Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste x guerillia kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: eerste x guerillia kweken

    Korting op 420shop
    Hallo !
    ik ben Melle en heb onlangs 3 Hollands hope zaadjes-onbereikbaar voor grote dieren die je wiet opeten en mensen
    -veel licht (open plek)
    -behoorlijk vochtige grond waar aardig wat brandnetels groeien
    -redelijk veilig voor de wind


    Nu de grote vraag: hoe zouden jullie dit nu gaan aanpakken?
    (ik ben een amateur maar heb wel een beetje ervaring met het kweken van agrarische hennep)
    dus manieren van ontkiemen/voorstekken of gelijk in de volle grond/ grond uitkiezen/bewatering?/beschermen tegen eventuele harde wind/voeding of niet?

    Kortom heel veel tekst haha, beknopt is eenmaal niet mijn sterkste kant, maar met een vraag van een erg gemotiveerde enthousiaste beginnende kweker.

    Groetn van Melle !
    Hebben we er een beetje zin an ?

    #2
    Re: eerste x guerillia kweken

    Ik zou de zaden ontkiemen tussen twee soepborden met daarop watten of keukenpapier dat vochtig is en daar de zaden op leggen en dan dat bordje eroverheen zodat het vanbinnen hoed vochtig is.

    wat betreft de planten beschermen zou ik wel een klein net van gaas maken en dat erom heen zetten. Want slakken lusten deze plantjes ook wel. En die kunnen er dan niet goed bij.

    en ik zou de zaailingen in wat donkere grond zetten daaro zodat de grond zeker in begin voldoende vochtig blijft en goed kijken naar de stand van de zon want die is in mei anders san september/ oktober.

    extra voeding hebben ze in de volle grond normaal gezien niet nodig...

    Comment


      #3
      Hebben we er een beetje zin an ?

      Comment


        #4
        Re: eerste x guerillia kweken

        Ik zou eerst kijken of er echt niemand komt. 2 euro munt stukken neer leggen, een oude portomonee: iets wat mensen niet snel laten liggen en zullen oprapen...

        Brandnetels zijn een goede graad meter om te kijken of de plant er kan groeien, tevens kun je met brandnetels een goedkope voeding maken. Bedenk wel dat deze oplossing nog verdunt moet worden, aangezien het erg sterk is... Echt noodzaak is voeden niet, maar kwaad kan het ook niet om ze wat voeding te geven.

        Slakkenkorrels gebruik ik, echter zijn er meer wegen die naar Rome lijden. Gaas is een optie, pvc, slakken vangers, koper, natuurlijke vijanden ect ect... De korrels vind ik zelf wel prettig werken, het prijskaartje is een 2de. De korrels zijn niet schadelijk voor de plant of de mens, een slak kan het niet weerstaan en zal daarna sterven.

        Als de plek open genoeg is zal de zon alles belichten ? Bedenk wel dat je vrouwelijk zaad hebt, waardoor de groei periode maanden zal duren: zorg dat ze de ruimte hebben om te groeien en bloeien.

        Ik las in je comment dat het zaad uit de wiet komt, de kans dat je hiermee wat gaat oogsten acht ik zelf erg klein... Het ontgaat me ook wat je bedoeld met de natte methode: te nat is nooit goed. Ik vermoed dat Vrankmeister bedoelde om de grond/aarde eerst goed te bewateren al voor je de dames er in zet. Dit hoeft niet, raadzaam is het wel: je geeft ze een net wat betere start dan een droge kluit aarde.
        Last edited by Iemand uit de buurt; 28 December 2014, 09:02.

        Comment


          #5
          Re: eerste x guerillia kweken

          3 zaden, regulier?
          Voor hetzelde geld 3 mannen,
          Ik zou een pakje wietzaden kopen
          Holandse hoop of iets anders.
          Zak potgrond of cocosblok, stukjes kipengaas,pakje slakkenkorrels, oude schop of spade.
          Last edited by grinderke; 28 December 2014, 14:31.

