Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stress met zilverwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stress met zilverwater

    Korting op 420shop
    Ik las net iets betreffend supercroppen door stress te bezorgen via de takken wat te plooien tot net geen gekraak.
    Daardoor zou de thc % verbeteren.
    Maar dat lijkt me wel best wat makkelijk te verprutsen.
    Dat je via zilverwater (product voor fem zaad te maken) voor stress zorgt tot herma toe is me wel duidelijk maar stel dat je een sterk verdunde versie invrijft op een reguliere plant , de sram ofzo ver weg van de toppen.
    Voor zover ik weet zijn er geen verschillende soorten stress
    Dus zou dit werken ?
    2 de las ik veel supercroppen voor meer thc maar aangezien door de bezorgde stress de plant meer etheen gaat aanmaken probeert de plant dan ook niet zichzelf snelle te laten afbloeien? En verbetert de bloeitijd dan ook niet?
    Last edited by grinderke; 7 December 2014, 19:48.

    #2
    Re: Stress met zilverwater

    Natuurlijk bestaan er meer dan 1 soort stress, denk aan licht regime of toch te veel voeding: 2 soorten en zo zijn er nog wel aantal meer...

    Zilver water is zoals je aangaf bedoeld om vrouwlijk zaad te maken, lesbian bestuiving. Idee is: 2 vrouwtjes zal nooit een mannetje kunnen geven. Wat de meerwaarde is om meet THC van uit deze methode te vergaren is mij onduidelijk, ik zou hier zeker niet te veel mee klooien.... Bedenk dat Seed Breeders er jaren over doen om een stabiel soortje op de markt te brengen, en als zilverwater echt meer THC zou geven: waarom gebruikt niemand anders dat er voor...?

    THC kun je door gerichte stress laten verhogen, denk aan laatste week donker zetten. De dame denkt mijn einde is nabij, dus laat ik nog wat thc produceren wie weet dat ik bestoven word. Sommige Klieven de dame op eind, om zo de productie van THC te verhogen. Hoe je draait went of keert: het is en blijft stress. Langer dan 14 dagen stress kan een Hermafrodiet afleveren, dus zorg dat je nooit langer dan 14 dagen stress veroorzaakt aan je dame: zaadjes en kwaliteit verlies is niet wat men wilt..

    Daarbij moet je ook niet het wiel opnieuw willen uitvinden, mensen zat en projecten zat... Super cropping is een methode om meer opbrengst te behalen, niet zo zeer voor meer THC.

    Comment


      #3
      Re: Stress met zilverwater

      Sugar royal van Plagron dit zorgt ervoor dat de plant denkt dat ze droog staat.

      Comment


        #4
        Re: Stress met zilverwater

        Ik ken de Sugar Royal zelf niet, bedoel je met droogstaan dat ze meer water kan voorduren of dat ze denkt dat het einde nabij is ? Meest voorkomende fout is meer water geven dan noodzakelijk is, vandaar dat ik het even vraag

        Comment


          #5
          Re: Stress met zilverwater

          De plant denkt dat ze droog staat maar staat dat niet doordat je gewoon je watergift blijft toedienen.

          Comment


            #6
            Re: Stress met zilverwater

            en je uiteindelijk 1 grote berg schimmel overhoud???
            de plant kan niet meer water verwerken hierdoor al gaat ze volgens dat schrijven of zeggen meer water opnemen
            drink zelf eens teveel water tot je propvol zit en blijf eens drinken........
            wat gebeurd er als jij niks meer kan drinken omdat je al te veel gedronken hebt? (gewoon water, dus geen alcohol)
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Stress met zilverwater

              " Enkele toegepaste aminozuren hebben hetzelfde effect als droogtestress in de laatste weken van de bloeifase. Bij droogtestress krijgt de plant de indruk dat hij verdroogt waardoor hij versnelt afrijpt en zich beschermt tegen uitdroging door meer hars / kristallen aan te maken. Sugar Royal heeft hetzelfde voordeel als droogtestress, zonder het risico dat de plant te weinig water krijgt. Afhankelijk van de ontwikkeling zal de plant een week eerder geoogst kunnen worden. "

              Je bespaart 1 week als je de info van Plagron mag geloven. dat effect kun je dus ook laatste week geen water en licht geven bereiken, en dan ben je maar 1 week meer kwijt als ik het goed begrijp. Daarbij geef je wel water, maar als de plant denkt niets te krijgen: hoe zit het met verdampen van het water. Natuurlijk zal de HPS zijn werk doen, maar laat de plant het water nog wel verdampen omdat ze zo druk is om meer thc aan te maken?

