Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ga binnenkort - hopelijk deze week nog - beginnen met het ontkiemen van mijn eerste zaadjes. Omdat ik tot op heden alleen cannabis van de apotheek heb gebruikt, wilde ik graag beginnen met 5 (het liefst allemaal verschillende) soorten. Omdat ik zo snel mogelijk van mijn apotheek-kosten af wil, heb ik besloten dat ik deze eerste keer een zo kort mogelijke cyclus wil draaien. Ik weet dat dit gevolgen gaat hebben voor de opbrengst, maar als ik een 10 gram per plantje haal ben ik al tevreden. (Dat lijkt me toch wel realistisch? ) Het gaat me erom dat ik in relatief korte tijd verschillende soortjes kan uitproberen. Dan kan ik me de volgende ronde richten op degenen die me aanspreken en naar een hogere opbrengst streven.

    Ik heb de volgende zaadjes besteld:
    5x CBD Yummy gefeminiseerd van CBD Crew (Sativa dominant)
    5x Hawaii Maui Waui gefeminiseerd van Nirvana (Sativa dominant)
    3x Euphoria gefeminiseerd van Royal Queen Seeds (35%Sativa/65%Indica)
    3x Auto Blueberry autoflower van Dutch Passion (Sativa/Indica)
    3x Sweet Moby gefeminiseerd gratis gekregen van Zamnesia

    Ik heb een zaadjes/stekken ruimte van 48x78x35cm met 2 TL lampen van 18 Watt.
    Ik heb een ruimte voor een moederplant van 78x35x120cm met 2x 55W PL lamp
    Daarnaast heb ik groei/bloei ruimte van 78x78x176cm met een 400W HPS in een cooltube armatuur.

    Nu mijn vragen:
    Kan ik deze soorten (ik denk dat ik die gratis zaadjes nog even laat liggen, dus dan zou het om de bovenste 4 gaan) tegelijk kweken? Dan zal ik van iedere soort 1 zaadje planten. (En dan van een soort een extra zaadje, om de vijfde pot mee te vullen. )
    De blueberry is een autoflower, ik zit er zelf aan te denken om deze, als ze met z'n allen in de bloeiruimte staan, die extra 6 uur te geven door haar iedere dag op een vast tijdstip te verplaatsen naar de moederplant ruimte. Is dit verstandig? Of zal ik de plant dan alleen maar onnodig stressen? Zou ze evt. meekunnen op de 12/12 cyclus? Zal zij erg in de war raken als ik haar een keer vergeet of niet thuis ben en daardoor later verzet?

    Ik wil de kweek zo snel mogelijk draaien door de groeitijd in te korten. Zou 1 week voorgroeien genoeg zijn? Of zou ik bijvoorbeeld met 3 of 4 dagen groeien mijn doelen ook al wel halen? Mits alle andere dingen goed gaan natuurlijk.

    Dan nog mijn laatste vraag: Is het wegens de verschillende soorten in de kast verstandig om ze te toppen/scroggen o.i.d? Of kan ik ze lekker laten gaan en doen wat ze willen?

    Excuses voor mijn lange verhaal en vele vragen, maar er zijn veel dingen waar ik nog niet helemaal zeker van ben. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

    - VapingMMJ



    Nog wat extra info:
    Ik gebruik eerst stekaarde en daarna Plagron Royalmix met Alga Bloom zodra de plantjes aangeven wat extra's nodig te hebben. Ook heb ik een Root Stimulator van het huismerk van Organic Earth voor de start. Als de plantjes te groot worden voor de kleine potjes waarin ze starten, zal ik overstappen naar 11L potten. Verder verpot ik ze niet.
    Last edited by Lacy LaPlante; 25 November 2014, 15:46.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

    #2
    Last edited by Kwasimodo; 25 November 2014, 16:22.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

      Meteen de zaadjes in de definitieve pot zaaien, meteen onder "het grote" licht zetten, en de klok een paar dagen op 20/4 tot alles boven is, daarna meteen op 12/12.
      Niet overpotten, niet toppen en niks aan knippen, buigen, scroggen of whatever.
      Da's de snelste manier.

      Zou die autoflower lekker bewaren, voor als je een keer een draai gaat doen met alleen maar autoflowers.
      Of voor buiten, waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

        Bedankt voor je reactie, hier heb ik wel wat aan.
        Ik dacht zelf ook al wel dat het hele "autoflower verplaatsen plan" vermoedelijk niet zo makkelijk zou zijn als dat het in mijn hoofd klonk. Ik denk dat ik daar dan maar vanaf zie. Is het nog een idee om haar gewoon mee te laten draaien op 12/12, of wordt het dan echt helemaal niks?

