Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

    Korting op 420shop
    Nadat ik in 3 afjes wat toprot heb ontdekt , 2 x zijtop en1 hoofdtop, en verwijderd heb vroeg ik me af of meer mensen dan maar oogsten bij clear trichomen misschien 5% milky.

    Ik heb hier vervolgens op gegoogled en kwam op wietforum terecht, waar men om een andere reden wilde oogsten met clear trichomen. Er werd aangeraden om 'Ripen' te gebruiken om versneld af te bloeien.

    Toen ik op Ripen ging zoeken
    http://nl.eurohydro.com/ripen.html
    Las ik
    ------------------------------------------------

    GHE Ripen

    Ripen

    Voor alle groeimethodes: hydrocultuur en aardeteelt.
    Meststof voor het eind van de bloeifase


    Ripen is een veelomvattende meststof, die wordt gebruikt aan het einde van de bloeiperiode. Het is speciaal ontwikkeld om het rijpingsproces te bespoedigen, terwijl het gelijkertijd de hoeveelheid actieve bestanddelen vermeerderd bij medicinale, aromatische en culinaire planten. Deze formule wordt in de tuinbouw als een krachtige oplossing genoemd.
    Ripen is een door onze onderzoekers een met de grootste zorg samengesteld mengsel van minerale zouten en buffers, wat in dit stadium van de groei is, is nauwkeurigheid van het grootste belang. Het gewas, dat inmiddels aan het eind van zijn leven is, is vaak verzwakt en zijn vermogen tot assimilatie in deze fase sterk verminderd is.

    Ripen werkt op verschillende niveaus

    Het geeft de plant een duidelijk teken, dat zij aan het eind van haar leven is.
    Hierdoor reageert de plant in een laatste poging zich te vermeerderen met een versnelde bloei - en vrucht afzetting.
    Het dwingt de plant haar weerstand te verhogen, met als gevolg een vermeerdering van de hoeveelheid actieve bestanddelen.
    Het geeft de plant alle mineralen, die zij nodig hebben in deze voortplantingsfase.
    In het geval van ophoping van nitraten of micro – elementen, helpt het deze overschotten te metaboliseren, hetgeen de smaak van de oogst ten goede komt.
    Deze meststof heeft vele eigenschappen

    Buiten geeft Ripen de mogelijkheid de oogst snel af te ronden voordat het bedorven wordt door vochtige of koude weersomstandigheden.
    In de kas helpt het u het eind van de cyclus te stroomlijnen door de traagste planten een extra zetje te geven.
    In geval van ernstige schimmels of insecten geeft het u de mogelijkheid de natuurlijke voortgang te bespoedigen om nog te kunnen oogsten wat er nog te oogsten valt.
    Het vermeerderd het gehalte aan actieve bestanddelen van medicinale, aromatische en culinaire gewassen.
    ---------------------------------------------------------

    Dit lijkt wel een wondermiddel ?

    Hier op het forum kom ik een bericht van 2011 tegen of je het kan mengen, maar geen ervaring met 'Ripen'. Misschien is het troep of werkt het niet of juist fantastisch?

    Wie kan mij iets meer vertellen ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

    Wij van WC-eend...

    Ripen is rommel, het vernietigd de trichomen.
    Ik heb even geen tijd om te zoeken voor je, maar er zijn wel wat macrofoto's in omloop waarop dit goed is te zien.
    Meen me te herinneren dat er op WF ook wat staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

      Als je langzaam droog dan rijpen je toppen nog klein beetje door daarom is ook beste langzaam drogen
      P.s met Rippen rook je die zooi op
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

        Bedankt Q en Bella,
        Ik dacht ook al als het werkt zou het hier toch geadviseerd worden ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

          Wel nee hier zitten echte kwekers geen Groot kwekers zoals op Wietforum daar draai alles om de euro's
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

            Waar ik wel benieuwd naar ben, is het effect van bananen (de echte bananen).
            Die geven ethyleen (of etheen?) gas af, waardoor fruit en andere bloemen in de omgeving sneller rijpen. Daarom zijn bananen in de fruitschaal vaak de boosdoener voor rottend fruit; te snel doorgerijpt.
            Dat gas werkt ook op bloemen en andere planten, dus ik ben benieuwd hoe dat bij wiet werkt als je een paar bananenschillen onder de plant neergooit. Natuurlijk wel weer een rotfestijn, maar ooit moet het getest worden!
            Ik ga er aankomende zomer mee aan de slag.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

              Ik ben benieuwd LR2, handige test. Dat ethyleengas is idd ook een soort ripen.

              Comment


                #8
                Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                Mmmm, krijg toch ineens trek in een banaan
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                  Is er geen kustmatig etheengas?

                  Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                    Ja, de naam hiervan is Ethefon geloof ik. Is onlangs nog in het nieuws gewest ivm de perenoogst...

                    Comment


                      #11
                      Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                      Als lr2 die test houd komen we mss een wonderproduct tegen
                      Als het bij fruit en bloemen werkt

                      Comment


                        #12
                        Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                        Ethyleen is een planthormoon, dus als wiet dit hormoon gebruikt om z'n bloemen af te rijpen kan dit wel succes hebben.
                        De stof zou effect moeten hebben op de vorming van eiwitten die voor THC productie instaan,om het beoogde resultaat te bekomen.
                        Maar is de vorming van THC geen complexe reactie, kan de simpele toevoeging van ethyleen voldoende zijn?
                        Volgens mij blijven tijd en licht toch belangrijke factoren, de trichomen moeten verkleuren. Er wordt voldoende vermeld dat thc onder invloed van licht omgezet wordt naar cbd... Dus of ethyleen dan wel een effect heeft, zal een testje idd moeten uitwijzen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                          Het gaat mij niet om de verkleuring, maar om de bloemgroei die versneld moet worden.
                          THC vorming is al gebeurd, en wordt de laatste weken alleen 'onderhouden' door de plant.
                          Wiet gebruikt dit, al eeuwen, maar in welke mate het effect heeft staat nog open. Monty deed ooit een test om te kijken of het geslacht te beinvloeden was bij zaden, dat was niet het geval.
                          Bij andere planten, die bloemen maken heeft het wel effect, in zekere zin. Ik ben erg benieuwd hoe dat bij wiet uitpakt. Een binnentest zou ideaal zijn, maar daar doe ik niet zo vaak aan. Meer tests, betekent duidelijker resultaat.
                          Dus als iemand zich geroepen voelt; be my guest!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Bedankt Q en Bella,
                            Ik dacht ook al als het werkt zou het hier toch geadviseerd worden ?
                            Ik heb zelf geen mening ( en geen ervaring), maar een internet vriend zweert bij ripen.

                            Ik snap alleen niet waarom Bella zegt, dat je die rommel rookt.
                            Zoals ik het volgens die vriend toe moest passen, moet je een aantal dagen voor de oogst stoppen met ripen ( en andere voeding), en dan alleen nog maar water geven.
                            Het beroemde spoelen.

                            Ik gebruik nu 1 component aarde en topbooster. (house & garden) En mijn probleem is vooral dat ik niet weet, of je daar dan zomaar ook nog ripen aan toe kan voegen.
                            En ripen is niet specifiek voor wiet, dat is dat spul van house en garden wel.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                            #15
                            Re: Versneld afbloeien met 'Ripen' meststof in eindfase, iemand ervaring ?

                            Ripen gebruik je in noodgevallen, niet bij gezonde planten.

                            Stemma, heb je deze pagina op WF gelezen ?
                            Daar staan wat pro's en cons.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X