Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Frisian Duck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag Frisian Duck

    Korting op 420shop
    Dag beste leden!

    Hier ben ik weer voor het nieuwe seizoen 15-16!
    Dit jaar zijn er in/rond mijn huisje heel wat werken, daarom dat ik voor een soortje opteer die iets 'minder' op wiet lijkt.
    In het begin van Mei '15 bestelde ik de zaadjes via Dutch Passion Seeds. 24 uur na aankomst hadden ze al een nacht in een potje water gerust.
    Na 2 dagen wachten tot de worteltjes groot genoeg waren heb ik ze voor de 1ste maal geplant. Ik heb geen kweekkast, dus nam ik gewoon 2 plastieken zakken om als 'broedkas' te dienen. Vanaf dat ik merkte dat de plantjes te groot werden voor de zakken, plaatste ik ze in mijn veranda.
    Daar zullen ze nog eventjes blijven staan, tot ze groot genoeg zijn om naar buiten te verhuizen. (Als ik ze subtiel in mijn tuin kan verwerken).
    De plantjes hadden in het begin wel een terugval, enkele onderste blaadjes werden geel, wat een stikstof tekort aanduid.
    Ik vroeg aan een ervaren groeier wat hij doet als hij zo'n dingen tegenkomt. Het antwoord die ik kreeg verbaasde me wel, maar het werkte ook.
    5 druppels Hara (het kuismiddel inderdaad) toevoegen aan 15l water en deze buiten zetten zodat je water niet super koud heeft als je je planten water geeft.
    Het werkte, de planten leven weer helemaal op en ik begin te twijfelen of ik er nog een 3e bij zou zetten.
    Ik heb namelijk via een vriend een zaadje Serious Happiness gescoord, maar ik besef ook dat als ik hem er nog bij zou zetten ik best niet meer al te lang zou wachten.
    Ik heb al een paar foto's.
    De volgende update zal wel nog eventjes duren, tenzij ik met een probleem zit waar ik me echt geen raad mee weet. Tot dan laat ik ze gewoon groeien.
    F(risian D(uck) A
    fd a 25-5.jpg'broedkassen'.jpgfd a 255 zijaanzicht.jpgfd a bovenzicht.jpgfd a deed het goed.jpg
    F(risian D(uck) B
    fd b 25-5 zijaanzicht.jpgfd b voor de opfleuring.jpgfd b voor de opfleuring2.jpg
    I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

    - Albert Einstein

    #2
    Re: Kweekverslag Frisian Duck

    Leuk soortje !
    Benieuwd welke kleur ze bij jou worden.
    Succes !
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag Frisian Duck

      Ben nieuwsgierig naar dit soortje, ik schuif mijn stoeltje bij

      Doe de groeten aan Rebel !
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag Frisian Duck

        Mooi zeg, kijk graag even mee
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          EINDELIJK.jpg 4-6 ... 3 weken - 1 maand.jpg

          Groene groetjes

          Pothead24
          I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

          - Albert Einstein

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag Frisian Duck

            Wil wel weten hoe je ducks aflopen. Veel kweekplezier.

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag Frisian Duck

              Frisian wil ik ook graag een keer zetten, ben benieuwd naar je resultaten !
              - Kweekverslag 2015

              Praten tegen je plant helpt!

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag Frisian Duck

                Ok beste leden, ik heb een probleempje!

                De bladen van de frisian duck planten beginnen bruine vlekken te vertonen. En het Serious Happiness plantje blijft serieus klein. Maar ik gooi hem sowieso nog niet weg, misschien komt het wel nog goed!
                Het eerste blaadje was niet zo sterk en verkleurde rap, uit zekerheid heb ik enkele nieuwe zaadjes (60 day wonder, een autoflower, ik ben alvast nieuwsgierig) besteld zodat ik zeker door genoeg kan oogsten om door de winter te raken.
                De PH-waarden bij de frisian ducks waren 7-7.5 terwijl deze zeker rond de 6-6.5 zouden moeten liggen, hoe ik deze naar beneden zal krijgen heb ik nog niet uitgedokterd.
                Wat wel zeker is is dat ik vanavond de plantjes ga verplanten in een vollere 30-40L pot zodat ze zeker voldoende plaats hebben om rustig door te groeien.

                Met vriendelijke groeten

                Pothead24
                I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                - Albert Einstein

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag Frisian Duck

                  Ik zou ook een beetje opletten na het overpotten ze kunnen wat gaan stressen, maar geen paniek dat is niet het ergste! En ik heb gelezen dat citroensap helpt de ph waarde te verlagen, en het is nog steeds natuurlijk! Wat ik ook zie op de foto is dag je plantjes binnen staan?

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag Frisian Duck

                    Citroensap? Dank je dat ga ik uitproberen! Ik laat ze gewoon een paar dagen rustig bekomen, maar ze hebben al weer een groeispurt, enkel de onderste bladeren beginnen een beetje te verwelken.
                    En ja, als er buiten iets te weinig zon of te veel wind is opteer ik ervoor om ze binnen in een veranda te zetten. Ik zou graag nog buiten een serretje zetten maar daar is momenteel nog geen plaats voor. :p
                    I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                    - Albert Einstein

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag Frisian Duck

                      Beter gewoon buiten zetten in de zon, een foutje die de meeste maken onderandere ik zelf heb gemaak is achter het raam kweken. Het glas houd namelijk alle stralen tegen die net je plantje nodig heeft dus ze zullen nooit hard gaan daar.

                      Comment


                        #12
                        I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                        - Albert Einstein

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag Frisian Duck

                          Geurdicht = luchtdicht zorg maar voor een goede afzuigend anders gaan ze bakken. & zeker gewoon buiten zetten het weer is ideaal de laatste tijd!

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag Frisian Duck

                            Ik zet ze overdag buiten en 's avonds wanneer het te fris wordt gaan ze terug binnen in de veranda. Het is een tijdelijke oplossing.
                            Op 1 juli ontkiem ik 2 60 Day Wonder zaadjes, deze moeten normaal ook perfect opgaan in de omgeving.
                            Als de bloei begonnen is bij de Frisian Ducks post ik nog een paar nieuwe foto's!
                            I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                            - Albert Einstein

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag Frisian Duck

                              Het is niet goed als je ze heel de tijd verplaats gaan ze van stressen en dat houd de groei tegen. En ben eens benieuwd naar nieuwe foto's haha

                              Comment

                              Bezig...
                              X