          Comment


            #6
            Re: eerste x guerillia kweken

            ik houd ze tot en met de voorbloei onder tl-verlichting -btw hollandse hoop is echte old-school let wel op dat het behoorlijke 'juffen' kunnen worden! .....die tip van die oude-portemonnee ga ik onthouden

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            enne.....je weet toch wel waar de politie in een natuurgebied als eerste gaat kijken naar lang vermiste personen die vermoedelijk begraven liggen

            Comment


              #7
              Re: eerste x guerillia kweken

              Zou als de plek groot genoeg is er voldoende neerzetten en femzaden,toppen om ze laag te houden.
              Uiteraard eerst de grond omspitten en eventueel een zak met buffertabs kapotgeslagen erdoor heen.
              En een toppenbooster.
              Gezien het een eilandje is zul wel niet veel slakken aantreffen en pas op reeen kunnen goed zwemmen dus zal zeker na sporen speuren en anders wat ouwe ongewassen t-shirts op elke hoek neerleggen en er een keer op pissen als je er weer bent.
              En verwoest de oever niet als je er naar toe gaat dat trek de aandacht van de boswachter.
              De rest is aan de natuur.

              Comment


                #8
                Re: eerste x guerillia kweken

                dat is dus echt niet de methode, al die mensen die de moeite doen om te ontkiemen tussen vochtige watten e.d is echt dom!

                kost extra tijd en moeite en in de natuur gaan zaadjes ook niet eerst even snel tussen vochtige doekjes liggen he

                gewoon zaadjes rechtstreeks in de (volle) grond en zorgen voor genoeg warmte en vocht,en gewoon de natuur zijn werk late doen!
                lekker makkelijk toch

                Comment


                  #9
                  Re: eerste x guerillia kweken

                  Ja dat zou inderdaad werken... Kans dat je wat over houd is nogal groot op de manier van direct in zaaien.
                  In Nederlands klimaat zal geen plant kunnen overleven in de winter periode, waar het op het zuidelijker gedeelte wel kan.
                  Daarbij is een goede voorbereiding het halve werk: ik zet de meiden weg als ze de 20 cm hoogste hebben bereikt. Gezien slakken en de kans dat een plant direct rip is, is wat kleiner met een wat grotere plant.

                  Leuk om te zeggen om zaadjes te strooien, maar het zal weinig resultaat hebben.

                  Top boosters gebruik ik in een geurilla niet, een bloei voeding alleen als het echt noodzakelijk is. Brandnetels groeien, dan is bij voeden niet nodig.
                  Last edited by Iemand uit de buurt; 29 December 2014, 19:31.

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste x guerillia kweken

                    Mooiste is idd even voorgroeien.

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste x guerillia kweken

                      Tussen watten=hoger kiem percentage.
                      En bij 3 zaadjes zul je dat nodig hebben.

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste x guerillia kweken

                        Zet dat eiland vol
                        Wihte widow

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste x guerillia kweken

                          Mini jamaica maken.
                          Zou me wel verwondwonderen als er daar echt nooit iemand zou komen.

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste x guerillia kweken

                            Geloof me het is behoorlijk ver van de reguliere vaarroute waar al bijna niemand vaart en de weg ernaar naartoe lijkt helemaal vol te zitten met waterplanten ook niet aantrekkelijk, verder hebben we hier geen boswachter die t watergebied in de gaten houdt, nogmaals ik woon in the middle of Noware en dat gebied al helemaal. bedankt voor alle tips ik zal nog even kijken welke ik allemaal ga uitvoeren maar daar is dit topic voor , voorvoorgroeien zou in principe wel kunnen ik heb een tl lamp van dr gamma koud wit met 36 watt
                            zou ik hiermee kunnen voorgroeien ?
                            Hebben we er een beetje zin an ?

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste x guerillia kweken

                              Als er daar een armatuur en kabel enzo bijzit, ja.

                              Comment

                              Bezig...
                              X