Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED Lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED Lampen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb vroeger nog gekweekt en zou graag opnieuw beginnen.

    Heeft er iemand ervaring met LED lampen en kweken?

    Welke lampen zijn aan te raden en waar zijn ze te koop?

    Dank bij voorbaat!
    Stefaan

    #2
    Re: LED Lampen

    Met led heb ik geen ervaring en kan je dus geen advies geven. maar je kan ze kopen in de growshop( op Internet zijn er genoeg te vinden), of ebay.

    Comment


      #3
      Re: LED Lampen

      Hallo Stefaan,

      Ik kweek geregeld onder LED en dat bevalt na even wennen prima.
      Er zijn zat betaalbare goede LED lampen te vinden op internet, ik heb van de meeste betaalbare soorten wel een exemplaar liggen.
      Maar, er is ook zat rommel te krijgen en het is nog geen HPS, hoewel het tegenwoordig leuk kweken is onder LED.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #4
        Re: LED Lampen

        Ik ben intussen begonnen met de solarstorm 880.
        Kost wat maar dan heb je ook wat.
        Het is even wennen maar vooralsnog gaat het beter dan 600watt hps.

        Comment


          #5
          Re: LED Lampen

          Natuurlijk is dat een erg goede lamp maar wel vreselijk duur

          Ik heb het over lampen waardoor het voor de meeste mensen leuk en betaalbaar kweken is onder LED, en dat kan zeker onder soorten die stukken goedkoper zijn.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


            #6
            Re: LED Lampen

            Ja je zegt het in je vorige antwoord al.
            "Het is nog geen hps"
            Ik ben er intussen achter aan het komen dat deze wel en beter dan hps zijn.
            Er staan namelijk 2 tentjes van 1,20x1,20 en de led loopt duidelijk voor.
            Ondanks wat problemen om dat ik te veel voeding gaf en de warmte te laag aan hield.

            Na een behoorlijk stukje veld onderzoek.
            Ben ik toch van mening dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is.
            Het kleurenspectrum en wattage van de led is zo belangrijk om er goede resultaten mee te halen.
            En een hoop van dat Chinese spul heeft dat niet.
            Deze kan je ook nog schakelen tussen groei en bloei en er zit UVB op.
            Blauw en rood wat je nodig hebt is vaak niet het soort blauw en rood wat er bij dat spul inzit.
            Ook heb je er meerdere nodig als je het juiste spectrum hebt.
            Dus de mening duur kan ik niet helemaal met je delen.
            Ben er nu een beetje mee aan het stoeien en het ziet er wel geniaal uit.
            Ben benieuwd naar het eindresultaat.
            Het is wel anders werken dan onder hps

            Comment


              #7
              Re: LED Lampen

              Hoi Stefaan71, ik heb een UFO gekocht zal even link toe sturen kan kijken wat je er van vind gr John


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: LED Lampen




                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: LED Lampen

                  Hier heb ik hem gekocht http://www.kweekverlichting.nl/led/u...o-groei--bloei

                  Gr John


                  Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: LED Lampen

                    Als je rechtstreeks vanaf de fabriek besteld kun je hem helemaal naar wens samen laten stellen met bloei en grow schakelaars of schakelaars om op half vermogen te draaien voor een klein deel van de verkoopprijs!
                    Goedkoop (150 euro af fabriek) kan dus een verkoopwaarde hebben van 5-600 euro en zeker goed zijn.
                    LED moet je alzo niet bij een growshop of whatever kopen, dan betaal je de jackpot!
                    Daarbij komt dat vrijwel elke LED gemaakt is met chinese onderdelen, tis maar net welke naam je het beestje geeft en vanuit wel land hij verkocht wordt
                    Ik zou voor redelijk weinig geld een nederlands product op de markt kunnen brengen dat in China gemaakt is
                    En als er interesse is wil me daar best eens in verdiepen, een echte JD Light
                    Last edited by Michevan; 3 June 2015, 12:56.
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #11
                      Re: LED Lampen

                      uv-b licht breekt fotosynthese af. In de groei gaat het nog celstrekking tegen, in de bloei is het compleet nutteloos of eerder schadelijk. To boost crop staat er dan... Of niet. Kleine 2000 euro voor een lamp, no thanks.

                      Comment


                        #12
                        Re: LED Lampen

                        Hallo,

                        Sorry voor de late reactie, jammer genoeg even out geweest voor medische ingreep ;-(

                        Ik heb net even op die webshop gekeken en ik vind er zeker mijn ding!

                        Vriendelijke dank!
                        Stefaan

                        Comment


                          #13
                          Re: LED Lampen

                          http://onlinetopgarden.com/nl/led-groeikweeklampen/4799-solarstorm-880-led-kweeklamp.html TOP lamp die Solarstorm 880. Kweek er nu al een tijdje mee.

                          Comment

                          Bezig...
                          X