              Comment


                #8
                Re: Stress met zilverwater

                ja ze blijft gewoon haar ding doen.
                Ze denkt alleen dat ze droog staat maar dat staat ze niet doordat je gewoon water blijft geven hierdoor trigger je alleen de aanmaak van thc
                Ivm schimmel je planten in de laatste 2 weken goed in de gaten houden drink ze niet meer gaat ze gewoon om en je LV laag houden.
                En een strain kiezen die niet schimmelgevoelig is.
                Geef dit mee vanaf de derde week groei tot met laatste week voor het spoelen en ik gebruik de 1/2 dosis.
                Bij sativas beginnen met 1/3 dosis en zul je nooit de hele dosis halen hooguit de halve.
                Bij te veel zullen je bladpuntjes verbranden.

                Comment


                  #9
                  Re: Stress met zilverwater

                  Het isdee is dus :
                  Middelen als zilverwater en vele anderen geven stress -
                  Door stress hogere tch en/of obrengst
                  Ik bedoel het als suppercroppen voor buiten
                  Want het wiel om te supercroppen buiten of guerilla is momenteel nogal vierkant
                  Takjes kraken en afplakken met ducktape bij 2-3 m reuzen, mij niet gezien
                  Overal 2m lange plastic zwarte zakken overtrekke ehhh
                  Stam klieven, sommige zeggen pas op net bladeren afdoen
                  Voor wondes waar toprot in kan
                  Als je de stam klieft heb je dan toch ook veel gevaar
                  En dat klieven gaat wss ook niet zo simpel/snel
                  Om deze redenen lijkt me een vloeibare stressmaker enorm interesant
                  Hopelijk is men idee wat duidelijker nu :beer:

                  Comment


                    #10
                    Re: Stress met zilverwater

                    Super croppen geeft geen verhoogde omzet door de stress, maar door het beter benutten van de ruimte en de afstand tot het licht.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Stress met zilverwater

                      Sorry voor enige onduidelijk heid
                      Dit soort supercroppen
                      http://www.rollingstoned.nl/supercroppen-zo-moet-het/

                      Comment


                        #12
                        Re: Stress met zilverwater

                        Supercroppen kan op vele wijze bv door stekken te trekken in de derde week bloei en die te wortelen en te reveggen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Stress met zilverwater

                          Jammer dat al die cropmethodes vooral indoorgericht zijn
                          Is er dan geen buitenkweekmanier behalves stam splijten
                          Of is dat stress water alleen.al een mss mogelijkheid?

                          Comment


                            #14
                            Re: Stress met zilverwater

                            Zoveel mogelijk toppen tot de bloei.

                            Comment


                              #15
                              Re: Stress met zilverwater

                              Die site moet je gewoon niet lezen voor kweekinfo. Elke keer als ik daar artikeltjes van zie dan staan ze weer vol nonsens.


                              Al dat gedoe als supercroppen, LST, main-lining en scroggen is erop gericht om de toppen van de planten zoveel mogelijk op gelijke afstand onder het licht te krijgen. Buiten heb je dat soort fratsen niet nodig omdat de planten geheel in het zonlicht staan.

                              Klieven, droog zetten en extra lang in het donker zetten zijn technieken om het THC gehalte op het eind te verhogen. Of ze werken vraag ik me af, maar daarbij is inderdaad het idee dat de plant als laatste redmiddel nog wat gaat doen om voor overleving te zorgen. Dat is dus een totaal andere insteek dan croppen en dergelijke.

                              Dat zilverspul is ook giftig. Dat moet je zeker niet op je planten spuiten als je ze nog wil oproken.


                              Een stek nemen van een plant in bloei en die reveggen heet overigens "monster croppen". Dat is weer iets heel anders.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X