-

                  "Ja, ze hebben het er over op jointjedraaien.nl".

                  "Vet man, ik ga dat in de gaten houden, misschien hebben die hobbybobs iets nieuws uitgevonden wat echt werkt".




                  (koud of donker zetten gaan ze van stil staan inderdaad)
                  Wil je een snelle 2e internodebloei, dikkere toppen dus, geef je juist meer licht aan het eind.
                  Last edited by QnQ; 24 November 2014, 08:45.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Poem
                    Zaadje
                    Nieuw Lid
                    • Nov 2014
                    • 2

                    #10
                    Re: bloei versnellen

                    ripen zou een goe gedacht zijn bedankt stemma

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door thugz
                    waar is dat goed voor.
                    geld nodig?

                    en neen dat gaat niet
                    neen geld genoeg, weed nodig zonder de topjes er uit teknippen

                    Comment

                    • Wietefras
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2013
                      • 4374

                      #11
                      Re: bloei versnellen

                      Ik heb het niet over zo ijskoud zetten dat de plant stil valt, maar een koelere nacht versnelt de bloei wel degelijk.

                      Korter licht regime ook.

                      Snap het gemekker over broodkwekers ook niet, want die doen dat niet. Die gaan voor maximale oogst en dan werkt het versnellen van de bloei alleen maar tegen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      • angel777
                        Cronic Grower
                        • Mar 2010
                        • 3409

                        #12
                        Re: bloei versnellen

                        ik heb 'n middel dat de bloei met 3 weken versneld in gunstige omstandigheden!
                        ik oogst om de 5 weken
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment

                        • Stemma
                          Exquisite Grower
                          420 Member
                          • Mar 2014
                          • 7415

                          #13
                          Re: bloei versnellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Poem
                          ripen zou een goe gedacht zijn bedankt stemma
                          Het was eigenlijk bedoeld als 'nee, niet doen'
                          Lees het hele topic maar door.

                          Voor eigen gebruik (of zoals in mijn geval, voor je gezin) zou ik dit zeker niet doen, is het voor gebruik van anderen dan hoor je hier niet op dit hobbyforum thuis.

                          Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je de bloei wil versnellen.
                          Het is een natuurlijk proces. Als je een goed effect wil hebben
                          zal je hier geduld voor moeten opbrengen.

                          Als je geld genoeg hebt kun je ook een fatsoenlijke coffeeshop zoeken
                          en daar je wiet kopen ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          • angel777
                            Cronic Grower
                            • Mar 2010
                            • 3409

                            #14
                            Re: bloei versnellen

                            inderdaad.
                            als je toch geld genoeg hebt waarom dan nog zelf kweken.
                            alleen broodkwekers willen sneller kunnen oogsten zodat de winsten hoger worden.
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment

                            • Kwasimodo
                              Grower
                              Nieuw Lid
                              • Jul 2014
                              • 688

                              #15
                              Re: bloei versnellen

                              Koudere nachten kunnen ook verkeerd uitpakken.
                              Als de nachttemperatuur te veel naar beneden afwijkt van de dagtemperatuur dan wordt vrij snel `het dauwpunt´ bereikt, waarbij het gewas in de donkerperiode nat wordt.
                              De kans op (top)rot verhoog je hiermee aanzienlijk.
                              Kijk eens op een `dauwpunt` calculator, dan weet je bij welke temperatuur het dauwpunt wordt bereikt.
                              Je moet alleen de dagtemperatuur en de relatieve vochtigheid in te toetsen en de calculator geeft het dauwpunt aan.
                              Blijf voor alle zekerheid 2 graden C hoger in de nachttemperatuur dan de berekende dauwpunt temperatuur.
                              Last edited by Kwasimodo; 24 November 2014, 12:40.
                              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                              Comment

                              Bezig...