Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie o wie help mij weer even op weg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wie o wie help mij weer even op weg

    Korting op 420shop
    Goeden middag mede growers.
    heb bij mijn vorige kweek dit relais al gebruikt maar kom er niet helemaal uit. A1 fase/bruin A2 N/blauw.
    dus ben al op de helft vindt ik zelf.hoor hem ook schakelen maar kan daarna op me over gebleven punten nergens de spanning meten..Doe ik iets verkeerd of is mijn relais kapot..hoop dat iemand mij weer even op weg helpt.

    Greatzz

    #2
    Re: wie o wie help mij weer even op weg

    kan je een fotoke posten van je relais ? er zijn zoveel verschillende soorten.

    Comment


      #3
      Re: wie o wie help mij weer even op weg

      Klopt zijn er wel veel
      Ik heb ze van een maatje en ze op een schakelbord geplaatst
      20150129_103034[1].jpg
      Groetjes Daffy

      Comment


        #4
        Re: wie o wie help mij weer even op weg

        - je schakelbord vind ik niet zo veilig
        - welk 1 werkt er niet ?

        Comment


          #5
          Re: wie o wie help mij weer even op weg

          Nou is alles veilig met 2.5 uitgevoerd en volgens nen norm in lasdozen gekoppeld en de travo zitten met afstandhouder gemonteerd en worden gekoeld middels ventilator
          heb het nu een tijdje aan het draaien en geen overhitting te merken
          En er hangt ook een brandmelder in de kamer
          en alles is geaard ook de wantkontaktdoos

          Groetjes

          Comment


            #6
            Re: wie o wie help mij weer even op weg

            VSA worden heet, niet warm maar heet. Gezien het bord is dit niet veilig, ondanks een brandmelder: als die afgaat is het te laat en kom je er echt niet bij...
            Een MABO of een ander zelf-blus-systeem is een aanrader! Leuk dat je kunt horen wanneer het mis gaat, maar wat koop je er voor als je het niet kan verhelpen ??

            De clip fans zijn niet bedoeld om te koelen ? Wil je een koeler alternatief: EVSA.

            Daarbij is de illusie ook dat wanneer er een keurmerk op staat, het veilig moet zijn. Het is en blijft mensen werk, het kan altijd mis gaan. Voorkomen is beter dan genezen.

            Mocht je toch gebruik maken van een bord, zorg dat dit bord niet direct vlam zou kunnen vatten zodat je rookmelder zijn werk ook kan doen. Brand vertragend materiaal er op aan brengen zou je gemoed rust ook goed doen. Als je bord nu vlam zou vatten, is het 1 groot brandstof voor de vlammen: wederom voorkomen is beter als genezen. Kun je te ver doorslaan in veiligheid? Ik ben van mening van niet.

            Je gaf aan dat je deze van een vriend gekregen had, de kans dat het nieuw is is erg klein... Je gebruikt een 2de hands product, waar ook geen garanties op zijn: is dat slim ? Ik zou zelf nooit iets aan nemen van een vriend, omdat die niet weten dat ik kweek: hoe minder mensen dit weten hoe beter.

            Om op je probleem te komen: als de aarde goed is ( de geel/groene die in midden moet ) dan maakt het niets uit waar bruin of blauw komt: links of rechts -> wissel stroom.
            Ik hoop dat je het begrijpt, ik kan het je niet anders uitleggen.

            Ps. Het zou netjes zijn om je even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic: word gewaardeerd.
            Last edited by Iemand uit de buurt; 30 January 2015, 07:59.

            Comment


              #7
              Re: wie o wie help mij weer even op weg

              Mayby ook is over andere timers nadenken die dingen smelten 9 van de 10x weg

              Comment


                #8
                Re: wie o wie help mij weer even op weg

                Die timers zijn er om de relais te schakelen, eentje in ieder geval, die worden dus belast met bijna niks.

                Het relais moet om gaan, als je aan de timer draait.
                Maarre...er is op deze manier echt helemaal niets van te zeggen, ik zie niet hoe de draden lopen en de opstelling slaat ook helemaal nergens op.
                Waarom zit alles niet netjes/logisch bij elkaar ?
                Het lijkt wel of iemand een doos onderdelen op een plaat gegooid heeft en meteen vastgeschroefd.
                Ik snap het wel, iemand die praktisch is ingesteld gebruikt een opstelling die voor hem logisch is.
                Je maat is geen elektromonteur in ieder geval, ghehe...maar dat wil niet zeggen dat het niet goed werkt natuurlijk.

                Mijn advies is om de persoon erbij te roepen die dat ding gemaakt heeft.
                En dan ga je heel goed opletten hoe hij het aansluit, en ga je dat netjes uittekenen in een schrift ofzo, voor later.
                Zou ik dit moeten uitzoeken, zou ik alvast al die lasdozen openmaken om te zien waar de draden heen gaan.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: wie o wie help mij weer even op weg

                  Ik denk niet dat jullie door hebben dat de topicstarter die foto van dat bord helemaal niet gepost heeft, maar een ander lid...

                  Comment


                    #10
                    Re: wie o wie help mij weer even op weg

                    Nope dat hadden we niet door.
                    Damn druks.

                    Met dat eerste verhaaltje kan je niks natuurlijk : Hoe moet ik m'n relais aansluiten, hij klikt wel.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: wie o wie help mij weer even op weg

                      20150131_123500.jpg

                      hier een foto van mijn relai

                      Comment


                        #12
                        Re: wie o wie help mij weer even op weg

                        Het snoer dat naar je timer gaat komt op A1 en A2 inderdaad.
                        Op 4(11) en 8(21) komt bruin en blauw naar de VSA en op 2(14) en 6(24) bruin en blauw rechtstreeks naar een stopcontact.

                        Er komen dus 2 stekkers aan het relais.
                        Eentje gaat in de timer, en eentje in het stopcontact.

                        *** Wacht even op bevestiging van een ander forumlid hier, ik kan ook weleens te st0ned zijn voor perfectie.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: wie o wie help mij weer even op weg

                          Ahaaaaa hij krijgt zijn gewone voeding dus alleen via dat aparte stopcontact.8.21/ en 4.11 zijn dan de bruine?
                          1422968402925-1349804568.jpgdus dan krijg je dit.ff gou voor het idee.komt nog aard bij naar de Vsa.en dan die andere 2 overgebleven naar het constante stopcontact tog.
                          Hoor graag van jullie.
                          greatzz

                          Comment


                            #14
                            Re: wie o wie help mij weer even op weg

                            Zo dacht ik het niet dus.
                            Je hebt nu de draden naar de vsa op 8 en 6 zitten toch ?
                            Als je naar het tekeningetje kijkt zie je dat die twee doorverbonden worden als de schakelaar(dat schuine streepje) naar rechts gaat.
                            Dat geldt ook voor de twee overgebleven pootjes.
                            Als je die aansluit maakt dat kortsluiting zo gauw je relais om gaat.

                            Ik dacht zo:

                            Op 4(11) en 8(21) komt bruin en blauw naar de VSA

                            Op 2(14) en 6(24) bruin en blauw rechtstreeks naar een stopcontact.

                            Die stekker zit goed, die kun je straks in een gewoon timertje stoppen.

                            Voor of tegen, iemand ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: wie o wie help mij weer even op weg

                              Klopt helemaal wat je zegt.
                              heb nu de blauwe en de bruine omgedraaid .
                              En de 2 stekkers in het stopcontact gedaan en hoppaaa alles brand
                              nu eerst een dikke draaien omdat het weer brandt.
                              Thnnx QnQ.

                              Comment

                              Bezig...
                              X