Welke PH meter gebruik jij?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #16
    Re: Welke PH meter gebruik jij?

    Ik heb zonet dezelfde als QNQ besteld denk ik. Ook via conrad. Dan zijn we voor 1 keer is zeker dat de ph altijd juist is. Kraantjeswater gebruiken is gemakkelijker dan met regenwater zeulen uit de kelder.

    Comment

    • Greyvol
      Amazing Grower
      420 MemberLucky Member
      • Dec 2014
      • 4719

      #17
      Welke PH meter gebruik jij?

      https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-p...ph-101137.html
      deze denk ik van voltcraft, lijkt me ook dezelfde als qnqimage.jpg
      Last edited by Greyvol; 16 January 2015, 00:23.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #18
        Re: Welke PH meter gebruik jij?

        Ja, dat pakketje heb ik net besteld. Leek mij handig. En toch maar effe verzendkosten betaald. Vertrouwde dieje service ni. Dan juist nog ph-, of +. Heb geen idee wat de ph van terra flores is

        Comment

        • Greyvol
          Amazing Grower
          420 MemberLucky Member
          • Dec 2014
          • 4719

          #19
          Re: Welke PH meter gebruik jij?

          En hoeveel is de ph van die terra flores
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment

          • amazing
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2014
            • 1699

            #20
            Re: Welke PH meter gebruik jij?

            - haha ik weet het zal eens zien of hij hetzelfde plaatst

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #21
              Re: Welke PH meter gebruik jij?

              De pH van Terra Flores ?
              Waarom zou je de pH van een fles voeding willen weten ?

              Ik weet wel dat het toevoegen van Terra Flores (en Vega) aan leidingwater de pH van de water omlaag brengt.
              Met 1.5 ml/L zakte de pH 0.7 punt als ik het me goed herinner.

              btw. Conrad is een super shop.
              De allergrootste growshop van teh internetz.
              Ik krijg ook regelmatig(eens per jaar geloof ik) de catalogus in de bus, daar zit je zo een middagje in te bladeren
              Last edited by QnQ; 17 January 2015, 10:51.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Michevan
                Expert Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • May 2014
                • 1417

                #22
                Re: Welke PH meter gebruik jij?

                Conrad is inderdaad een klasse shop, al jaren!
                Ik koop er ook geregeld wat en ben altijd tevreden.
                Heb zelf een simpele PH meter, werkt ook prima tot nu toe!

                ph.JPG
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment

                • Nism0
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Jun 2014
                  • 67

                  #23
                  Re: Welke PH meter gebruik jij?

                  PH
                  http://www.ebay.nl/itm/291089334725?...84.m1439.l2649

                  EC
                  http://www.ebay.nl/itm/121462701237?...84.m1497.l2649

                  Werken prima voor mij

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #24
                    Re: Welke PH meter gebruik jij?

                    Als terra flores/vega negatief is en ik toch regenwater blijf gebruiken (of gebruik op deze moment) dan heb ik ph+ nodig ipv ph-. Dan moet ik gaan afzuren in de andere richting. Metertje zal volgende week wel in de bus liggen. En dan heb ik nu al 1 waterbeurt gegeven met ph van 5 of lager Eerste keer dat ik plagron gebruik ipv bio nova.

                    Net op tijd, de jonkies gaan voeding kunnen gebruiken als ik ze nog effe in de liter potjes wil laten zitten.

                    Comment

                    • Cannabisdmt
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Sep 2010
                      • 10

                      #25
                      Re: Welke PH meter gebruik jij?

                      Ik heb die van voltcraft ph_100 atc bij conrad gekocht kost iets van 70e met los te koppelen ph probe met snoer
                      Als ie stuk is koop je voor 25 euries een nieuwe ph probe zit ook een flesje aan zodat ie niet uitdroogt met bewaar vloeistof erg handig
                      Met een 2 punts calibratie doet het goed

                      https://www.conrad.nl/nl/voltcraft-p...8HAQ&WT.srch=1
                      Last edited by Cannabisdmt; 17 January 2015, 13:16.

                      Comment

                      • Nism0
                        Advanced Stoner
                        Member
                        • Jun 2014
                        • 67

                        #26
                        Re: Welke PH meter gebruik jij?

                        Als de oplossing te zuur is gebruik ik Rhizotonic om de PH weer omhoog te krijgen.
                        Lijkt mij veel beter dan die PH+..

                        Comment

                        • beowulf
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 6495

                          #27
                          Re: Welke PH meter gebruik jij?

                          Heeft weer effect op de ec en in week 7-8-9 nog wortelstimulator gaan toevoegen... Zal wel kraanwater gebruiken en afzuren.

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #28
                            Re: Welke PH meter gebruik jij?

                            Yep, die tip ken ik.
                            Rhizotonic wordt daar wel vaker voor gebruikt.
                            Tja, als je het toch hebt ..
                            Een scheut kraanwater erdoor zal ook al wat doen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • soulrebel
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2014
                              • 1606

                              #29
                              Re: Welke PH meter gebruik jij?

                              Klopt het verhaal,dat je Geen ph meter vandoen hebt,als je bio kweekt

                              Comment

                              • beowulf
                                Exquisite Grower
                                MemberLucky Member
                                • Nov 2008
                                • 6495

                                #30
                                Re: Welke PH meter gebruik jij?

                                Voor mij niet Ik heb dat nooit gesnapt in ieder geval.

                                Comment

                                Bezig...