        Die cooltube heb ik niet specifiek aangeschaft, maar hij zit nu eenmaal in de kast. Ik zal eens even kijken of het inderdaad verstandiger is om hem eruit te halen. Ik zat sowieso te denken om hem misschien alleen 's zomers te gebruiken.

        De bloeitijd lijkt redelijk gelijk te lopen, maar ik zou het op zich ook geen probleem vinden als hier wat verschil in zit. Of zie ik nu iets over het hoofd? Qua voeding toedienen moet ik dat dan wel in de gaten houden ja, maar als ik gewoon alles goed noteer dan moet dat toch wel goed komen lijkt me.

        De grootte van de plant en de lampafstand is iets waar ik me wel druk om maak. Toppen lijkt dan dus de beste optie te zijn om de plantjes een beetje tegemoet te komen.

        Dat de tijd van zaad tot oogst altijd langer duurt dan dat de zaadverkoper aangeeft, had ik hier elders op het forum al gelezen, dus dat neem ik wel mee.
        Wat zou volgens jou de minimale voorgroeitijd zijn die ze nodig hebben? Of is dat zo'n vraag waar niet echt een antwoord op te geven valt?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        @QnQ, bedankt, dat klinkt als een helder plan!
        Ik ben idd op zoek naar de snelste manier, dit klinkt wel als een goede manier om te starten.
        Zal ik geen last van problemen door hoogteverschillen krijgen als ik ze verder niet top e.d.?
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

        Comment


          #5
          Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

          Bij sommige kasten -ik dacht onder meer bij G-tools- zit de cooltube standaard ingebouwd en is de configuratie hierop compleet afgestemd.

          Het zou me niks verwonderen dat je een G-kit 400 hebt aangeschaft, gezien de opgegeven maten.
          Klopt dat?

          In dat geval zou ik de cooltube gewoon laten zitten.
          Last edited by Kwasimodo; 25 November 2014, 17:16.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment


            #6
            Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes


            Ik heb inderdaad de Gkit 400 Combi staan. Ik heb met korting een showmodel gekocht en de cooltube zit inderdaad ingebouwd geloof ik. Ik heb net even gekeken en ik denk dat ik niet zoveel keus heb, want ik heb geen idee hoe ik hem zou moeten verwijderen.
            Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

            Comment


              #7
              Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

              Dan heb je toch een keurige multifunctionele kweekruimte.
              Na enige ervaring oogst je elke tien tot veertien weken, afhankelijk van de soort, ergens tussen de 300 tot tegen de 400 gram wiet.
              Ik hoop voor jou dat je die hoeveelheid niet op je eentje op rookt.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                #8
                Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                Zag bij je voeding dat je geen booster erbij hebt.
                Zou Greensensation nemen van plagron gezien je ook al Alga Bloom gebruikt.
                Ga je anders wel wat grammen schelen.
                Succes!

                Comment


                  #9
                  Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                  @Kwasimodo:
                  Ik ga naast verdampen ook tinctuur en/of olie maken, dus dan heb ik wel wat meer nodig. Daarnaast zou ik het niet erg vinden als ik niet het hele jaar door hoef te draaien, dus ik bekijk het wel een beetje. Ik ben hieraan begonnen om medicinale redenen en wil ook proberen om langzaam alle farmaceutische pillen af te bouwen. (In overleg met een arts, natuurlijk.) Ik ga dan vrijwel zeker stijgen in mijn cannabis gebruik, maar dat heb ik liever dan die chemische troep.

                  @MWay:
                  Ik heb heel lang getwijfeld over Green Sensation en uiteindelijk in een growshop advies gevraagd, daar werd me verteld dat ik het niet direct nodig heb. (En in principe klopt dat ook, zover ik het begrijp.) Toch blijft het in mijn hoofd spoken, omdat ik er zoveel goede dingen over gelezen heb. Ik moet nog wat spullen online kopen, misschien doe ik er dan toch maar een klein flesje bij om het uit te proberen.
                  Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                  Comment


                    #10
                    Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                    3-4 keer green sensation toevoegen merk je echt wel. Zelfs de dag erop zie je het verschil. Je moet dan wel wachten tot de bloei er goed in zit, rond week 6. Je wil een snelle ronde, maar kiest wel voor overwegend sativa genen. Die bloeien gemiddeld 2-3 weken langer.
                    Sweet seeds heeft green poison. Heb ik 1 keer geprobeerd en die was op 7 weken afgebloeid, 11 weken in totaal. Sneller gaat het echt niet gaan.

