Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

    Oorspronkelijk geplaatst door grinderke View Post
    80*3 is 240
    Ik denk eerder 3*8w is 24w
    Al bij al nogal weinig lumen
    Die 3 komen evereen met 1 tornadotjes van 23w
    Zou zomaar kunnen want weet eerlijk gezegd niet echt wat het inhoud dat er op de verpakking staat 8 = 80.. maar 24 watt. Is dat dan niet erg weinig? Of werkt dit ook wel redelijk goed.. wat betreft de lumen. Op de verpakking stond toch echt iets meer als 800 per lamp.. Daar heb ik nog op gelet bij het aankopen ervan.. ik wou dit zo hoog mogelijk hebben.

    Als ik terugdenk aan wat ik heb gelezen zou ik dan niet er vanuit kunnen gaan dat ik ooit meer als 50 gram van 1 plant haal?

    Ik had eigenlijk zo iets van. Als ik 100 gram kan oogsten uit deze 2 is mijn eerste kweek meer als geslaagd.. ik denk dat ik dat nu maar even bij moet werken. Ik dacht namelijk echt van wow.. 3 spaarlampen erboven lijkt me lang niet zo slecht..

    De volgende reacties zullen waarschijnlijk wel erg leerzaam worden.. haha

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik zal na de kerst eens even kijken naar die tornado lampjes. Er zijn wel veel mensen die het erover hebben.. zal wel niet voor niks zijn toch.
    En zo slecht kun je het niet bedoelen anders had je de moeite niet genomen om mijn topic te bezoeken.. toch. Ben iedereen dankbaar dat ze me op weg helpen naar een goede oogst.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Er schiet me nu zo even wat te binnen. Ik werd er gewezen dat ik mijn planten niet moet benevelen omdat anders mijn blaadjes zouden kunnen verbranden..

    Zou dit misschien de reden kunnen zijn waarom het bij mij wel goed is gegaan tot nu toe? Het lijkt wel een beetje vanzelfsprekend dat dit niet gebeurt omdat mijn lampjes simpelweg wat minder zijn als de gemiddelde kweker hier op het forum.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Dag mede kwekers,

    Ik was een dagje naar mijn schoonouders om eens lekker te eten en te borrelen bij een kerstboom. Toen ik terugkwam stond ik toch even te kijken naar mijn plantjes. Zoiets als: "Als de kweker van huis is dansen te topjes op tafel"

    Naar mijn idee zijn was het tijd voor een update met wat foto's.
    Je kunt zien dat sommige bladeren bovenop een enorme kromming hebben deze zijn tegen de touwtjes aan gegroeid. De rest hangt omdat ik ze net eens even goed besproeid heb. Dit om te kijken of ze nu weer langzamer gaan groeien. Zo ja dan moet ik toch maar eens overwegen om te stoppen met deze manier van voeding. Ook kan ik de ene plant wel benevelen en de ander niet zodat ik het verschil kan zien. Ze staan helaas samen in 1 pot dus zal ik dit bij een andere kweek kunnen proberen. Maar dat zien we dan wel weer. Ik wil eerst weten wanneer er topjes aan mijn plant beginnen te komen. Het zal jammer zijn als het niet gebeurt..

    En wat zijn eigenlijk die witte puntjes op mijn stam hierover heb ik volgens mij nog niks gelezen. Dus als iemand weet waarom die er zitten en/of ze slecht zijn voor mijn plant. Ik ga ook maar eens op avontuur via dit forum en Google wat het kan zijn. Het is me net pas opgevallen wat voor rare knobbels er wel niet op zitten.



    En nog een fijne kerst allemaal!!!
    Attached Files
    Last edited by bleuferry; 25 December 2014, 18:59.

    Comment


      #17
      Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

      - 2 planten in 1 pot ?

      Comment


        #18
        Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

        Leuk scrognetjes

        Comment


          #19
          Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

          100gram? Nee met die 24w mag je blij zijn met 10gram en dan moet alles al heel goed verlopen.
          Ik zou zoals je vanplan beny snel grotere spaarlampen kopen
          Action ofzo
          Last edited by grinderke; 26 December 2014, 09:22.

          Comment


            #20
            Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

            Ik heb nu met mijn microkweek onder tl 103 gram geoogst met 144watt

            Comment


              #21
              Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

              Oorspronkelijk geplaatst door vrankmeister View Post
              Ik heb nu met mijn microkweek onder tl 103 gram geoogst met 144watt
              - over hoeveel planten spreek je dan ?

              Comment


                #22
                Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                knap, brand die wiet wel?

                Comment


                  #23
                  Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                  Oorspronkelijk geplaatst door vrankmeister View Post
                  Leuk scrognetjes

                  Jep, klinkt misschien dom maar ik kan hem altijd bijwerken. Stukje erbij stukjes eruit wat losser of wat strakker. Ik stuur de plant op het moment een beetje aan. Elke dag leg ik hem goed onder het net met de bladeren en schuif hem telkens een beetje bij voor een diagonale groei.(een soort spiraal). zo wordt hij uiteindelijk minder hoog en de takken waar topjes aan horen te komen laat ik zometeen verder naar boven. die wil ik in een 2e netje opvangen en netjes verdelen onder de lampen.

                  hopen dat het wat wordt natuurlijk. Hij groeid nog steeds als een gek..

