Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

    - we wachten geduldig op je fototjes

    Comment


      #32
      Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

      ik heb zonet een poll toegevoegd geloof ik. maar ik kan hem niet vinden .. hahah k snap dr niks van.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-spaarlampen

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
      - we wachten geduldig op je fototjes
      Hier zijn 2 close up's om te kijken of er nu wel of geen topjes beginnen te komen.
      Attached Files

      Comment


        #33
        Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

        Dag mede kwekers,

        Ik zat zonet naar mijn planten te kijken en bedacht me dat het tijd was voor een foto. Dus heb wat foto's gemaakt. Je kunt zien dat het al een aardige plant begint te worden.. Hier en daar zie ik kleine witte haartjes.. kan ik er nu vanuit gaan dat er zeker wat topjes aan gaan komen. Al is het maar een beetje laten we zeggen.

        Hij doet het naar mijn idee best goed. Gezien ik voor het eerst zelf kweek kan ik ze nergens mee vergelijken behalve met elkaar. De kweek kast is ook redelijk gelukt. Hier en daar nog wel verbeteringen zoals wat luchtdichter om mijn temperatuur s nachts te behouden.. ik heb er nu nog een stuk ondervloer voor hangen.. gezien we de thermostaat lager draaien gaat de verwarming uit , het rooster van het raam staat ook open zodat de ventilatie zijn werk altijd optimaal kan doen . Ook in de kamer zelf.. ik ben nu bezig om elke kast zijn eigen afzuiging te geven zodat ik ook op verschillende temperaturen kan kweken in 1 kast. Ook door middel van het aantal lampen kan ik de temperatuur regelen dus het is nog even uitproberen wat het beste werkt voor mijn plantjes.

        Ik overweeg het om mijn licht wat minder lang aan te laten misschien heeft dit wel effect op de bloei. Maar gezien het een autoflower is laat ik mijn licht liever aan. Omdat de temperatuur ander te ver zakt naar mijn idee..

        Maargoed , nu mogen jullie oordelen
        Attached Files
        Last edited by bleuferry; 1 January 2015, 23:10.

        Comment


          #34
          Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

          Het is een autoflower, je kunt het licht dus rustig op 22/2 zetten bijvoorbeeld, om de temperatuur wat stabieler te houden.
          Ik zie nog geen bloei. Geduld.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #35
            Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Het is een autoflower, je kunt het licht dus rustig op 22/2 zetten bijvoorbeeld, om de temperatuur wat stabieler te houden.
            Ik zie nog geen bloei. Geduld.

            22/2 is mij wat te lang ook omdat ik niet te veel aan energie wil verspillen. dus kan ik beter eerst beginnen mij kast wat dichter te maken.. Misschien is het een idee om hem wat te isoleren als de temp nog steeds te ver om laag gaat snachts. Maar dit zie ik zo meteen dan wel. Was al van plan om wijzigingen aan te brengen.

            Als ik zo kijk hebben mijn plantjes het van gisteren tot nu weer goed gedaan hopen dat zo de eerste topjes eraan beginnen te komen

            Comment


              #36
              Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

              Yep, je hebt gelijk.
              100W aan spaarlampen 4 uur korter branden scheelt je toch al gauw 10-20 cent aan stroomkosten gok ik.

              Je kunt isoleren wat je wil, maar dat heeft geen nut.
              De warmte is binnen een minuut weg als het licht uit gaat omdat je afzuiger 24/7 aan moet blijven.
              Om op temperatuur te blijven zul je dan de kachel in die kamer aan moeten steken.
              Reken eens uit wat dat kost
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Yep, je hebt gelijk.
                100W aan spaarlampen 4 uur korter branden scheelt je toch al gauw 10-20 cent aan stroomkosten gok ik.

                Je kunt isoleren wat je wil, maar dat heeft geen nut.
                De warmte is binnen een minuut weg als het licht uit gaat omdat je afzuiger 24/7 aan moet blijven.
                Om op temperatuur te blijven zul je dan de kachel in die kamer aan moeten steken.
                Reken eens uit wat dat kost
                de kachel staat in die kamer zowiezo altijd aan.. het is ook een studeer kamer vandaar. Dus die zorg dat dat te veel kost die heb ik niet zo. ik had het idee om zo een kap om mijn radiator te maken.. zodat het de warmte tegenhoud.. (ziet er ook gelijk mooier uit) en de ventilatie via die ruimte naar de kast brengen zodat er warme lucht wordt geblazen.. Maar heb het vermoeden dat dit niet gaat werken omdat avonds de thermostaat op 18 gaat..

                Een aparte systeem om alles op temperatuur te houden lijkt mij het beste maar dit gaat hoe dan ook veel geld kosten, Maar goed ik ben er mee druk mee aan de gang om een oplossing te vinden. Mogelijk kan ik een kast om mijn kast heen bouwen zodat er overal 10 cm ruimte zit . dus dan komt de koude lucht eerst in een aparte ruimte.. Op de een of andere manier warmte erbij voegen en klaar is kees.

                Ik laat het eerst aan mijn hersenen en de nodige tips en info over voordat ik begin met dingen die toch niet zullen werken. Alles komt een keer goed toch..

                Comment


                  #38
                  Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                  Aight, maar 18 graden is niks mis mee eigenlijk.
                  Eventueel kun je 's avonds de lampen aan zetten als de CV naar 18 graden gaat.

                  Binnenkweek draai je sowieso meestal beter 's nachts.
                  's Winters ontloop je de meeste kou, en 's zomers heb je de lampen aan op het koelst.
                  Voordeel in elk seizoen.

                  Nahja, kijk maar, maar 18 graden is geen ramp.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Aight, maar 18 graden is niks mis mee eigenlijk.
                    Eventueel kun je 's avonds de lampen aan zetten als de CV naar 18 graden gaat.

                    Binnenkweek draai je sowieso meestal beter 's nachts.
                    's Winters ontloop je de meeste kou, en 's zomers heb je de lampen aan op het koelst.
                    Voordeel in elk seizoen.

                    Nahja, kijk maar, maar 18 graden is geen ramp.

                    heey kijk dat is een hele goeie. Daar had ik zelf nog niet eens bij stilgestaan. Alhoewel ik het wel leuk vond dat ik ongeveer tegelijk slaap als de plantjes.. Zo kan ik als ik zin heb gewoon ff kijken.. Stel dat de lamp smiddags uit gaat dan kan ik tot savonds ze maar niet kijken.. misschien iets voor een volgend kweekje.. ik ben nu nog te nieuwsgierig, ik kijk soms wel uren naar mijn plant.

                    Maar je antwoord was wel master. Had niet eens bedacht dat er zo een simpele oplossing zou kunnen zijn hahah..

                    18 graden is geen ramp zeg je maar het verschil is soms wel erg groot. het is wel eenss 29 30 graden geweest.. Ik heb zelf eigenlijk zo iets van laat ma mooi gaan dan zie ik vanzelf wel.. In Turkije is het snachts ook rond 18 terwijl het overdag 35 kan zijn en daar overleven verschillende planten het ook wel hahah.. dus eigenlijk is het verschil volgens mij niet eens zo extreem. Best wel natuurlijk zeg maar.
                    Last edited by bleuferry; 4 January 2015, 09:58.

                    Comment


                      #40
                      Re: Mijn eerste kweek (Critical autoflower)

                      haha, zo denk ik ook bleuferry!! altijd fijn effe lekker stoned naar je planten kijken
                      18grade valt echt nog mee! zo staan ze bij mij ook snachts! nog geen problemen mee gehad!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X