Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag Frisian Duck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweekverslag Frisian Duck

    Vorig jaar heb ik spijtig genoeg dezelfde techniek moeten toepassen, maar het resultaat was zeker de moeite waard.
    Later vandaag post ik nieuwe foto's!
    I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

    - Albert Einstein

    Comment


      #17
      Re: Kweekverslag Frisian Duck

      Ok, ik had nieuwe foto's beloofd, hier komen ze!
      We beginnen met Frisian Duck A, ze geeft nog niet zoveel geur af als haar soortgenootje, maar ze is wel al een stuk groter. Ze heeft aan de onderkant wel nog last van enkele bladeren met bruine vlekken, maar door de PH waarde tussen de 6.0 en de 6.5 te laten schommelen komt ze er stilletjes aan weer door.
      fd a 23-6 zieke blaadjes onderaan plant.jpgfd a 23-6. zijaanzicht.jpgfd a 23-6.jpg
      Frisian Duck B is wel een beetje kleiner maar geeft al een aardige geur af, de haartjes zijn nog gewoon groen en er zijn nog geen witte haartjes tevoorschijn gekomen, op deze plant heb ik dan weer last van rare puntjes bovenaan de plant, wat deze precies zijn heb ik nog niet echt kunnen onderzoeken.
      fd b 23-6 bovenaanzicht.jpgfd b 23-6 ziekte bovenste blaadjes.jpgfd b 23-6 zijaanzicht.jpg
      Het Serious Happinessje is er wonder boven wonder weer bovenop gekomen! Het ging een weekje slecht maar plots herpakte het plantje zich en nu groeit het vlot door.
      SH 16-6.jpgSH 23-6 bovenaanzicht.jpgSH 23-6 zijaanzicht.jpg
      I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

      - Albert Einstein

      Comment


        #18
        Re: Kweekverslag Frisian Duck

        Nog een update? Wel benieuwd haha :p

        Comment


          #19
          Re: Kweekverslag Frisian Duck

          Mooie hortensia's, dat zal een bloemenzee geven !

          Ben ook erg benieuwd hoe het met je friese eendjes gaat
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Kweekverslag Frisian Duck

            Dag iedereen!
            Ten eerste: dank je Stemma, ik heb vorig jaar ontzettend veel moeite in die Hortensia's gestoken. Flowers make everything prettier!
            Back to business: of eerder pleasure
            De ducks stellen het goed, het bladprobleem was te wijten aan een insect die in het onkruid verstopt zat en die af en toe eens smulde van de bladeren.
            De logische oplossing was de planten verplaatsten naar mijn terras, vanaf dat moment deden alle planten het weer bijzonder goed.
            Onderaan de plant uit beginnen sommige bladeren die te weinig zon zien wel al af te sterven, ik knip ze er pas af als ze echt volledig 'onbruikbaar' zijn.
            Rap enkele foto's van de dames:
            fd a 10-7.jpg fd b 10-7 bovenaanzicht.jpg
            FD A is ongeveer 1m10 hoog, FD B momenteel 92, de bloei is nog niet begonnen maar ik check iedere dag!
            Het leukste nieuws dat ik kan meedelen is dat de Serious Happiness mij serieus gelukkig maakt.
            Het plantje begon slecht maar, mede dankzij de hittegolf van afgelopen weken heeft ze zichzelf prachtig hersteld, en ze groeit immens snel.
            SH 16-6.jpg SH 10-7.jpg60 DW 10-7.jpg

            Bedankt voor het lezen, ik ga binnenkort eens proberen om een vriend zijn nieuwe Samsung Galaxy S6 te lenen en enkele foto's te trekken die ongetwijfeld een veel betere kwaliteit zullen hebben dan mijn gsm.

            Groene Groetjes

            Pothead24
            I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

            - Albert Einstein

            Comment


              #21
              Re: Kweekverslag Frisian Duck

              Eventjes goed nieuws tussendoor, de bloei bij het Serious Happiness plantje is begonnen.
              Met de Ducks gaat het spijtig genoeg minder goed.
              SH 25-07 begin bloei.jpg
              I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

              - Albert Einstein

              Comment


                #22
                Re: Kweekverslag Frisian Duck

                Nog foto's van de ducks?
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  #23
                  Re: Kweekverslag Frisian Duck

                  Wat is er dan gebeurd met de Ducks ?
                  Elke ervaring telt, ook al loopt het slecht af... Daar leer je van.
                  Tit veur e pafke.