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Dag mede kwekers,

                  Hier was ik weer. Zoals ik gisteren aangaf wou ik misschien wel stoppen met benevelen. maar dit ga ik niet doen.. na gisteren prima resultaten te hebben gezien en vanochtend idem. heb ik vanochtend weer lopen sproeien. weer met veel water en ze zijn met een rotgang gaan groeien 3 uur later was er in de top van de plant duidelijk zien dat hij een groeispurt heeft meemaakt in een kleine tijd. Ik ga gewoon door met benevelen naar mijn idee vind mijn plant dit wel erg prettig.. Wel denk ik dat ik maar eens het aantal keren per dag terug breng naar 2. en vervolgens weer vaker ga sproeien om te kijken of hier verschil in zichtbaar.

                  Het zal me benieuwen. (hij begint steeds harder en harder te groeien naar mijn idee)

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Zo staat hij er op dit moment bij!! ziet er mooi uit.
                  Attached Files

                  Comment


                    #24
                    Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                    - ik kan ze niet benevelen, 600w hps zal derekt verbranden
                    - ben benieuwd of je een verschil zou merken

                    Comment


                      #25
                      Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                      Waarom sproei je de voeding over de plant, is dat wel de bedoeling ?
                      Welke voeding heb je ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Waarom sproei je de voeding over de plant, is dat wel de bedoeling ?
                        Welke voeding heb je ?
                        Ik spoei met Bac bloeivoeding 1 a 2ml per 1L. als ik topjes begin te zien zal ik waarschijnlijk minder besproeien om topjes te vermijden. Ook zal ik de dosering verhogen naar 2 a 3 ml. Ik sproei nu 1 a 2x per dag. alles bij elkaar misschien een klein glas water. Hiervan loopt ook een deel via de stam richting de wortelen. en druppelt het hier en daar om de plant.. als ik dit doe gaat de plant hangen en je ziet de plaatjes elk kwartier weer een beetje meer omhoog komen. Ik sproei zo vroeg mogelijk en dan ongeveer 2 uur na elkaar. Dan heeft die mooi de dag voor zich met genoeg voeding.

                        ze zijn 3 weken geleden boven gekomen in de vensterbank nadat ik ze heb ontkiemt tussen 2 watten.

                        ik ben op dit moment een kast aan het bouwen om mijn kansen op een oogst te verhogen. Dit wordt een kast van 40x40x60 die ik in hoogte kan aanpassen. Mogelijk ga ik er 2 naast elkaar maken omdat ik bezig ben met nog een kweekje in een ander pot. Dit is een ak47 autoflower. hij is vandaag boven gekomen. over enkele dagen hang ik er een lampje boven zodat hij niet gaat strekken zoals mijn huidige 2 plantjes hebben gedaan.

                        Comment


                          #27
                          Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                          Jamaar het is de bedoeling van BAC, dat je dat spul in je gieter doet en op de aarde giet volgens mij.
                          Het is toch geen bladvoeding ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Jamaar het is de bedoeling van BAC, dat je dat spul in je gieter doet en op de aarde giet volgens mij.
                            Het is toch geen bladvoeding ?
                            Bac (organic bloom) bloeivoeding bevat 40% amonium stikstof en is daarom ook geschikt als bladvoeding. Ik heb juist voor deze bloeivoeding gekozen omdat je er ook via de bladeren mee kan voederen. Het benevelen van de planten interesseerde mij het meest van de verschillende methodes.

                            Het blijkt namelijk zo te zijn dat onze plantjes sneller de nodige voedingstoffen in zich op nemen dan via de wortels. Dit houd niet in dat onze planten zonder wortels kunnen leven, maar als het echt zo is zijn de voordelen wel te verzinnen. Zo denk ik dat als men aan het supercroppen gaat en de planten zal benevelen ze sneller herstellen dan voeding via wortels. Op zich wel een logische gedachten want de afstand naar de wortels is in de meeste gevallen volgens mij toch echt langer dan naar bladeren. Tenzij je plant natuurlijk uitzonderlijk bijzonder is.

                            Maargoed, wat ik hierboven speculeer hoef echter niet de waarheid te zijn. Wel wil ik mijzelf verdiepen in het benevelen van planten omdat vele mensen het toch afraden om dit te doen. Uiteindelijk zal het mooi zijn als ik met feiten kan komen door middel van expirimenteren. Mijn verwachtingen zijn hoog, heel hoog.

                            Als we kijken naar ons natuur dan moeten we toch beseffen dat het 1 groot raadsel is. Ooit is mij verteld dat de takken van planten en bomen wel een heel bijzondere funcie hebben. Dit is namelijk het verzamelen van water en het afvoeren ervan naar de grond. Als dit zo in het natuur gaat waarom bootsen we dit dan niet na?
                            Last edited by bleuferry; 28 December 2014, 00:27.

                            Comment


                              #29
                              Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                              - ben benieuwd

                              Comment


                                #30
                                Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                                Ik zit op het moment naast me plant en zat even naar haar te staren en zag enige vordering. Als ik beter kijk tussen de blaadjes door zie ik in de bovenste helft hier en daar piepkleine witte haartjes. Ik vermoed dat dit gewoon blaadjes gaan worden maar hoop natuurlijk dat dit de witte haartjes zijn die ik graag wil zien.

                                Ik zal later vandaag wel een foto toevoegen zodat jullie ook een kijkje kunnen nemen naar wat ik zag zonet. Ik ben nog wel even bezig met mijn kweekkast te optimaliseren.

                                Comment

                                Bezig...
                                X