                    Comment


                      #11
                      Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                      Ik denk dat dat dan betekent dat de Green Sensation op mijn boodschappenlijstje komt.
                      Ik begrijp dat 'snel' in het kweekwereldje niet echt bestaat, maar ik bedoelde het meer relatief. Ik weet dat het wel even zal gaan duren, maar ik wil wel wat tijd winnen waar ik kan, en naar mijn idee is de groeiperiode de enige manier om dat te doen zonder al te veel kwaliteit in te leveren. Kwantiteit heeft geen prioriteit op dit moment, dus daar kijk ik nu niet echt naar.

                      Zoals ik iets naar boven al aangaf, wil ik proberen om zo snel mogelijk onafhankelijk te zijn van de apotheek. Deels om de kosten en deels voor mijn eigen welzijn, wat indirect ook weer samenhangt met de kosten. Doordat de medicinale cannabis zo duur is, ben ik niet in staat om de hoeveelheid te gebruiken die ik eigenlijk nodig heb, waardoor de pijn dus maar deels verlicht wordt. Na zo'n 8 jaar chronische pijn is iets beter dan niets, maar wat mij betreft kan het niet snel genoeg gaan. Ik ben er zo onderhand wel aan toe.

                      Ik heb geduld omdat ik weet dat het het waard gaat zijn en aan de andere kant kan ik niet wachten. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben hierzo.
                      Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                      Comment


                        #12
                        Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                        Ik zou dan toch normaal starten, met 3-4 weken groei. Het resultaat zal er naar zijn. Desnoods zet je daar zo'n snelle indica bij en kan je die al eerder oogsten. (je kan in het droogproces met een paar topjes ook al cheaten door ze te microgolven)

                        Het is zonde, zo'n half gevulde tent.

                        Comment


                          #13
                          Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                          Ja misschien doe ik dat wel, ik zat zelf ook al even te denken om evt. een selectie te maken van langer voorgroeien en een of twee turbo-plantjes.
                          Ik kan natuurlijk altijd nog even wat Indica zaadjes bij bestellen, die heb ik zo in huis.
                          Hmm...
                          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                          Comment


                            #14
                            Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                            @VapingMMJ:

                            Olie en tinctuur.

                            Alcohol extractie is vrij duur, vanwege de hoge prijs voor "zuivere" alcohol.

                            In mijn schooltijd moesten we bij scheikunde practica bepaalde stoffen (vetten) met ether extraheren in een Soxhlet-apparaat.
                            Van de oplosvloeistof ether was maar een bescheiden hoeveelheid nodig.

                            Ook met relatief weinig zuivere alcohol kan met een Soxhlet-apparaat hasj-olie worden gewonnen.

                            De alcohol verdampt in zo'n apparaat door verwarming, condenseert in de koeler, loopt door de te extraheren materie, warmt weer op, verdampt, condenseert enzovoort.
                            Het is gewoon een continue proces met relatief weinig alcohol, die keer op keer verdampt, condenseert en door de materie druppelt.

                            In theorie kun je het proces net zo lang herhalen als je wil.
                            Je kunt zelfs tijdens het proces de te extraheren materie verversen tot het moment waarop de alcohol verzadigd is.


                            Alleen een Soxhlet-extractor kost ongeveer 200 euro.
                            Maar dat geld heb je snel terugverdiend, omdat je de verdampte alcohol keer op keer laat condenseren..

                            En het is minder risicovol dan werken met gas, waarbij je je ook altijd moet afvragen welke schadelijke additieven in het gas zitten.


                            Last edited by Kwasimodo; 28 November 2014, 08:32.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                            Comment


                              #15
                              Re: Advies gevraagd bij een korte cyclus draaien met verschillende soortjes

                              @Kwasimodo:
                              Dat de zuivere alcohol behoorlijk prijzig is, dat weet ik. Van dat Soxhlet-apparaat heb ik nog nooit gehoord, bedankt voor de tip! Dat ga ik t.z.t. eens even uitzoeken. Dat zou zichzelf inderdaad vrij snel terug verdienen, en het klinkt ook een stuk veiliger. Ik krijg op dit moment de tinctuur nog van iemand anders, maar het is de bedoeling dat ik wat onafhankelijker ga worden wat dat betreft.

                              @Beowulf:
                              Ik heb er nog eens even een nachtje over geslapen en ik heb besloten dat ik bij mijn eerste ronde toch maar voor een 'half gevulde tent' ga. Dan ga ik me in de toekomst richten op meer oogst.
                              Misschien dat ik ze wel een weekje laat voorgroeien ofzo, ik ga eerst eens even bekijken hoe het allemaal gaat.
                              Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

                              Comment

                              Bezig...
                              X