                  Comment


                    #24
                    fd a 22-9 zijtop.jpgfd a 22-9 Top.jpgfd a 22-9 trichoomplaatje.jpgfd a 22-9 Trichoomplaatje2.jpg

                    De Frisian Duck B is er nog goed door gekomen, de mooie paarse kleuren verschijnen ook al in deze plant.

                    fd b 22-9 top.jpgfd b 22-9 trichoomplaatje.jpgfd b 22-9 zijtop.jpgfd b 22-9.jpg

                    Het Serious Happiness plantje is werkelijk fantastisch. Wat een mooie plukken en zo breed!

                    SH 22-9 Trichoomplaatje.jpgSH 22-9 Top.jpgSH 22-9.jpg

                    En dan heb ik nog een leuke 'verrassing'. Het 60 Day Wonder plantje, dat verbrand was tijdens de vroege groei is er ook nog door gekomen. Ze groeit nu uit in 2 hoofdstengels.
                    Zoals een typische autoflower is zo ook onmiddellijk beginnen met bloeien. Van deze plant weet ik wel niet zeker of ik ze hier of bij een vriend ga laten uitbloeien. Ik hoop tussen midden en eind oktober te kunnen oogsten om zo hopelijk nog de schimmels te snel af te zijn! hierbij enkele foto's van het 60 Day Wonder plantje:

                    60 DW 22-9 zijaanzicht.jpg60 DW 22-9.jpg

                    Nogmaals sorry voor de afwezigheid.

                    Vriendelijke groeten

                    Pothead 24
                    I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                    - Albert Einstein

                    Comment


                      #25
                      Re: Kweekverslag Frisian Duck

                      Zien er toch wel gezond uit.
                      Binnen betekenen webben bijna altijd spint. Ik zie dat ze voor/achter het raam staan, dus dan zal je waarschijnlijk een flinke spint plaag hebben.
                      Zeep en spiritus helpen nu niet; je wast dan de THC weg.
                      Wat je wel kunt doen is de planten een paar dagen achter elkaar zeiknat regenen. Dan is de spint zo weg, of in ieder geval ruim minder. Even in de douche, of buiten in de regen helpt goed. Met de stofzuiger over de plant zie ik ook nog weleens, dat werkt matig, maar het is beter dan niets.

                      De huis-tuin-en-keuken-oplossing die ik nu test tegen spint op mijn citrusplanten is zonnebloemolie met italiaanse kruiden, en extra marjorijn. Het helpt enigszins, maar dan heb je wel olie op je blad. En dat is niet lekker.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #26
                        Re: Kweekverslag Frisian Duck

                        Dank je wel, ik denk dat ik ze gewoon een paar keer buiten ga zetten als het ferm aan het regenen is.
                        Al hoop ik dat ik zo de plukken niet te vochtig maak zodat er 's nachts zeker geen schimmel kan vormen?
                        I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                        - Albert Einstein

                        Comment


                          #27
                          Tit veur e pafke.

                          Comment


                            #28
                            I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                            - Albert Einstein

                            Comment


                              #29
                              Re: Kweekverslag Frisian Duck

                              Lijkt me een strak plan, je moet eerst van die spint afgeraken, de luchtontvochtiger is goed idee, vooral de toppen in 't oog houden ( dagelijks checken en dubbelchecken ).

                              Ps: heb een vervangen door e...
                              Tit veur e pafke.

                              Comment


                                #30
                                Re: Kweekverslag Frisian Duck

                                Ik twijfel nog altijd of ik nu wel spint heb of niet. Ik controleer nu meermaals per dag, ook 's nachts als ik niet goed slaap. En zover heb ik 1 rups en 3 spinnen te grazen kunnen nemen. De rups zat al een tijdje op m'n plant maar ik vond hem maar nooit. Van spinnen hoorde ik dat je ze beter liet zitten maar dat doe ik dus ook niet meer.
                                Ik heb ten slotte nog maar 1 pluk gevonden die 'ingepakt' was met een spinachtig web. Verder vind ik enkele kleine webjes, vaak maar gewoon 1 draadje gespannen door een kleine spin. Die verwijder ik direct zodat ze niet meer delen van de plant kunnen innemen. Van echte spint webjes heb ik tot nu toe nog niet veel gemerkt.
                                Laten we hopen dat ze dus ook echt uitblijven.
                                I never worry about the future, it comes soon enough anyway.

                                - Albert Einstein

                                Comment

                                Bezig...
                                X